به گزارش بازتاب آنلاین، با درگذشت دونالد ساترلند، از اقصی نقاط هالیوود تجلیل از بازیگر «مش»، «کلوت»، «مردم معمولی» و «بازی های گرسنگی» که روز پنجشنبه در سن 88 سالگی درگذشت، سرازیر شد. آژانس خبری. برنده افتخاری اسکار پس از یک دوره بیماری طولانی در میامی درگذشت.

به گزارش مهر ساترلند بازیگر فیلم هایی چون «مردم معمولی» و «حالا نگاه نکن» در طول 60 سال بیش از 200 عنوان سینمایی و تلویزیونی در کارنامه کاری خود داشته است.

ساترلند متولد 17 ژوئیه 1935 در سنت جان، نیوبرانزویک، کانادا، اولین نقش اصلی خود را در دوازده مرد در سال 1967 بازی کرد و پس از آن کاپیتان هاوکی پیرس در مش.

پسرش کیفر ساترلند، بازیگر نقش جک بائر در سریال «24» او را به عنوان «یکی وی از یکی از مهم ترین بازیگران تاریخ سینما و هنرپیشه ای که به هنر عشق می ورزید اشاره کرد و نوشت: با دلی سنگین به اطلاع شما می رسانم که پدرم دونالد ساترلند درگذشت. من شخصا او را دوست دارم یکی یکی از مهم ترین بازیگران تاریخ سینما را می شناسم. شما هرگز از یک نقش، خوب، بد یا زشت ناامید نشدید. او کاری را که انجام می داد دوست داشت و کاری را که دوست داشت انجام داد و شما هرگز نمی توانید بیشتر از این آرزو کنید. یک زندگی خوب

کیفر یکی یکی از پنج فرزند دونالد، دو پدر و پسر در طول سال‌ها چندین بار در پروژه‌هایی از جمله Max Duggan Returns (1983)، Abandoned (2015) و A Time to Kill (1996) بازی کرده‌اند.

جو بایدن در ادای احترام به ساترلند، او را شوهر، پدر، پدربزرگ محبوب و بازیگری منحصربه‌فرد خواند که برای دهه‌ها الهام‌بخش و سرگرم‌کننده جهان بود.

هلن میرن که در سال 2018 در فیلم «فرغت طلب» با او بازی کرد، در بیانیه ای گفت: «دونالد ساترلند یکی او یکی از باهوش ترین بازیگرانی بود که با او کار کردم. او دارای ذهن کاوشگر عالی و دانش فراوان در زمینه های مختلف بود و این هوش عالی را با حساسیت و جدیت عمیق در کارنامه بازیگری خود به کار گرفت. این مجموعه توانایی ها بود که او را به اسطوره سینما تبدیل کرد.

فوندا که با ساترلند در نقش شخصیت اصلی جان کلوت در فیلم «کلوت» همبازی بود، در ادای احترام خود او را یک بازیگر باهوش و یک مرد پیچیده نامید.

ادگار رایت، فیلمساز، بازیگر و کارگردان فیلم اکشن «بچه راننده» محصول سال 2017، میراث ساترلند در سینما و تلویزیون را ستود و او را دونالد ساترلند بزرگ خواند و نوشت: او در دو فیلم بسیار محبوب و تاثیرگذار برای من بازی کرد؛ حالا نگاه نکن» و «حمله بدنساز» در سال 1978. اما این تنها نوک کوه یخ فیلم‌شناسی افسانه‌ای اوست. حضور خنده‌دار و در عین حال کاملاً دراماتیک او در بسیاری از فیلم‌های به یاد ماندنی، از «دوازده مرد» و سپس در دهه 70 و دهه 80 به شکلی باورنکردنی با «مش»، «قهرمانان ژنرال»، «قتل‌های کوچک»، «کلوت»، «حالا نگاه نکن»، «روز اقاقیا» و پس از آن «مردم معمولی» و «جی اف‌کی» و بسیاری دیگر، من حتی بازی های اولیه او در خانه وحشت و ده بار بزرگتر و همچنین اجرای بسیار احمقانه او را در کنتاکی فرید دوست دارم.

کارگردان ران هاوارد نیز نوشت: من خوش شانس بودم که او را در فیلم «Backdraft» کارگردانی کردم (Backdraft در سال 1991 با بازی رابرت دنیرو و کرت راسل در نقش آتش نشانان شیکاگو). یکی یکی از باهوش ترین، بامزه ترین و جذاب ترین بازیگران تمام دوران، در طیفی باورنکردنی از شجاعت خلاقانه و فداکاری برای خدمت به داستان و مخاطب در بالاترین سطح.

بازیگر راب لو نوشت: امروز یکی ما یکی از بزرگترین بازیگران خود را از دست دادیم. من سال ها پیش افتخار همکاری با او را داشتم و هرگز جذابیت و توانایی او را فراموش نمی کنم. اگر می خواهید در یک مسترکلاس بازیگری شرکت کنید، او را در مردم عادی تماشا کنید. به کیفر تسلیت میگم

مت ریوز، کارگردان «بتمن» در سال 2022، همچنین اهل ساترلند در نقش «یکی از بزرگان همه زمان ها یاد کرد.

مارگارت اتوود، نویسنده ای که هموطن کانادایی او بود، نوشت که مانند او در دانشگاه ویکتوریا درس خوانده و افزود: اوه نه! او به تورنتو رفت و حتی در آن زمان بازیگر بزرگی بود.

هنری وینکلر بازیگر «روزهای مبارک» به توییت کیفر ساترلند پاسخ داد و نوشت: «عمیق‌ترین همدردی‌هایمان را برایت می‌فرستم… پدرت واقعاً بی‌نظیر بود».

مارک کازینز، فیلمساز نوشت: از شناختن بازیگران بزرگ سینما خوشحالم. اما مرگ دونالد ساترلند سخت است. از نظر فکری درخشان، پر از شک و تردید نسبت به زیبایی، کنجکاو. او عاشق صحبت در مورد کتاب، فلینی، جین فوندا و سیاست بود. یک شخصیت خیره کننده

245245

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما