اخبار روز

ستاد دیه در کرمانشاه، ۱۰۵ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرد!

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا کنون، بیش از ۱۰۵ نفر از زندانیان محکوم به جرائم غیرعمد در استان، به دلیل فعالیت‌های ستاد دیه، آزاد شدند.

ستاد دیه یک سازمان مردمی است که به مأموریت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در حوزه قانونی ۱۷ جرم مشغول است. پس از ورود زندانی به زندان، مددکاران پرونده آن فرد را بررسی کرده و افرادی که مشمول دیه باشند را تشخیص می‌دهند.

در انجام این مأموریت، تحقیقات میدانی و جلسات تفاهم برگزار می‌شود و در نهایت با استفاده از منابع مرکزی و استانی که به وسیله کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده‌اند، اقدام به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده موضوعات مربوط به حوادث، رشوه، حوادث صنعتی و بدهی های مالی غیر کلاهبرداری است، گفت: در 6 ماهه امسال 105 نفر از سوی ستاد دیه آزاد شدند که 6 نفر زن و 99 نفر مرد بودند.

این مسئول اذعان کرد: آزادسازی یک فرآیند است که بودجه آن از محل‌های ستادهای مختلف مانند دیه (با توجه به نوع پرونده از محل جمع آوری کمک‌های ستاد دیه) کمک بیمه‌ها، پرداخت وام، اخذ و آورده خانواده مددجو یا زندانی جمع آوری که کار می‌کند.

مسئولی با عنوان ترابی درباره فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد دیه در استان کرمانشاه صحبت کرده است. او به تأکید بر کمک به آزادسازی ۱۰۵ نفر، اشاره کرد که این کمک با اعطای ۹۰ میلیارد ریال توسط ستاد دیه در اختیار قرار گرفته است. او ادامه داد که جلسات تفاهم نیز به منظور فرهنگسازی و تقویت فرهنگ گذشت برگزار می‌شوند.

ترابی با بیان دیگر فعالیت‌های ستاد دیه، اشاره کرد که در ۶ ماه ابتدایی سال، در استان کرمانشاه ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از اخذ گذشت شاکی تامین شده است و خیرین نیز به شکل مستمر و ماهیانه یا از طریق مراسم خیریه، از جمله ختم و خیرات، هزینه را به عنوان کمک به ستاد دیه اعطا می‌کنند.

وی در پایان، بخشی از هزینه که دریافت شده از گلریزان ماه مبارک رمضان را نیز به عنوان پشتیبانی از پویش کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و مالی و به علاوه مهرورزی مردم کرمانشاه، اشاره کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا