اخبار روز

برداشت حدودی 40 هزار تن هلو از باغات شهرستان سامان! / سود قبال توجه این محصول برای کشاورزان!

برداشت هلو از شهرستان سامان شروع شده و این شهر با دارا بودن 2100 هکتار زیر ساخت به عنوان قطب تولید هلو در استان شناخته می شود. در ادامه با جزئات برداشت هلو در این شهرستان آشنا شوید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان چهارمحال و بختیاری حجت الله رئیسی  افزود: شهرستان سامان با وسعت 2100 هکتار قطب تولید هلو در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود و بیشترین ارقام هلو کشت شده در این شهرستان ارقامی مانند کردی، زعفرانی، انجیری،  جی اچ‌هیل و ردتاب می باشند.

رئیسی بیان کرد: هلو توسط کارگران فصلی دست چین می شود و کارگران فصلی اغلب به صورت خانوادگی در باغات کار می کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: پیش بینی می شود حدود 40 هزار تن میوه و تره بار از باغات هلو سامان برداشت شود که منافع اقتصادی بالقوه ای را برای مردم شهرستان سامان به همراه داشته است.

رئیسی شرایط اقلیمی مساعد و نبود سرمای بهاره را از عوامل افزایش تولید هلو در این شهرستان عنوان کرد.

مهندس رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به فسادپذیری بالای محصول هلو و برداشت زیاد محصول در هر زمان، ایجاد زیرساخت مناسب برای صنعت فرآوری و فرآوری هلو می تواند سود قابل توجهی برای کشاورزان شهرستان سامان باشد.

وی افزود: ضرورت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان سامان در فصل برداشت هلو به وضوح بیشتر دیده می شود و با قرار گرفتن بخشی از شهر ویژه بادام و توسعه این صنایع می توان. حاصل شده است.» فرصتی برای ارز و اشتغال.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا