اخبار روز

آقا پزشکیان! مرد خوزستانی که پدر پیرش را به دوش کشید را به خاطر دارید؟ /تغییرات می خواستیم اما…/آیا برای کابینه پیشنهادی ضرب الاجل تعیین کنیم؟/نظر کاربران بازتاب آنلاین

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مسعود بامداد یکشنبه 30 مرداد کشته شد پزشکیان وی با ارسال نامه ای به محمدباقر قالیباف فهرست 19 وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم را فاش کرد.

اما انتشار این فهرست واکنش های بسیاری را در پی داشته است چرا که تعدادی از فعالان سیاسی و رسانه ای نسبت به این انتخاب واکنش مثبت و منفی داشته اند.

در همین حال خبرگزاری بازتاب آنلاین نظرسنجی را با عنوان «نظر خودت را بگو / کابینه پیشنهادی» منتشر کرده است. پزشکیان آیا انتظارات شما را برآورده کرد؟ نظر کاربران گرامی را در رابطه با این حادثه جویا شده ایم.

ما به خصوص آن را دوست نداریم، اما به آن زمان می دهیم

نگاهی به نظرات کاربران نشان می‌دهد که تعدادی از کاربران بازتاب آنلاین می‌خواهند به کابینه پیشنهادی بپیوندند تا فرصتی پیدا کنند و بعد از اینکه این کابینه به تعهدات خود عمل نکرد، او را مقصر می‌دانند، همانطور که یکی از کاربران نوشته است: «چگونه می‌توان یک مورد را ارزیابی کرد. دولتی که هنوز کارش را شروع نکرده است؟!! مانند سن و سال وزرای پیشنهادی یا ماهیت و ظاهر آنها بی معنی است. دولت منتخب باید اختیاراتی داشته باشد و بتواند تصمیمات مهمی اتخاذ و اجرا کند و در قبال تصمیمات خود مسئول باشد یا خیر، در این مورد حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.

کاربر دیگری به نام امیر نوشت: این که هیچ یک از جناح ها راضی نیستند، نشانه خوبی است که امیدوارم در عمل این گروه ها ناراضی باشند و عموم مردم راضی باشند. این توییت ها و سروصداهای این قدرت طلبان از هر دو طرف برای مردم هیچ معنایی ندارد. اگر آقای پزشکیان می تواند وضعیت معیشتی و اعتماد اجتماعی مردم را دوباره عادی کند، مردم پشتش هستند، حالا اصلاح طلبان و اصولگرایان مخالف یا موافق هستند.

کاربر دیگری به نام محمدرضا نیز نوشته است: «ما مردم چقدر همدیگر را می شناسیم، چه کابینه فعلی را به طور کامل یا جزئی بشناسیم، وضعیت کشور به گونه ای است که باید از این وضعیت خارج شود و از بحران عبور کند. باید حدود 6 ماه به ما فرصت بدهیم و بعد از اینکه این افراد وارد گودال شدند، ببینیم هلاجند چند کشته دارند، الان موضع ما احساسی است.

کاربر دیگری به نام علی نوشت: چه خوب که سودجویان و اصولگرایان فریاد بنفش می زنند اما باید منتظر ماند و دید چگونه کار می کنند و دولت چقدر برایشان دردسر ایجاد می کند.

حتی کاربر دیگری معتقد است: “نظرات بسیاری از دوستان تحت تاثیر جناح های سیاسی است.” پزشکیان او باید در مقابل دولت پاسخگو باشد، حالا وزیر می تواند هر که می خواهد باشد. ضمناً یک وزیر که نمی تواند کشور را بسازد یا خراب کند، فقط دوستان عزیز، چیزی که من در این 25 سال یاد گرفتم این است که شما نمی توانید خیلی از حرف هایی را که رهبران چپ و راست می گویند باید جدی بگیرید. اینها بیشتر به این فکر می کنند که به دوستانشان دستور ندهند وگرنه همه سیاستمداران چپ و راست نتیجه کارشان را جلوی همه می بینند و جایگاه و مقام برایشان مهم است. به قول مقصود شاعر، تو در کعبه و حرم هستی. البته من نمی گویم هر فردی برای وزارت مفید است، اما در نظر داشته باشید که فردی که دوست دارید ممکن است توسط مقامات امنیتی شناسایی نشود.

ما خواهان تغییر بودیم اما…

برخی از کاربران نیز از این انتخاب برای کابینه دولت چهاردهم راضی نبودند و ابراز ناامیدی کردند و ادامه راه دولت چهاردهم با این کابینه را بی نتیجه دانستند. یکی از کاربران نوشت: «مردم خواهان تغییر هستند، نیمی از مردم رای ندادند زیرا به این نتیجه رسیدند که تغییر نمی‌تواند محقق شود، و بیشتر نیم‌های دیگر که دکتر Dr. پزشکیان به افکار افرادی مانند جلیلی که عامل این آشفتگی و ویرانی هستند رای دادند و متاسفانه مجلس همچنان بر این عقیده است که آینده روشنی برای فرزندان ما برنامه ریزی نمی کنند. من هیچ امیدی به بهبود جامعه ندارم.»

یا کاربر دیگری که معتقد است: «بعد از انتخاب معاون اولش مشخص بود که کابینه این خواهد بود. امید همه رای دهندگان از بین رفت و این دولت بهتر از دولت رئیس جمهور نخواهد بود.» کاربر دیگری با ابراز ناامیدی نوشت: «من هیچ نمادی از شعارهای انتخاباتی آنها نمی بینم، نه جوانگرایی.» نه ملی گرایی. . نه قومیت و هیچی، هیچی، هیچی.

کاربر دیگری نیز از پیشنهاد این کابینه ابراز ناراحتی کرد و نوشت: به وعده هایش عمل نکرده است. شما جوان نیستید. خیلی تکراریه تغییر مورد نظر رای دهندگان اجرا نشد. حس بد از همه بدتر پزشکیان اصلا پیدا نمیشه. کنفرانس یا چیزی

یا کاربر دیگری که تاکید کرد: اصلا کابینه خوبی نیست و هیچ کارکردی در مقابل این کلان بحران ها و مطالبات مردم ایران در عرصه های مختلف ندارد که برای من بسیار ناامید کننده بود.

پیرمرد خوزستانی که پسرش را حمل کرد را به خاطر دارید؟

نگاهی به نظرات کاربران نشان می‌دهد که علاوه بر دو طیف «طرفدار» و «مخالف» طیف دیگری نیز وجود دارد و این دسته سوم شامل افرادی می‌شود که نه تنها مخالف این پیشنهاد کابینه هستند، بلکه موافق نیز هستند. حضور در انتخابات از تغییر مشهود، ابراز پشیمانی و پشیمانی چشم پوشی می کند.

کربری در این زمینه نوشت: طلوع یأس دوباره در ملت است، به ویژه در کسانی که… پزشکیان تو رای دادی! مثل من! آنها از همان ابتدا 50 درصد از قول ها و قول های خود را حفظ می کنند نبود! کابینه قدیم و نمایندگان مجلس که کارنامه قبلی اش گاهی واضح و ضعیف بود! یا مثلاً یک فرد با تحصیلات حوزوی و لیسانس حقوق از آموزش پایه و صنعت و کارآفرینی و آزمایشگاه چه می داند؟!

یا کاربر دیگری که معتقد است: «از رای دادن به پزشکیان متاسفم که بدترین انتخاب را کردند. می گویند عبور از فیلتر مجلس بی سواد سخت است. آنها افراد دانشگاهی و اصیل را بدون پیشینه سیاسی انتخاب کردند.

اما کاربر دیگری نیز نوشته است: «از صبح به فضل خدا تا سه صبح بیدار بودم و مردم بدبخت را قانع کردم پزشکیان رای کاملا ناامید کننده بود. حضور وزیر کشور نظامی، حضور افرادی با سوابق ضعیف از دولت رئیس جمهور قبلی، علاوه بر ناامیدی نزدیکان و عقب ماندن از قشر سخت قدرت. من پیام دیگری نداشتم و آن این بود که امیدی به تغییر نیست.

و در نهایت کاربر دیگری با یادآوری خاطره ای از روز انتخابات نوشت: می دانید ما تهرانی ها مهم نیستیم اما وقتی لیست کابینه را دیدم صدا و بدن مرد خوزستانی را شنیدم که صدای قدیمی اش را به همراه داشت. پدرش روی دوشش به تغییر ایران رای داد.

27219

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا