اخبار روز

آغاز حراج جدید شمش طلا پس از یک هفته توقف


به گزارش مانیبان، حراج شمش جدید پس از یک هفته توقف از ساعت 12 امروز یکشنبه 10 تیرماه در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران برگزار می شود.

سی و هشتمین جلسه حراج شمش طلا مرکز بورس ایران از ساعت 12 الی 16 امروز یکشنبه سی و یکم تیر در سال 1403 در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار می شود.

متقاضیان خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران می توانند با واریز سه و نیم میلیارد ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وثیقه برای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 شنبه 9 تیرماه در سی و هشتمین مزایده این مرکز شرکت کنند.

لازم به ذکر است طی شش ماه فعالیت اتاق معاملات شمش طلا مرکز مبادلات ایران و برگزاری 37 مزایده حضوری 27 مورد دی از ماه ۱۴۰۲ تاکنون ۶ هزار و ۶۲۵ کیلوگرم شمش طلا به ارزش حدود ۲۹ میلیارد تومان معامله شده است.

صادرکنندگانی که امکان تسویه تعهدات ارزی خود با شمش طلا را دارند، مهمترین تامین کنندگان شمش طلا در مرکز مبادلات ایران هستند. همچنین تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول تعهدات صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز طلا و ارز ایران را دارند.

بر اساس دستورالعمل حراج حضوری شمش طلا در مرکز طلا و ارز ایران، «تولیدکنندگان فعال و تولیدکنندگان مصنوعات طلا با جواز کسب مجاز و معتبر»، «خرده فروشان عمده شمش طلا با مجوز کسب مجاز و معتبر» ، «خرده فروشان مجاز طلای مذاب»، «تملک های مجاز و معتبر» و «بانک های عامل با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» می توانند نسبت به خرید طلای شمش از مرکز مبادلات ایران اقدام کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا