به گزارش بازتاب آنلاین: سردار سید تیمور حسینی وی با بیان اینکه از ابتدای زیارت اربعین تاکنون سه میلیون و 458 هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون دو میلیون و 101 هزار نفر به کشور بازگشته اند و حدود یک میلیون و 357 هزار نفر. مردم بازگشته اند مردم هنوز در عراق هستند. آنها باید تا پایان صفر به سرزمین بازگردند. این بدان معناست که 39 درصد از زائران همچنان در عراق هستند و حدود 61 درصد از زائران نیز تا صبح امروز به کشور بازگشته اند.

ایسنا در پیامی نوشت: وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود از عصر امروز موج بازگشت آنها افزایش یابد، افزود: طبق آمار روزانه حدود 200 هزار نفر از عصر جمعه و در طول ماه به کشور باز می گردند. روزهای سوم و پنجم سال پیش بینی می شود. شهریوراین تعداد به 30000 نفر در روز می رسد. بنابراین از امروز دیگر شاهد عبور از جویبار زائران نخواهیم بود.

رئیس پلیس راهور فرجا ادامه داد: آمارها حاکی از خروج 3 میلیون و 137 هزار و 455 زائر از مرزهای زمینی است که از این تعداد یک میلیون و 950 هزار نفر به کشور بازگشته و یک میلیون و 177 هزار و 455 نفر معادل حدود 38 درصد در عراق باقی مانده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در ادامه به آمار تردد وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: با 14 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 47 میلیون دستگاه خودرو در جاده های به سمت مرزها تردد کردند. مرز مهران با 36 درصد افزایش بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده است.

حسینی همچنین از افزایش حجم تردد در مرزهای مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، آهای، باشماق و تمرچین خبر داد و افزود: متاسفانه 2243 دستگاه اتوبوس با نقص فنی شناسایی شده و امکان ادامه مسیر را نداشتند 1589 راننده اتوبوس پرخطر شناسایی و از رانندگی منع شدند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آمار تصادفات پرداخت و گفت: متاسفانه علیرغم کاهش شش درصدی نسبت به سال قبل، 9 فقره تصادف فوتی با 15 فوتی و 58 فقره تصادف جرحی و 117 جرحی گزارش شده است. با توجه به حجم بالای ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه پرهیز از سرعت غیرمجاز و خستگی اهمیت ویژه ای می دهد. تعداد تصادفات و فوتی ها در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز به شش نفر رسید که یک نفر کشته و 13 نفر مجروح شدند. البته این آمارها شامل آمار تصادفات اتوبوس های زائران خارجی نمی شود.

حسینی با بیان اینکه افزایش ورود زائران به کشور بیش از 50 درصد بوده است، افزود: 141 هزار و 251 گزارش وضعیت اتوبوس صادر شده که سهم مرز مهران 65 درصد بوده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرجا با اشاره به خستگي ناشي از مسافت طولاني از رانندگان خواست در جاده استراحت كافي داشته و از سفرهاي آخر شب خودداري كنند.

وی همچنین تاکید کرد: پلیس راه اربعین برای برقراری نظم و امنیت در تردد به مدت 48 ساعت در مسیرهای تردد حضور خواهد داشت.

وی در ادامه بر خواب کافی و پرهیز از رانندگی در هنگام خستگی تاکید کرد و افزود: خواب آلودگی یکی یکی از عوامل اصلی تصادفات است. رانندگان محترم توجه داشته باشند که رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی به اندازه رانندگی در حالت مستی خطرناک است. لذا از تمامی رانندگان تقاضا می شود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استراحت کافی در طول مسیر، سالم به مقصد برسند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرجا به ساعات اوج بار اشاره كرد و گفت: از ساعت 4 صبح تا 9 صبح تا 17 و 21 حجم تردد سه برابر مي شود. علاوه بر این، بیش از 2600 خودرو که در جای اشتباه پارک شده بودند به پارکینگ آورده شدند.

حسینی تاکید کرد: پلیس راهور در حال کمک همه جانبه به زائران اربعین حسینی است و تمهیدات لازم برای تامین امنیت و تسهیل در تردد زائران انجام شده است.

233217

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما