به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فیلم تئاتر «به دنبال ریچارد» به کارگردانی آل پاچینو در خانه سینماتک هنرمندان ایران اکران می شود.

به گزارش ایسنا، بیست و نهمین برنامه از سلسله اکران فیلم های مطرح تئاتر با همکاری مشترک انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر اختصاص دارد. «در جستجوی ریچارد» و این فیلم چهارشنبه ۲ اکران می شود آبان 1403 ساعت 17:00 در خانه سینماتک هنرمندان ایران اکران می شود.

پس از نمایش این فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور عباس غفاری (مجری) و دکتر رامتین شهبازی (مدرس و منتقد تئاتر) برگزار می شود.

آل پاچینو در این فیلم سعی دارد مخاطب را با دنیای شکسپیر و به خصوص شخصیت ریچارد سوم آشنا کند. او خود در این فیلم به عنوان بازیگر و کارگردان در مراحل تولید و تمرین نمایش ریچارد سوم حضور دارد. پاچینو در حین تحلیل متن به دنبال درک بهتری از چالش های بازیگری در نقش ریچارد است.

این فیلم شامل مصاحبه هایی با بازیگران و کارشناسان ادبی است که درباره شکسپیر و تأثیر او بر هنر و ادبیات معاصر بحث می کنند. نمایی از تمرینات، پشت صحنه و نگاهی به اجرای نمایشنامه ریچارد سوم در کنار تحلیل های فلسفی و روانشناختی این فیلم را به یک اثر هنری چندوجهی تبدیل کرده است.

آل پاچینو بازیگر مشهور آمریکایی علاوه بر شهرتش در سینما، در دنیای تئاتر نیز چهره ای مطرح است. او فعالیت های چشمگیری در عرصه تئاتر دارد که بخشی از زندگی حرفه ای او را تشکیل می دهد.

او در دهه 1960 وارد دنیای تئاتر شد و با بازی در نمایش های صحنه ای مانند “بیا و بخوان” (1967) و “Redneck Wants the Bronx” (1968) به شهرت رسید. آل پاچینو در نمایش‌های دیگری مانند «آیا ببر کراوات می‌بندد؟»، «کامینو رئال»، «ریچارد سوم»، «مقدمات پائولو هومل»، «بوفالوی آمریکایی»، «ژولیوس سزار»، «کافه چینی» حضور داشت. “سالومه”، “یتیمان”، “تاجر ونیز”، “گلنگری گلن راس” و “عروسک چین” ظاهر شد. او آخرین بار در سال 2017 در نقش تنسی ویلیامز، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی روی صحنه رفت. در نمایش «خدا نگاه کرد».

پاچینو برای بازی در “آیا ببر کراوات می بندد؟” او در سال 1969 برنده جایزه تونی برای تئاتر شد.

۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما