اخبار روز سینما

آغاز مراسم تشییع پیکر سعید راد بازیگر سرشناس

به گزارش پی ام آپ، پیکر سعید راد صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان و مردم از خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا تشییع شد.

تشییع پیکر سعید راد; بازیگر چیره دست سینما و تلویزیون کشورمان از ساعت 9.30 صبح امروز در ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار شد.

در حالی که از حوالی ساعت 08:00 صبح هواداران این بازیگر در اطراف سینما مورد توجه قرار گرفتند، با نزدیک شدن به زمان رسمی تشییع، بر تعداد افراد افزوده شد. مثل همیشه در مراسم ختم هنرمندان، عکس های سعید راد در دست مردم بود.

تا آغاز رسمی مراسم تشییع جنازه، چندین آهنگ که بارها در مراسم وداع با عزیزان از دست رفته شنیده ایم پخش شد. «برو رفیق» محمد اصفهانی، «حالا می‌روی» محمد معتمدی، «باران می‌بارد»، «هی بارون» و «چرا رفتی» ساخته همایون شجریان.

با وجود اینکه مکانی برای استقرار هنرمندان در این مراسم در نظر گرفته شده بود، اما قرار بود این مراسم ساعت 9.30 برگزار شود، اما به دلیل تراکم، مشکلاتی برای ورود عکاسان خبری، خبرنگاران و میهمانان به وجود آمد و مراسم آغاز شد. نیم ساعت تاخیر

سخنران اصلی مراسم تشییع این هنرمند چیره دست کامران ملکی است. پس از ادای احترام ملکی به صحت سعید راد از علی دهکردی; مدیرعامل خانه سینما می خواست به عنوان اولین سخنران پشت تریبون بنشیند.

دهکردی در سخنان کوتاه خود گفت که سینمای ایران یکی ستاره های درخشان خود را از دست داد. آقای راد برای همیشه سعید راد است. پس از این سخنان محمدمهدی عسگرپور به عنوان سخنران دوم روی تریبون رفت.

مراسم تشییع پیکر سعید راد آغاز شد

مراسم تشییع پیکر سعید راد آغاز شد

همچنین لازم به ذکر است که سعید راد ساعت 9.30 صبح دوشنبه 10 مرداد، تنها 3 ماه قبل از تولد 80 سالگی خود درگذشت.

سعید راد که شهریور سال گذشته بر اثر زمین خوردن در خانه مجروح شده بود، پس از بستری شدن در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و یک ماه بعد توانست با واکر راه برود.

پیش از این دختر این هنرمند توضیح داده بود که به دلیل قرار ندادن پروتز به درستی بر روی کمرش مشکلات دیگری پیش آمده و پس از مراجعه مجدد به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته و به مدت 8 هفته تحت فیزیوتراپی مداوم بوده است، اما متاسفانه ، با وجود فیزیوتراپی، این مورد بود. او دیگر نمی توانست راه برود.

از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری مانند عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن وی اضافه شد و عمل جراحی ناموفقی انجام شد. تا جایی که این هنرمند حدود 10 ماه بیمار بود اما روند درمان در 2 ماه گذشته خوب پیش نرفت تا اینکه دقایقی پیش دنیای هنر ایران این هنرمند را از دست داد.

راد بازیگری در سینما را از اوایل دهه 50 با آثاری چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرد. شخصیت لوتیور در کنار هیکل بدنی و حالات خاص چهره اش، او را به سرعت به اولین جوان سینمای ایران تبدیل کرد تا جایی که بین سال های 1350 تا 1357 در 34 فیلم بازی کرد که یکی از مهم ترین آنها را می توان به فیلم The بدعت گذار، به تنگی و سفر سنگ توجه را جلب کرد.

این بازیگر در فاصله سال های 1360 تا 1363 در 7 فیلم از جمله خط قرمز، برزخی، دادشاه و عقاب ها ظاهر شد اما چاقوی تیز کنترل گریبان این بازیگر را گرفت و نزدیک به 20 سال از سینما دور ماند.

دوئل سال 82 بازگشت قدرتمند راد به سینمای ایران بود. بازگشتی است که با سختگیری بازیگر در انتخاب نقش همراه است. یکی یکی از کارهایی که او در این مدت ایفا کرد، بازی تیمسار فلاحی در فیلم چه بود که مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.

راد در دو دهه گذشته تجربه بازیگری در تلویزیون و شبکه های نمایش خانگی از جمله در چشم باد، سرزمین مادری و وحشت خاموش را داشته است.

آخرین حضور راد مقابل دوربین در سریال ارسیه پدری و گیلدخت بود.

این خبر تکمیل شد…

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا