اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

آمریکا در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از مشخص‌شدن رقیب جدید خود، درباره «شرایط اقتصادی و امنیتی بحرانی و احتمال تکرار رکود بزرگ» هشدار داد.

 

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، شامگاه پنجشنبه به وقت تهران و در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از معرفی «کامالا هریس» به‌عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات در این انتخابات، درباره مناظره با رثیب خود گفت: «من در سه مناظره با هریس شرکت خواهم کرد. من مایل هستم به طور جداگانه در شبکه‌های فاکس، ان‌بی‌سی و ای‌بی‌سی با هریس مناظره کنم.»

 

طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، ترامپ در هفته‌های اخیر درباره شروط خود برای مناظره با هریس بی‌ثبات بوده است و هریس به هیچ یک از ایده‌های اخیر ترامپ توجه نکرده و به آن‌ها پایبند نشده است. ترامپ قبلاً با مناظره‌ای با «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در شبکه «ای بی سی» در اواخر سپتامبر موافقت کرده بود، اما با وجود کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها، ترامپ از این تعهد خارج شد و از هریس خواست تا در مناظره فاکس نیوز به او بپیوندد.

 

«ای بی سی» نیز با بی‌توجهی به مناقشه ترامپ و هریس پیرامون نحوه برگزاری مناظرات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق «برنامه‌های از پیش تعیین شده خود عمل خواهد کرد و با میزبانی از هر کدام از نامزدها، برنامه مذکور اجرا خواهد شد.»

هشدار ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم

طبق گزارش آسوشیتدپرس، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شروع کنفرانس مطبوعاتی خود در فلوریدا، با لحنی «تکراری و ناامیدانه» که در بین طرفداران او محبوب است، درباره وقوع «جنگ جهانی سوم»، بحرانی مشابه «رکود بزرگ ۱۹۲۹» و «هجوم مهاجرین به آمریکا از طریق مرز این کشور و مکزیک» هشدار داد و گفت: «من فکر می‌کنم که کشور ما در حال حاضر، از منظر اقتصادی و امنیتی و ثبات در خطرناک‌ترین موقعیتی است که تا به حال در آن بوده است.»

 

رکود بزرگ به رکود گسترده اقتصادی جهان، یک دهه پیش از آغاز جنگ جهانی دوم گفته می‌شود. آغاز بحران بزرگ در دنیا با نوسان، اما در اغلب کشور‌های جهان از سال ۱۹۲۹ و پایان آن اواخر دهه ۱۹۳۰ یا اوایل ۱۹۴۰ بوده‌است. بحران بزرگ را می‌توان عمیق‌ترین، طولانی‌ترین و گسترده‌ترین بحران اقتصادی سده بیستم دانست. = این دوران در ایالات متحده آمریکا با کاهش ارزش سهام در تاریخ چهارم سپتامبر ۱۹۲۹ شروع شد و در تاریخ ۲۹ اکتبر ۱۹۲۹ که سه‌شنبه سیاه نام گرفت، بورس آمریکا سقوط کرد. در سال ۱۹۳۳ در آمریکا، نرخ بیکاری به حدود ۲۵ درصد افزایش یافت.

 

ترامپ در ادامه افزود: «رئیس جمهور بایدن، بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ماست.»

 

خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در پوشش زنده خود از نشست مطبوعاتی ترامپ و در واکنش به اظهارات اولیه او گزارش کرد: «حامیان ترامپ معمولاً فریاد‌های «اول آمریکا» و «آمریکا را دوباره باشکوه کنیم» او را به عنوان دیدگاهی اساساً خوش بینانه برای رفع مشکلات عمیق می‌شنوند. سوال این است که آیا رای دهندگان معتدل‌تر همان پیام را می‌شنوند یا با چنین انتقاد‌های گسترده و اغلب هذل‌آمیز از شرایط آمریکا ناامید می‌شوند یا خیر.»

حمله سه‌جانبه ترامپ به دموکرات‌ها

ترامپ پس از اظهارات هشدار آمیز خود درباره شرایط آمریکا، با حمله‌ای سه‌جانبه به هریس، «تیم والز» معاون جدید او که فرماندار مینه‌سوتاست و حتی جو بایدن، که هفته‌هاست از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره‌گیری کرده و پیش از زیر سوال بردن مشروعیت هریس به‌عنوان نامزد حزب دموکرات، گفت: «ما کسی را در رقابت‌ها داریم که یک رای برای ریاست جمهوری کسب نکرده است.»

 

به گزارش آسوشیتدپرس، ادعای ترامپ درحالی است که سه شنبه هفته جاری، هریس با کسب رای کافی از حزب دموکرات، به نماینده این حزب تبدیل شد.

 

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در بخش دیگر اظهارات خود، والز را «یک مرد چپ رادیکال» خواند و افزود: «برخی از نظریات والز باورناپذیر هستند.»

 

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد: «ترامپ با تکرار این دروغ که پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۰ به دلیل تقلب بوده است، واقعیت‌های حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره و رای‌دهندگان چندین ایالت جنوبی را نادرست معرفی می‌کند.»

 

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، گروهی از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در اعتراض به تایید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به سمت کنگره آمریکا یورش بردند و تعدادی هم توانستند وارد ساختمان شوند. در جریان این اعتراضات پنج نفر از جمله یک افسر پلیس حین این شورش کشته شدند.

 

با گذشت بیش از سه سال از این واقعه، شبکه خبری سی‌بی‌اس با استناد بر سوابق و اسناد دادگاه گزارش کرد و نوشت که در مجموع ۱۲۰۰ نفر به دلیل مشارکت در شورش ششم ژانویه، حمله به افسران پلیس و تخریب اموال دولتی متهم شدند که ۷۰۰ نفر از آن‌ها اعتراف کرده و مسئولیت این اتفاق را برعهده گرفتند و هم‌چنین بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها در دادگاه هیات منصفه یا دادگاه‌های بدون هیات منصفه در واشنگتن دی‌سی محکوم شدند.

 

ترامپ همچنین در پاسخ به بایدن که گفته بود «در صورت شکست ترامپ، انتقال صلح‌آمیز قدرت بعید است»، گفت: «اگر انتخابات عادلانه باشد، انتقال مسالمت آمیز قدرت انجام خواهد شد».

هریس برای اسرائیل بد است

او همچنین گفت در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، آمریکا رابطه خوبی با چین خواهد داشت.

 

نامزد جمهوری‌خواهان همچنین گفت: «هریس برای اسرائیل بد است و هر یهودی که به فکر رای‌دادن به او است باید توانایی‌های ذهنی خود را بررسی کند» ..

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا