اخبار روز

آغاز توزیع گوشت و فرآورده های اساسی در تهران


به گزارش مانیبان، علیرضا زاکانی در مراسم آغاز فروش غیرحضوری گوشت و اجناس تحت سامانه شهرزاد که همزمان با ۱۳۱مین کمپین امید و افتخار برگزار شد، با بیان اینکه امروز روز بسیار خوبی است، اظهار داشت: امروز روز بسیار خوبی است. به دلیل اینکه این برنامه یکی از بزرگترین برنامه های مدیریت شهری برای ارائه خدمات است، گفت: امروز برای من که فرصت افتتاح سرویس های مختلف را دارم، کارکرد بالاتری دارد که بخشی از آن است. با همکاری دولت و شهرداری، بخشی دیگر توجه به تولیدکننده و مصرف کننده است و بخش سوم، دقت در ایجاد عدالت و بازگشت به کرامت انسانی است.

وی افزود: در اولین قسمت از همکاری دولت و شهرداری در 33 ماهه دولت شهید رئیسی همکاری جدی را با هم آغاز کردیم که اولین گام در زمینه ساماندهی آسیب های اجتماعی و جمع آوری کلنگ زنی های هزار نفری بود. مردم. ، و امروزه تقریباً هیچ مستعمره ای در پایتخت وجود ندارد. ابتدا 8500 نفر و امروز 20000 نفر در مراکز یاورشهر خدمات دریافت می کنند. در حالی که در گذشته حتی یک نفر خدمات دریافت نمی کرد.

زاکانی ادامه داد: 7 هزار و 200 کودک کار در مراکز پویا خدمات دریافت می کنند. هنوز 700 مدرسه در حال سرویس دهی هستند که امسال به 1800 مدرسه افزایش می یابد و در هیچ کدام از این موارد نگفته ایم که وظیفه ما نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مسکن 203 هزار واحد مسکونی داریم که به 228 هزار واحد می رسد، اظهار داشت: هر متر خانه به طور متوسط ​​80 میلیون تومان هزینه دارد و این ظلم به مردم است.

وی با اعلام اینکه در گام بعدی خدمت رسانی به مردم را ادامه می دهیم و عناصری هستند که اجازه ندادند این خدمت به مردم برسد، ادامه داد: در کارگروهی مصوب شد که شهرداری با حمایت دولت کالاهای اساسی تهران را تامین می کند. ماه ها تلاش شد و زیرساخت های آن در تهران هوشمند پیگیری شد و تفاهم نامه ای بین شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شد. برای اولین بار این اتفاق افتاد و امروز شروع چهارمین گام ما در همکاری است.

زاکانی افزود: سلامت و بهداشت مردم گام بعدی همکاری و گام ششم ورزش و رفاه است تا با توانمندی های موجود راهگشا باشد. گام هفتم کارآفرینی است و ما می خواهیم مردم در خانه کار کنند و از آنها حمایت می کنیم. ما این هفت مرحله را بین دولت و شهرداری تعریف می کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر همکاری برای حل بحران آب تهران، هماهنگی بین شهرداری و دولت در جاهای دیگر برای تامین یک هزار و 844 واگن صورت گرفت، گفت: ظرفیت متروی پایتخت دو برابر می شود و قطارهای اول، که نمونه اولیه آن ساخته شده است بهمن ماه وارد خطوط می شود.

وی با بیان اینکه فروشگاه شهروند ظرفیت فوق العاده ای در شهرستان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: میادین میوه و تره بار نیز در حال فعالیت هستند. در این 33 ماه 60 بازارچه و میدان توسعه یافتند و خدمات آن ها توسعه یافت که ظرفیت یکسانی ندارند. علاوه بر این سامانه، شهرزاد خدماتی را در مرکز تهران هوشمند ارائه می دهد که علاوه بر آن در سال جاری سامانه شهریار را نیز به بهره برداری می رساند که در آن شهروندان دیگر به شهرداری مراجعه نخواهند کرد و می توانند به عنوان مثال دریافت خدمات از شهرسازی

زاکانی با بیان اینکه در منطقه شهرزاد به دنبال شناسایی 9.5 میلیون نفر جمعیت در مجموع 3 میلیون و 300 هزار نفر هستیم، گفت: خدمات ویژه ای به اقشار مختلف از جمله معلولان، دانش آموزان، دانش آموزان، بازنشستگان و سایر اقشار ارائه شده است. مدیریت شهری در خدمت مردم است و بارها اعلام کرده ایم که همه چیز برای تغییر چهره شهر مهیا است.

وی ادامه داد: بهمن 1860 اتوبوس دریافت می کنیم تعداد اتوبوس ها به 7000 دستگاه در ماه می رسد و این تحول بزرگی است.

شهردار تهران با بیان اینکه در گذشته خدمات در قالب کارت منزلت ارائه می شد که به صورت هوشمند ارائه می شود، گفت: اکثر اماکن ورزشی، سینماها و فرهنگسراها زیر نظر شهرداری هستند. و به دنبال ارائه خدمات هوشمند در این بخش ها هستند.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت گوسفند 319 هزار تومان است، تصریح کرد: گوشت موجود در بازار بیش از دو برابر این قیمت است. روزانه 120 تن گوشت در بازارها و مغازه های ما توزیع می شود و شهروندان برای تهیه گوشت صف می کشند، اما برخی می گویند کرامت انسانی آنها خدشه دار شده و گوشت 700 هزار تومانی می خرند. تلاش ما بر این است که سه میلیون و 300 هزار خانوار از طریق سامانه شهرزاد با پیام رسان برقی درب منزل خود گوشت دریافت کنند.

زاکانی با تاکید بر اینکه یکی اقتصاددانان گفتند که این توهین به مردم است، اما اینطور نیست. یکی یکی از ابرپروژه های ما است، یادآور شد: هفته گذشته پروژه 800 میلیاردی افتتاح شد اما پروژه امروز خیلی بیشتر از این است. حذف واسطه ها در این مسیر بسیار مهم است. سال گذشته هر کیلوگرم لیموترش 65 هزار تومان فروخته می شد اما او آن را 4 هزار تومان از کشاورز خرید.

شهردار تهران ادامه داد: مرغ را 62 هزار تومان از تولیدکنندگان خریدیم و 67 هزار تومان فروختیم.

و افزود: وظیفه دوم ما ارزان شدن شهر با همکاری کشاورزان، دامداران و مردم است. این کار در تهران به سرعت در داخل کشور قابل پیگیری است.

زاکانی با بیان اینکه با استاندار تبریز و شهردار اصفهان صحبت کردیم تا این سامانه رایگان را در اختیار آنها بگذاریم، گفت: امروز منبع در دست ما است و می گوییم سامانه را در اختیار 1400 شهر قرار می دهیم. ما در تهران به کل کشور خدمات رسانی می کنیم.

وی پس از تاکید بر اینکه اگر دولت نخواهد کاری از دست ما برنمی آید، گفت: اگر دولت نخواهد فقط می توانیم از کشاورزان و دامداران قرارداد بخریم. باید از رئیس جمهور شهید، معاون اول رئیس جمهور، وزیر صلح، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد تقدیر کرد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال ارزان‌تر کردن تهران و گسترش آن به کل کشور هستیم. سرپرست این امر در تفاهم نامه با وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما از دولت حمایت می کنیم و شهرداری آن را تامین و بین ما توزیع می کند.

وی ادامه داد: زیرساخت ها از مهرماه سال گذشته فراهم شد و خدمات مختلفی در شهرزاد ارائه شد، اما از امروز با توجه به حجم خانوارها در قالب سه میلیون و 300 هزار خانوار، خدمات یارانه ای دولت در فروشگاه های شهروند ارائه می شود. ، میوه ها و سبزیجات. بازار و در خانه دریافت خواهد کرد. کاهش ترافیک و آلودگی هوا و توزیع عادلانه کالا بین تمامی اقشار از آثار این طرح است و کرامت انسانی آنها حفظ می شود. علاوه بر آن، سایر اقلامی که یارانه دولتی دریافت نمی کنند و قیمت آنها برای مصرف کننده چندین برابر است، به صورت قراردادی خرید می کنیم و دست توزیع کنندگان در این راستا کوتاه می شود و این مسیر در سامانه شهرزاد و با این چشم‌انداز، تهران سطح پایه در افزایش خدمات به شهروندان است.

زاکانی افزود: زمانی که این کار در تهران انجام شود در شهرستان ها نیز انجام می شود چرا که تهران سخت ترین و پیچیده ترین شرایط را دارد. ما این سیستم را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

شهردار تهران با بیان اینکه تمامی خدماتی که ارائه می دهیم در قالب این سامانه ارائه می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال ارزان شدن خدمات در قالب باشگاه شهروندی و خدماتی هستیم. به عنوان مثال کلاس هایی مانند معلمان و اساتید خدمات دریافت خواهند کرد. ما چندین استخر داریم و این خدمات با دسترسی به باشگاه شهروندی قابل ارائه است. این باشگاه 9.5 میلیون نفر را دسته بندی و خدمات رسانی خواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره سفر اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک به چین گفت: سفر اخیر معاون حمل و نقل به چین نتایج بسیار مثبتی داشت و قطار شهری که آماده شده بود رونمایی شد. . بهمن وارد ماه شوید. هشت رام فول و 10 رام به عنوان قطعات وارد خواهد شد. بیش از 1500 رام در کشور تولید خواهد شد.

زاکانی افزود: اتوبوس ها تکمیل شده و قطعه اول آماده بارگیری و حمل به تهران است. ارائه تاکسی نیز بهبود یافته و نسبت به تاکسی های قبلی بهتر است، اما قیمت آنها یکسان است. مدیرعامل شرکت اتوبوس سازی و تاکسیرانی هفته آینده برای هموارسازی به تهران می آید و تا یکی دو ماه دیگر شاهد ورود این دستگاه ها خواهیم بود. از تراموا که دو سوم متروی مسافربری را جابجا می کند، قراردادی امضا کردیم که دو نمونه آن در ماه های آینده وارد می شود و خط BART با امتداد غرب به تهرانسر و شرق به تهران فعال می شود. شرق جدید ترمینال و جنت آباد-مصلی-لویزان فعال می شود و این چهار دستاورد مهمی است که به وزارت امور خارجه و صمت تبریک می گوییم.

شهردار تهران ادامه داد: تراموا قبلی تراموای ریلی بود اما این تراموای لاستیکی است و برای دو باکس قرارداد بسته شده که به عنوان نمونه استفاده می شود و از ماه آینده جابه جا می شود. طی یکی دو ماه آینده، تا زمانی که آن را دریافت کنیم، در گمرک پارک خواهد شد و جایگزین اتوبوس خط یک BART خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا