به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پدرو آلمادور، فیلمساز اسپانیایی شب گذشته (پنجشنبه) با دریافت جایزه دونوستیا برای تاثیر فوق العاده اش در سینما در جشنواره سن سباستین مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش هالیوود ریپورتر، در این مراسم تیلدا سوینتون بازیگر «آتاق بغلی» جدیدترین فیلم آلمادور که در جشنواره فیلم ونیز ایتالیا مورد تشویق 17 دقیقه ای ایستاده قرار گرفت و برنده شیر طلایی شد، به کارگردانی پیوست. مرحله ای برای بحث درباره دستاوردهای خود. او را باید تکریم کرد.

آلمادوار پس از تشویق شدید تماشاگران گفت: در سن و سال من جایزه ای مثل دنیاستیا می تواند پایان یک جاده و پاداش عبور از آن باشد. اما برای من سینما یک نعمت است و اگر نویسندگی یا کارگردانی نباشد راه دیگری در زندگی به ذهنم نمی رسد.

آلمادور ارتباط نزدیکی با جشنواره فیلم سن سباستین دارد و در سال 1980 با دومین فیلم خود به نام «پپی، لوسی، بوم» در این جشنواره شرکت کرد. وی پیش از این در نشست خبری جشنواره گفت: دیروز که به هتل رسیدم متوجه شدم در این 44 سال به طور کلی همه چیز در دنیا و همچنین زندگی من تغییر کرده است. اما با گذشت 44 سال، این شهر هنوز احساسات بسیار عمیقی را در من برمی انگیزد.

وی ادامه داد: نمی توانستم جلوی گریه ام را بگیرم و همه چیز خیلی بیشتر از چیزی که انتظار داشتم احساسی بود.

او در سال 1982 با «هزارتوی شور» به این جشنواره بازگشت که حاصل اولین همکاری او با آنتونیو باندراس بازیگر فیلم هایش و فرشته لوئیس فرناندز فیلمبردار او بود.

موفقیت بین المللی آلمادور با زنانی در آستانه فروپاشی عصبی در سال 1988 ادامه یافت که برنده جایزه گویا اسپانیا شد و اولین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. «همه چیز درباره مادرم» (1999) همچنین برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و «با او صحبت کن» (2002) نامزدی 2 اسکار دریافت کرد و در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.

آلمادور علاوه بر همکاری در فیلم های متعدد با باندراس، با پنه لوپه کروز در فیلم هایی مانند بازگشت (2006)، درد و شکوه (2019) و مادران موازی (2021) نیز کار کرده است.

خاویر باردم و کیت بلانشت دیگر دریافت کنندگان جوایز دونوستیا امسال در جشنواره فیلم سن سباستین هستند. این جشنواره از 20 تا 28 شهریورماه برگزار می شود.

۲۴۳۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما