اخبار روز سینما

آلن دلون درگذشت + علت مرگ و زندگی نامه آلن دلون


به گزارش بازتاب آنلاین آلن دلون یکی او یکی از مشهورترین بازیگران سینما در تاریخ فرانسه و جهان است که در دهه های 1960 و 1970 به شهرت رسید. او با چهره جذاب و استعداد بازیگری اش در فیلم های معروفی چون «گربه روی شیروانی داغ» و «لا دولچه ویتا» خوش درخشید. دلون نه تنها به عنوان بازیگر بلکه به عنوان تهیه کننده و کارگردان نیز کار کرد و آثار مهمی را به دنیای سینما ارائه کرد. زندگی شخصی و حرفه ای او همواره در کانون توجه رسانه ها بوده و از او به عنوان نماد زیبایی و جذابیت در سینما یاد می شود.

بیوگرافی

آلن دلون در 8 نوامبر 1935 در روستای Seaux در جنوب پاریس، فرانسه به دنیا آمد. پدرش مدیر یک سینمای کوچک محلی و مادرش در یک داروخانه کار می کرد.

آلن 4 ساله بود که پدر و مادرش را از هم جدا کردند و به خانواده دیگری دادند. او در خانه ای در کنار زندان بزرگ شد و ناپدری اش نگهبان زندان بود.

دلون در کودکی کودکی بسیار عبوس، سرکش و سرکش بود، او قوانین مدرسه را رعایت نکرد و بارها از مدرسه اخراج شد. آلن پس از ازدواج مجدد مادرش نزد مادرش بازگشت و نزد یک قصاب شاگرد شد تا اینکه در سن 17 سالگی وارد نیروی دریایی فرانسه شد و آموزش های دریایی را فرا گرفت.

در طول جنگ های فرانسه در هندوچین، دلونای به سایگون (شهری در ویتنام که اکنون به شهر هوشی مین معروف است) اعزام شد و در خط مقدم شرکت فعال داشت. این تجربه ای بود که برای او بسیار سودمند بود زیرا نظم و انضباط را به او آموخت. شخصیت او را شکل داد

زندگی هنری

در سال 1956، آلن دلون به فرانسه بازگشت و به عنوان پیشخدمت و خدمتکار هتل در پاریس مشغول به کار شد.

در این مدت دلون با تعدادی از بازیگران جوان آینده دار فرانسوی مانند ژان کلود باریال آشنا شد و از طریق آنها با کارگردانی به نام ایو آلگر آشنا شد. این آلگره بود که برای اولین بار دلون را استخدام کرد و نقشی کوتاه در Quand la femme s’en mêle به او داد.

پس از آن، مارک آلگره آلن دلون را در فیلم کمدی و هیجان انگیز Sois belle et tais-toi در سال 1958 انتخاب کرد که در آن در کنار ژان پل بلموندو، یکی دیگر از بازیگران جوان آینده دار بازی کرد. بیست سال آینده به همان سطح آلن دلون خواهد رسید.

فرصت بزرگ بازیگری دلون در سال 1958 به دست آمد، زمانی که پیر گاسپار ویت او را در اولین نقش اصلی خود در فیلم تاریخی رمانتیک «کریستین» در مقابل بازیگر مشهور اتریشی رومی اشنایدر انتخاب کرد.

ازدواج

در طول ساخت این فیلم، دلون و اشنایدر 22 ساله عاشق هم شدند و خیلی زود نامزد کردند. همانطور که انتظار می رفت، رسانه های جهانی علاقه بی سابقه ای به این عاشقانه نشان دادند که پنج سال بعد با دلون عاشق بازیگر جوان دیگری به نام ناتالی کانواس به پایان رسید.

دلون در سال 1964 با کانواس ازدواج کرد و صاحب پسری به نام آنتونی شد که مانند پدرش رفتار کرد. پس از اینکه دلون در سال 1968 یک رابطه طولانی 15 ساله را با میریل دارک آغاز کرد، ازدواج او با کانواس پایان یافت. در سال 1969، دلون و رومی اشنایدر برای دومین بار در فیلم کلاسیک هیجان انگیز La Piscine به کارگردانی ژاک دری با یکدیگر همکاری کردند.

جوایز

دلون در سال 1985 برنده جایزه سزار بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم ما داستان (1984) شد. او در سال 1991 نشان افتخار فرانسه را دریافت کرد. این فیلم برنده جایزه افتخاری خرس طلایی در چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد و همچنین جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن 2019 را دریافت کرد.

علت مرگ آلن دلون

او شب گذشته در خانه و در کنار سه فرزندش و خانواده ای در اطرافش دار فانی را وداع گفت. آلن دلون محبوب من پنج سال پیش دچار سکته مغزی شد که منجر به بیماری آلزایمر شد. در سال 2019، دلون برای سردردهای مکرر میگرنی در کلینیکی در سوئیس تحت درمان قرار گرفت. مشکلات سلامتی وی پس از مرگ همسرش آغاز شد و پس از سکته مغزی وضعیت وی بدتر شد و تا زمان مرگ ادامه یافت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا