آغاز ثبت نام لاماری آبان ۱۴۰۳

زمان و شرایط ثبت نام شاسی بلند لاماری ایما اعلام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس از اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در 8 تیر 1403، شرکت آرین پارس موتور اعلام کرد که خودروی هیبریدی لاماری ایما (HEV) را عرضه می کند.

متقاضیان پس از افتتاح حساب پروکسی می توانند برای ثبت نام خودروی لاماری از طریق سامانه یکپارچه خودرو اقدام کنند.

به اطلاع واجدین شرایط می رساند متقاضیان می بایست حداکثر تا تاریخ 14 فروردین 1403 در بانک های منتخب نسبت به افتتاح حساب نمایندگی اقدام نمایند.

پیش ثبت نام شاسی بلند Lamari Ima از روز چهارشنبه 8 فوریه 1403 آغاز می شود.

مهلت ثبت نام لاماری ایما تا پایان روز دوشنبه 17 تیر 1403 می باشد.

متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از طریق سایت saleauto.ir اقدام کنند.

مقایسه لاماری بنزینی ایما با لاماری هیبریدی ایما

Lamari Eama یک کراس اوور کوچک (ماشین جمع و جور) ساخت شرکت آرین پارس موتور (از زیرمجموعه های گروه سرمایه آرین) است که پس از توقف واردات خودرو به عنوان محصول مونتاژ برند دانگ فنگ (DRM) برای بازار ایران انتخاب شد.

Lamari Ima در بازار جهانی با نام Forting T5 Evo شناخته می شود. مورد استقبال شرکت خوشنام آرین پارس موتور در کشور قرار گرفت. سابقه شرکت آرین موتور در تامین و ارائه خدمات پس از فروش در زمینه واردات و پشتیبانی محصولات میتسوبیشی و دی اس در ایران اعتبار قابل توجهی به نام این شرکت داد که در استقبال گرم مشتریان از مدل ایما نمود پیدا کرد. در اواخر سال 1402 نسخه مدرن و تمیزتر این خودرو به نام Lamari Emma Hybrid رونمایی و معرفی شد.

مقایسه لاماری ایما و لاماری هیبرید تفاوت خودروهای بنزینی و هیبریدی را نشان می دهد و اینکه کدام یک بهتر است بخرید.

مشخصات فنی

ایما لاماری در سه نسخه ایما (نسخه پایه)، ایما ایکس (اختیاری) و ایما HEV (هیبرید موازی) وارد بازار ایران شد. با این تفاوت که زمانی که مدل هیبریدی ایما به عنوان نسخه تمام آپشن عرضه شد، شرکت آرین پارس موتور اعلام کرد که تولید مدل آپشنال ایما (ایما ایکس) متوقف خواهد شد.

در نتیجه سبد فعلی آرین پارس موتور تنها به دو نسخه پایه ایما و نسخه هیبریدی کاملا مجهز ایما HEV محدود شده است و در صورت تمایل خبری از نسخه بنزینی مجهز به نام لاماری ایما نیست. خرید در بازار صفر کیلومتر فقط باید مدل هیبریدی ایما را انتخاب کنید.

با مقایسه Lamari Ima و Lamari Hybrid می توان متوجه شد که هر دو نسخه از موتورهای بنزینی 4 سیلندر 4 سیلندر تزریق مستقیم توربو (T-GDI) 1.5 لیتری استفاده می کنند، با این تفاوت که این موتور نسخه بنزینی با کد 4A95TD است که توسط میتسوبیشی ساخته شده است. نسخه هیبریدی به نام 4E1ST شناخته می شود. اگرچه در ظاهر موتور این دو خودرو یکی به نظر می رسد اما در واقع نمونه استفاده شده در نسخه هیبریدی HEV دارای قدرت خروجی و گشتاور به ترتیب 168 اسب بخار و 280 نیوتن متر است. از طرفی موتور نسخه بنزینی 195 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که یکی از قدرتمندترین موتورهای موجود در بین تمامی کراس اوورهای بنزینی کشور است. با این حال، نباید فراموش کنیم که Lamari Emma HEV به یک موتور الکتریکی موازی با موتور بنزینی در ساختار هیبریدی موازی مجهز است که به تنهایی 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

اما هیچ منبع رسمی به ترکیب قدرت و گشتاور مشخصات فنی ایما هیبرید اشاره ای نکرده است. با توجه به استفاده از بسته باتری بسیار کوچک 2 کیلووات ساعتی در این خودرو و همچنین فاصله قابل قبول اما نسبتا کم در شتاب اولیه دو خودرو، می توان نتیجه گرفت که قدرت و گشتاور نهایی در پک هیبریدی Lamari Ima HEV تولید موتور الکتریکی نباید بیش از 174 اسب بخار و 300 نیوتن متر باشد.

ساختار انتقال نیرو در هر دو خودرو از نوع دیفرانسیل جلو (FWD) است که از ضعف نسخه هیبریدی ایما محسوب می شود، زیرا وقتی موتور الکتریکی روی محور عقب قرار می گیرد، این خودرو ماهیت و معادله رانندگی دو دیفرانسیل را تغییر می دهد. ساختار کاملا تغییر کرده است. با این حال باید به یاد داشته باشیم که ساختار طراحی سیستم هیبریدی در این خودرو به طراحان آن اجازه نمی داد موتور الکتریکی را از موتور جدا کنند. بنابراین عموم مردم انتظار دارند که تفاوت سبک رانندگی بین این دو خودرو بسیار نزدیک و تفاوت بین آنها ناچیز باشد. اما در واقع اینطور نیست. اما چرا؟

نسخه بنزینی ایما از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (7-WDCT) استفاده می کند که یک گیربکس بادوام و سریع به حساب می آید. با این حال، مدل هیبریدی آن از یک گیربکس اتوماتیک برای خودروهای هیبریدی به نام DHT (Dedicated Hybrid Transmission) استفاده می کند که با نام E-CVT نیز شناخته می شود.

در حالی که ما بر اهمیت این نکته تاکید می کنیم که گیربکس نسبت متغیر DHT یا E-CVT هیچ ارتباط مستقیمی با گیربکس نسبت متغیر CVT از نظر طراحی فنی ندارد، باید توضیح دهیم که وجود این گیربکس در ساختار هیبریدی یک اتصال موازی از موتور الکتریکی این امکان وجود دارد و باید در کنار موتور بنزینی نیز روشن شود و بسته به نوع رانندگی و شرایط فنی (باقی مانده شارژ در بسته باتری)، گشتاور آنی آن به چرخ ها منتقل شود.

در نتیجه با شارژ کامل باتری، گشتاور کمکی و لحظه ای موتور الکتریکی بدون معطلی (صرف نظر از سرعت موتور الکتریکی یا بنزینی) به چرخ های خودرو منتقل می شود. بنابراین نسخه هیبریدی موازی لاماری دارای شتاب اولیه بهتر، کشش بیشتر در آستانه، سبقت گیری سریعتر و رفتار چابکی است که گاهی اوقات می تواند با فعال شدن چراغ هشدار سیستم ضد بهم ریختگی در پیچ های تیز همراه باشد. و در عین حال در عملکرد روزمره و فشار کم نیز به کاهش مصرف سوخت موتورهای بنزینی کمک می کند.

مشکل Ima Hybrid Lamari این است که فقط از یک بسته باتری بسیار کوچک 2 کیلووات ساعتی استفاده می کند. اگر سریع و مداوم رانندگی کنید، به سرعت انرژی آن تمام می‌شود و خودرو اساساً به یک لاماری بنزینی ضعیف‌تر و کمی سنگین‌تر تبدیل می‌شود، زیرا موتور بنزینی ضعیف‌تر آن نه تنها باید خودرو را در حرکت نگه دارد، بلکه باتری را نیز شارژ می‌کند.

مشخصات عمومی



















لاماری اما لاماری اما HEV
نوع موتور خودرو خط سوخت بنزین + الکتریک خطی (هیبرید موازی)
حجم موتور 1.5 لیتر 1.5 لیتر
سیلندر/شیر ۴ / ۱۶ ۴ / ۱۶
تهویه موتور توربوشارژر توربوشارژر
عملکرد 195 اسب بخار 174 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر 300 نیوتن متر
گیربکس گیربکس 7 سرعته اتوماتیک با دو کلاچ ضریب متغیر اتوماتیک DHT
محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
شتاب 9.5 ثانیه 8.1 ثانیه
سرعت 180 کیلومتر در ساعت 160 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 6.6 لیتر در 100 کیلومتر 5.3 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی 5 یورو 6 یورو
فرمان برقی برقی
بدن کراس اوور جمع و جور کراس اوور جمع و جور
نوع رینگ آلومینیوم آلومینیوم

ابعاد و ظرفیت ها













لاماری اما لاماری ایما هیبرید
طول 4565 میلی متر 4565 میلی متر
یک پیشنهاد 1860 میلی متر 1860 میلی متر
صعود 1690 میلی متر 1690 میلی متر
فاصله بین محورها 2715 میلی متر 2715 میلی متر
وزن خالص 1550 کیلوگرم 1700 کیلوگرم
تعداد مسافران 5 نفر 5 نفر
ظرفیت صندوق 480 لیتر 480 لیتر
حجم مخزن سوخت 55 لیتر 55 لیتر
قطر رینگ 19 اینچ 19 اینچ

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما