اخبار روز

آمریکا برای انتقام‌جویی احتمالی ایران در پی ترور اسماعیل هنیه آماده می‌شود

خبرنگار الجزیره مستقر در واشنگتن درباره نگرانی های آمریکا در مورد پیامدهای ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران نوشت: مقامات دولت آمریکا در چند جبهه نگران هستند. اولین سوال این است که حملات در بیروت و تهران چه معنایی برای خاورمیانه دارد. برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که وضعیت حاصل می تواند به جنگ بزرگتری در منطقه منجر شود.

به گزارش جمارانن؛ همچنین نگرانی هایی وجود دارد که ترور اسماعیل هنیه چه معنایی برای منافع آمریکا دارد. به خصوص که اکنون به وضوح از رئیس مجلس ایران شنیده ایم که آمریکا مسئول این ترور است. بدیهی است که آمریکا حامی اصلی و تامین کننده تسلیحات اسرائیل است.

آیا انتقام‌جویی علیه آمریکا و به چه شکل انجام خواهد شد؟

آیا این می تواند نوعی عملیات در سرزمین اصلی ایالات متحده باشد یا، همانطور که بسیاری گمان می کنند، یک هدف نرم مانند یک سفارت، یا منافع تجاری و سیاسی ایالات متحده در خارج، یا حتی اهداف نظامی؟

تعداد زیادی از پرسنل نظامی در سراسر خاورمیانه پراکنده شده اند و به خوبی می توانند مورد هدف قرار گیرند.

همچنین شایان ذکر است که ما در میانه چرخه انتخابات آمریکا هستیم. کمتر از 100 روز تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم. دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران بسیار سختگیر بود. او اخیراً گفت که او تنها کسی بود که توانست جنگ جهانی سوم را متوقف کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا