اخبار خودرو

آلپاین A290 ؛ هاچبک کوچک و جذاب برقی بر پایه رنو 5 جدید

آلپاین A290 ؛ هاچبک کوچک و جذاب برقی بر پایه رنو 5 جدید

این ماشین الکتریکی تا 215 اسب بخار قدرت دارد و می‌خواهد ماشین‌های الکتریکی را برای رانندگی سرگرم‌کننده‌تر کند.

Alpine A290 جدید در بخش انحصاری هاچ بک الکتریکی رقابت می کند و به مدل هایی مانند Abarth 500e، Volkswagen ID.3 GTX، Cobra Born VZ و MG4 XPower کمتر شناخته شده می پیوندد. اولین خودروی الکتریکی آلپاین (Alpine A290)، که اساساً یک نسخه با عملکرد بالا از رنو 5باز است، قصد دارد اتومبیل‌های الکتریکی را برای رانندگی سرگرم‌کننده‌تر کند.

رنو 5 جدید در حال حاضر فوق العاده به نظر می رسد، اما نسخه آلپاین رنگی تهاجمی به این خودروی شهری زیبا اضافه می کند. این خودرو دارای تم چهار چراغ امضای برند فرانسوی با طراحی “X” است که یادآور خودروهای رالی قدیمی است. از لحاظ تاریخی، از نوار برای محافظت از چراغ ها در صورت تصادف استفاده می شد. این به حفظ تکه های شیشه شکسته در کنار هم و جلوگیری از پراکندگی آنها در سراسر جاده کمک کرد.

آلپاین A290; هاچ بک کوچک برقی جذاب بر اساس رنو 5 جدید
آلپاین A290 ؛ هاچبک کوچک و جذاب برقی بر پایه رنو 5 جدید

در مقایسه با R5 احیا شده، نسخه اسپورت‌تر تقریباً 50.8 میلی‌متر پهن‌تر است و به‌صورت استاندارد با چرخ‌های بزرگ‌تر 19 اینچی عرضه می‌شود. این خودرو هنوز یک خودروی الکتریکی کوچک است که تنها 3987 میلی متر طول، 1818 میلی متر عرض و 1519 میلی متر ارتفاع دارد. کمی بالاتر و پایین تر از مدل پایه است، در حالی که چرخ ها 58.42 میلی متر پهن تر هستند. برای یک خودروی برقی نسبتا سبک است و 1478 کیلوگرم وزن دارد.

مانند Abarth 500e، Alpine A290 جدید نیز یک خودروی دیفرانسیل جلو است. دیگر هاچ بک های الکتریکی که در بالا به آنها اشاره کردیم، نیرو را به چرخ های عقب یا هر دو محور ارسال می کنند. Alpine از یک موتور تکی در جلو استفاده می کند و سخت افزار را در دو حالت ارائه می دهد. مدل های Base و GT Premium 174 اسب بخار قدرت تولید می کنند. تا GT Performance یا GTS پیش بروید و خروجی موتور الکتریکی به 215 اسب بخار افزایش می یابد. این خودروی برقی قدرتمند با گشتاور 299 نیوتن متر در 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

آلپاین A290; هاچ بک کوچک برقی جذاب بر اساس رنو 5 جدید
آلپاین A290 ؛ هاچبک کوچک و جذاب برقی بر پایه رنو 5 جدید

مانند رنو 5 معمولی، A290 دارای سیستم تعلیق چند لینک مستقل در عقب است که در این بخش بسیار نادر است. آلپاین با نصب میله های چرخشی سفارشی در جلو و عقب سعی در بهبود خودرو دارد. این برند جدید با میشلن برای توسعه سه تایر «مخصوص مدل» همکاری کرده است: Pilot Sport EV برای تابستان، Pilot Sport S5 برای جاده‌های خشک و مرطوب، و Pilot Alpin 5 برای آب‌وهوای سرد و همچنین جاده‌های مرطوب و برفی.

Alpine A290 به طور انحصاری با یک بسته 52.0 کیلووات ساعتی فروخته می شود که قدرت کافی برای برد حدود 379 کیلومتر را فراهم می کند. با پشتیبانی از شارژ DC در 100 کیلو وات، نیم ساعت طول می کشد تا باتری از 15٪ به 80٪ شارژ شود. اگر عجله دارید، گذراندن 15 دقیقه در ایستگاه شارژ برای طی کردن حدود 149 کیلومتر کافی خواهد بود.

قدرت توقف توسط ترمزهای جلوی برمبو با کالیپرهای چهار پیستونی قرمز یا آبی که از A110، خودروی اسپرت موتور وسط این شرکت گرفته شده است، تامین می شود. Alpine چهار حالت رانندگی را برای A290 فراهم می کند: Save، Normal، Sport و Personal. در حالی که سه حالت اول مستقل هستند، آخرین حالت یک حالت شخصی است که به رانندگان اجازه می دهد تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنند. می توانید پاسخ دریچه گاز، کمک فرمان، صداهای جعلی موتور و نور محیط را تغییر دهید. صدای رانندگی خود آلپاین صدای ساختگی و مصنوعی موتور نیست، بلکه صداهای فرکانس بالای موتور الکتریکی است.

آلپاین A290; هاچ بک کوچک برقی جذاب بر اساس رنو 5 جدید
آلپاین A290 ؛ هاچبک کوچک و جذاب برقی بر پایه رنو 5 جدید

مانند نمای بیرونی، آلپاین سعی کرده است تا کابین را در مقایسه با رنو 5 جذاب‌تر کند. A290 علاوه بر صندلی‌های جلویی که بدنه را در آغوش می‌گیرند، دارای فرمان کف تخت و دکمه قرمز رنگ در پشت فرمان است. . آن دکمه OV (overdrive) حداکثر عملکرد را فعال می کند. در سمت چپ، دکمه چرخشی آبی رنگ RCH (شارژ مجدد) به شما امکان می دهد سطح بازیابی مورد نظر را انتخاب کنید.

برای داشتن فضایی اسپرت تر، Alpine دکمه های D، N و R را روی کنسول مرکزی نصب می کند. آنها را در مدل رنو که فاقد پدال و زیرپایی فلزی است، پیدا نخواهید کرد. این دو مدل دارای کیلومتر شمار دیجیتال 10.25 اینچی و صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی هستند، اما A290 از گرافیک جالب تری استفاده می کند.

Alpine جزئیات قیمت را فاش نمی کند، اما نسبت به رنو 5 استاندارد که در فرانسه از 33490 یورو (36200 دلار) شروع می شود، امتیاز قابل توجهی دارد. آلپاین در سال 2027 یک SUV و یک سال بعد یک سدان چابک به بازار عرضه خواهد کرد.

آلپاین A290; هاچ بک کوچک برقی جذاب بر اساس رنو 5 جدید
آلپاین A290 ؛ هاچبک کوچک و جذاب برقی بر پایه رنو 5 جدید

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا