اخبار ارز دیجیتال

آلمان همه بیت‌کوین‌های خود را فروخت! منتظر صعودی شدن قیمت‌ها در بازار باشیم؟

دولت آلمان بالاخره در روز ۱۲ جولای، طی یکی سری معاملات دیگر، ذخایر بیت کوین (BTC) خود را به صفر رساند. این اقدام، بحث‌هایی را در جامعه کریپتو برانگیخته و گمانه‌زنی‌هایی را در مورد تأثیر آن بر بازار ایجاد کرده است.

پایان فروش بیت کوین توسط دولت آلمان

به گزارش رمز ارز نیوز، داده‌های پلتفرم آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) نشان می‌دهند که روز گذشته، دولت آلمان با ارسال ۲۷۰۰ بیت کوین به صرافی‌های بزرگی مانند کراکن، بیت‌استمپ و کوین‌بیس، فروش دیگری را انجام داد.

این نهاد در ادامه ۴۱۶۹ بیت کوین را بازخرید کرد که نشان‌دهنده تلاش‌های اولیه برای مدیریت تاثیر فروش است. با این حال، تراکنش‌های دیگری شامل ارسال ۷۴۸.۲۵ بیت کوین به کامبرلند (Cumberland) و انتقال ۲۳۰۰ بیت کوین دیگر به کراکن و سایر صرافی‌ها مشاهده شد.

تراکنش‌های نهایی شامل ارسال ۳۰۴۹ بیت کوین به یک صرافی و ۷۵۲.۱۷ بیت کوین به فلو تریدرز (Flow Traders) بود.

همزمان با اجرای این فرآیند، قیمت بیت کوین از ۵۷۲۳۲ دلار به ۵۷۸۹۶ دلار افزایش یافت. در زمان نگارش این خبر نیز، قیمت بیت کوین به ۵۸۱۲۰ دلار رسیده است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که جامعه کریپتو از پایان یافتن فرایند فروش دولت آلمان راضی و خشنود است. همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز نیز گزارش شد، از زمان شروع این فرایند در ۱۹ ژوئن، قیمت بیت کوین از ۶۵ هزار دلار به زیر ۶۰ هزار دلار رسیده و هنوز نیز موفق به بازیابی نشده است. لذا، پایان یافتن این فرایند می‌تواند خبر خوبی برای معامله‌گران باشد.

علی‌رغم شوک نقدینگی کوتاه مدت، کارشناسان بر این باورند که عوامل افزایش قیمت در بلندمدت، نهایتا باعث رشد چشمگیر قیمت بیت کوین خواهند شد. در همین راستا، مایکل ون‌دی‌پوپ (Michaël van de Poppe)، معامله‌گر و تحلیلگر معروف حوزه ارز دیجیتال، خاطرنشان کرده که بازار در هفته‌های گذشته، حدود ۳.۵ میلیارد دلار از فشار فروش را جذب کرده است.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

برخی از تحلیلگران معتقدند که با توجه به پایان فرآیند فروش بیت کوین توسط دولت آلمان، قیمت بیت کوین به کف خود رسیده است. همچنین، اندیکاتورهای تکنیکال نیز از آغاز بالقوه مرحله انباشت مجدد حکایت دارند.

یکی از تحلیلگران بازار به نام ماستش (Moustache)، با استفاده از الگوی وایکوف (Wyckoff) عنوان کرده که قیمت بیت کوین در حال حاضر به کف خود رسیده و آماده بهبود تا بالای ۶۰ هزار دلار است.

تحلیلگر دیگری به نام مارت‌پارتی (MartyParty) نیز با به اشتراک‌گذاری نمودار زیر عنوان کرده که شاخص کوین‌بیس ‌پریمیوم (Coinbase Premium) نیز حاکی از رسیدن قیمت بیت کوین به کف خود است.

german gov concludes btc sell 3 min

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا