اخبار روز

آمریکا از اقدام کانادا برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست “سازمان های تروریستی” استقبال کرد.

پس از اینکه دولت کانادا نام سپاه پاسداران ایران را به فهرست تروریستی این کشور اضافه کرد، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی از اقدام متحد خود علیه سپاه پاسداران حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، میلر در بخشی از این نشست خبری که جزئیات آن در سایت وزارت خارجه آن کشور منتشر شد، گفت: ما از تصمیم کانادا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران استقبال می کنیم.

میلر گفت که اقدامات سپاه “کل جهان را تهدید می کند.”

وزیر امنیت کانادا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: امروز اینجا هستم تا اعلام کنم دولت ما تصمیم دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به لیست گروه های تروریستی اضافه کند.

وی افزود: این اقدام پیامی قوی دارد که نشان می دهد کانادا از تمام ابزارهای در اختیار خود برای مبارزه با گروه های تروریستی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می کند.

واکنش ایران

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی در شبکه اجتماعی نقش بی بدیل در دفاع از امنیت ملی و تمامیت ارضی ایران عزیز و در حفظ امنیت و ثبات منطقه و در مبارزه با تروریسم یک حرکت بدخواهانه بوده و هست که اصول و قواعد جامعه بین المللی را زیر پا می گذارد، هدیه ای مضحک به رژیم «نسل کش»، تروریست ها و دیگر دشمنان صلح و ثبات در منطقه است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران هشدار داد که “دولت کانادا مسئول عواقب این تصمیم تحریک آمیز و غیرمسئولانه خواهد بود.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا