اخبار روز

آسیب بزرگی که هر روز به معده خود می زنیم!!

احتمالاً از خود می پرسید که چرا مشکلات گوارشی دارید. دل درد یکی این مشکل رایجی است که اکثر افراد به دلایل مختلف با آن مواجه می شوند که علت آن نیز سبک زندگی نامناسب است. سبک زندگی که عوارض جدی در معده و دستگاه گوارش ایجاد می کند و متأسفانه بدون توجه به عواقب این عادات غلط به این کار ادامه می دهیم.

دیر غذا بخور

به گزارش نمناک، اگر درست قبل از خواب غذا بخورید، احتمالاً این کار را انجام خواهید داد سوزش سردل شب رنج می بری زیرا غذا در معده می ماند و به آن فشار وارد می کند و باعث مشکلات گوارشی می شود.

استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

مصرف این داروها ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما می توانند باعث مشکلات گوارشی شوند.

عدم مصرف فیبر کافی

اکثر مردم فیبر کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. مصرف 25 گرم فیبر در طول روز توصیه می شود که فواید زیادی دارد. چگونه وضعیت حرکات روده را تنظیم می کند، از یبوست از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کرده و آن را کاهش می دهد.

خوردن وعده های غذایی سنگین

زیاد بخور و بیاشام مواد غذایی شما احساس سنگینی می کنید زیرا نفخ شکم خواهد بود. سعی کنید وعده های غذایی خود را بیشتر و سبک تر تهیه کنید تا از مشکلات گوارشی جلوگیری کنید.

نوشیدن بیش از حد با غذا

مهم نیست این نوشیدنی آب باشد، چای، نوشیدنی بدون الکل، آب میوه و هر چیز دیگری. نوشیدن زیاد همراه با غذا، به خصوص بعد از شام، می تواند باعث مشکلات زیر شود: رفلکس معده شما رنج می برید که مضر است.

نوشابه بنوشید

مصرف نوشیدنی های شیرین احساس سیری، نفخ و ناراحتی شکمی را افزایش می دهد و علائم رفلاکس معده را فعال می کند. بنابراین، بهتر است مقدار آن را کاهش دهید یا به طور کلی از آن اجتناب کنید. به جای نوشابه می توانید از آب میوه های خوشمزه و بدون قند نیز استفاده کنید.

به موقع به توالت نرفتن

یبوست شکایت بسیاری از افراد است. دلیل این امر این است که بسیاری از آنها در مواقع نیاز به توالت نمی روند و اجابت مزاج ندارند که منجر به یبوست می شود. بنابراین یکی یکی از اشتباهاتی که مرتکب می شوید این است که توالت خود را نگه می دارید.

آدامس

آدامس حس خوبی دارد و دهانتان را بوی خوبی می دهد، اما جالب است بدانید آدامس این امر باعث می شود هوای زیادی وارد معده شود و باعث نفخ شود که تأثیر منفی بر هضم غذا دارد.

دود

سیگار باعث مشکلات گوارشی و افزایش سوزش سر دل می شود. سیگار را به تدریج ترک کنید تا زمانی که بتوانید آن را به طور کامل ترک کنید.

به تعویق انداختن کولونوسکوپی ضروری

شما نباید کولونوسکوپی را به تعویق بیندازید. حتی اگر به موقع انجام شود، خطر مرگ و سرطان را می توان تا 50 درصد کاهش داد. اگر در خانواده شما سابقه مشکلات روده و سرطان وجود دارد، بهتر است به موقع کولونوسکوپی انجام دهید.

پاکسازی خودسرانه روده ها

برخی از افراد عادت به استفاده از ملین ها و اسهال روده های خود را پاکسازی کنید اما انجام این کار زمانی که سالم هستید و مشکلی ندارید و پزشک به شما توصیه نکرده است مفید نیست زیرا استفاده از این نرم کننده های معده و روده اعتیادآور است.

مصرف کربوهیدرات و قند بالا

غذاهای حاوی کربوهیدرات باعث ایجاد گاز و نفخ در بدن می شوند. کربوهیدرات هایی مانند قند و فیبر می توانند در بدن رسوب کنند و باعث مشکلات گوارشی شوند.

غذای چرب و سرخ شده

غذاهای چرب دیرتر از سایر غذاها هضم می شوند زیرا دیر هضم می شوند و مدت بیشتری در معده باقی می مانند. این امر باعث تحریک ترشح اسید معده می شود که وضعیت را بدتر می کند و باعث واکنش گوارشی می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا