اخبار روز

آغاز کلکسیون آیفون 15 از بازار


به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، اخیرا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشنامه ای به دبیر کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان تهران صادر کرده است که مبنی بر موضوع عرضه گوشی آیفون است. 14-15 با توجه به عدم واردات قانونی این دو مدل برند آیفون در تمامی کشورها، تشریفات تجاری، مسافربری و پستی در دستور کار قرار گیرد.

آیفون های قاچاق جمع آوری می شوند

بنابراین گزارش، یاسر سوادکوهی، مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، درباره ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 و اینکه اقدامات قاچاقچیان چیست؟ با کالا و ارز مبارزه خواهد شد. بسیاری از سری های وارداتی آیفون 14 در گمرک ثبت نشده و از نظر قانونی کالای قاچاق محسوب می شوند.

وی ادامه داد: در خصوص آیفون 15 ثبت نام شخصی انجام نشده و ورود آن حتی به صورت مسافری ممنوع است و قاچاق محسوب می شود، بنابراین اگر مشاهده شود این مدل از گوشی های قاچاق در محل های فروش گوشی در حال توزیع است. موبایل ها فروخته می شوند، سفارشات صادر می شود، پردازش و جمع آوری آنها صادر می شود.

ورود به سیستم بای پس متوقف می شود

این مقام مسئول افزود: «دانگل های ایکاس» که آنتن دهی گوشی های رجیستر شده را فعال می کرد نیز قاچاق محسوب می شود و از سطح عرضه شارژ می شود و در صورتی که گوشی های آیفون 14 که به صورت مسافری وارد می شوند کد آنها در گمرک ثبت نشده باشد. نیز جمع آوری شود. .

سوادکوهی در پایان با اشاره به اینکه به تمامی دستگاه های مربوطه دستور برخورد با گوشی های قاچاق صادر شده است، گفت: تمامی عرضه کنندگان این کالاهای قاچاق توسط کمیته شناسایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی شده اند. از سوی دیگر برای جلوگیری از عرضه و فروش گوشی های قاچاق به صورت کتبی به اتحادیه ها اعلام شده است.

چرا واردات آیفون 14 و 15 ممنوع است؟

به گزارش تسنیم، بهمن در سال 1401 مدیرکل گمرک واردات ایران با صدور اطلاعیه ای ورود گوشی های تلفن همراه با برند اپل 14 را به عنوان حمل مسافری و پستی ممنوع اعلام کرد.

این بخشنامه حاکی از آن است که از تاریخ 1401/12/12 گوشی های موبایل برند اپل مدل 14 و تمامی مدل های بعدی در فهرست کالاهای مجاز مسافری و پستی ورودی به کشور قرار ندارند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا