انصارالله یمن در واکنش به حملات بامدادی آمریکا و انگلیس به مناطق اطراف صنعا و استان صعده اعلام کرد که این حملات هیچ تاثیری بر قدرت و تسلیحات راهبردی آن نداشته و یمن همچنان به نقش فعال در حمایت از فلسطین و فلسطین ادامه می دهد. لبنان

به گزارش عصر ایران، «نصرالدین عامر» معاون پنل اطلاع رسانی انصارالله یمن گفت: آمریکا تاوان حملات تهاجمی خود را خواهد پرداخت.

وی افزود: ما بر موضع قاطع خود در حمایت از غزه و لبنان تاکید می کنیم.

«علی القهوم» یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله نیز گفت: حملات تهاجمی به یمن تلاشی ناموفق برای حفاظت از اسرائیل و جلوگیری از حمایت ما از غزه و لبنان است.

وی افزود: ما به آمریکایی ها و انگلیسی ها می گوییم که روز به روز بر توانایی های ما افزوده می شود و واکنش دردناک ما قریب الوقوع است.

یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن ادامه داد: ما تعداد زیادی هدف دشمن داریم که پس از حملات تجاوزکارانه آنها باید حملات سنگین ما را تحمل کنند.

تظاهرات در حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان در صنعا/عکس آرشیوی/آسوشیتدپرس

وزارت دفاع آمریکا اعلام می کند که بمب افکن رادارگریز «بی ۲» برای اولین بار صبح امروز در حملات به یمن مورد استفاده قرار گرفت و هدف از استفاده از این بمب افکن انهدام انبارهای زیرزمینی تسلیحات انصارالله بوده است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده که در زیر زمین مدفون شده است، گفت: «این یک نمایش منحصر به فرد از توانایی ایالات متحده برای حمله به تأسیساتی بود که دشمنان ما می‌خواهند از دسترس ما دور نگه دارند، مهم نیست چقدر طولانی است».

با این حال، انصارالله می گوید که انبارهای تسلیحات این گروه به قدری قوی و متعدد و در زیر کوه های قدرتمند و عمق صدها متری پراکنده است که هیچ نوع بمب خندق شکن نمی تواند در آنها نفوذ کند.

آمریکایی ها می گویند که تخمینی از تعداد مجروحان و تلفات یمنی ها ندارند. با این حال، آنها ادعا می کنند که با بمب های بمب افکن B2 به پنج انبار زیرزمینی حمله کرده اند.

انصارالله یمن فناوری تولید موشک‌های بالستیک مافوق صوت و مافوق صوت را توسعه داده است و در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شهرهای اسرائیل از جمله تل‌آویو و همچنین تأسیسات بندری کلیدی در بندر اشغالی المالرشرش از این موشک‌ها و پهپادها استفاده کرده‌اند. حمله کرد. (ایلات) از فاصله بیش از 2000 کیلومتر مورد حمله قرار گرفت.

بیش از یک دهه است که انصارالله یمن در محاصره همه جانبه دریایی، هوایی و زمینی ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی قرار دارد و از جنگ هشت ساله با سعودی ها و ائتلاف پشت سر ریاض سالم تر و قوی تر بیرون آمده است.

از سوی دیگر جنگ غزه موقعیت سیاسی انصارالله یمن را در یمن تقویت کرده است. زیرا مسئله فلسطین و اخیراً لبنان همه گروه های یمنی را به عنوان یک موضوع مشترک عربی و اسلامی متحد کرده است و حملات آنها به کشتی های اسرائیل و ائتلاف متجاوز غربی (آمریکا و انگلیس) مورد حمایت مردم و قبایل مختلف یمنی است.

حملات یمن به کشتی‌های اسرائیل یا کشتی‌های عازم اسرائیل و سپس به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی، آنقدر مؤثر بود که بندر ایلات اسرائیل نیمه بسته شد و ترافیک 85 درصد کاهش یافت و همچنین ترافیک دریایی از دریای سرخ به بیشتر افزایش یافت. بیش از نیمی از زمان قبل از جنگ کوتاه شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما