اخبار روز سینما جهان

آرنولد شوارتزنگر چگونه میلیاردر شد؟

زندگی آرنولد شوارتزنگر مانند بسیاری از فیلم های اکشن است.

به گزارش روزیاتو، شوارتزنگر در یک خانواده فقیر در روستای کوچک تال اتریش به دنیا آمد و بعدها متوجه شد که پدرش یکی او یکی از اعضای حزب نازی بود.

او با عضلات و جذابیت خود توانست چهار بار عنوان مستر کیهان را از آن خود کند، سپس هالیوود را فتح کرد و به بالاترین مقام سیاسی در کالیفرنیا رسید. به این ترتیب او شهرت خود را به ثروت تبدیل کرد.

به گزارش سایت فوربس، این مرد 76 ساله اکنون یک میلیارد دلار ثروت دارد.

این هنرپیشه هالیوودی آخرین نفر از موج هنرمندانی است که توانسته اند از شهرت خود به نفع خود استفاده کنند.

فهرست میلیاردرهای جهان فوربس در سال 2024، 14 سلبریتی را شناسایی کرده است که از شهرت خود برای دستیابی به ثروت ده رقمی استفاده کرده اند، از جمله تیلور سویفت، 34 ساله، تهیه کننده “قانون و نظم”، دیک ولف، 77 ساله، و کمدین جری سینفلد، 70 ساله.

شوارتزنگر دومین بازیگری است که پس از تایلر پری 54 ساله، که بیشتر به خاطر فرنچایز Media شناخته می شود و دارایی خالص 1.4 میلیارد دلاری دارد، به این جمع پیوست.

اما شوارتزنگر مسیر دیگری را برای رسیدن به ثروت در پیش گرفت، راهی که عمدتاً از سرمایه گذاری هوشمند نشات می گیرد. نه فقط بازیگری

شوارتزنگر که در سال 1968 به آمریکا مهاجرت کرد و در ابتدا به دلیل لهجه غلیظش برای ایفای نقش با مشکل مواجه شد، در حدود 50 فیلم بازی کرده است که فروش 5.5 میلیارد دلاری را در گیشه به دست آورده اند.

او حدود 500 میلیون دلار از فیلم هایش درآمد داشته است که بخشی از آن به نحوه قراردادهایش برمی گردد.

هنگامی که مدیران استودیو از اولین کمدی او، دوقلوها، با بازی دنی دویتو مخالفت کردند، شوارتزنگر موافقت کرد که در ازای دریافت حدود 20 درصد از درآمد ناخالص فیلم، از دستمزد خود صرف نظر کند. گرفت

این فیلم در سال 1988 به یک فیلم پرفروش تبدیل شد و شوارتزنگر در نهایت بیش از 35 میلیون دلار به دست آورد، بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می شد.

شوارتزنگر در مصاحبه ای در سال 2016 گفت:

این معامله چنان تاریخی شد که استودیو دیگر هرگز آن را انجام نخواهد داد.

او همچنین میلیون ها دلار از تبلیغات و تبلیغات تلویزیونی، مانند حضورش در تبلیغ Super Bowl در سال 2024 توسط Agent State Farm به دست آورده است.

اما طبق برآورد فوربس، حدود 65 درصد از کل درآمد شوارتزنگر به مالیات و هزینه ها از جمله نمایندگان پرداخت، مدیران، وکلا و غیره اختصاص می یابد که پس از کسر مالیات، نزدیک به 170 میلیون دلار برای او باقی می ماند.

طبق برآورد شوارتزنگر، او 200 میلیون دلار دیگر از درآمد خود را برای خدمت به عنوان فرماندار کالیفرنیا از سال 2003 تا 2011 هزینه کرد.

کسانی که شوارتزنگر را بهتر می شناسند، به یکی آنها به یکی از بزرگترین دلایل موفقیت مالی او اشاره می کنند: شوارتزنگر همیشه به ریسک علاقه زیادی دارد.

این میلیاردر در کتاب خود یادآوری کامل می گوید:

من به دنبال سرمایه گذاری های بزرگی بودم که جالب، خلاقانه و متفاوت باشند.

من علاقه ای به سرمایه گذاری محافظه کارانه نداشتم، سرمایه گذاری هایی که مثلاً 4 درصد در سال به دست می آورند.

این ریسک پذیری برای او به عنوان یک سرمایه گذار نتیجه داد، اما ممکن است در زندگی شخصی او نتیجه معکوس داشته باشد.

ماه گذشته، شوارتزنگر در دادخواست حقوقی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای سکوت توسط ناشر سابق National Enquirer، دیوید پکر، مورد اشاره قرار گرفت.

او در دوران ریاستش برای فرمانداری کالیفرنیا با شوارتزنگر قراردادی شبیه به تکنیک «اخبار بخر و آن را ببند» داشت، همان قراردادی که با تیم ترامپ داشت.

پکر مدعی شد که 40 زن با اتهاماتی در مورد او به American Media Inc، مالک آن زمان National Enquirer مراجعه کردند.

پکر افزود که او «صدها هزار دلار» پرداخت کرد تا نشنال انکوایرر از انتشار داستان‌هایی به نمایندگی از شوارتزنگر، که در مقطعی یک میلیون دلار در سال از رسانه آمریکایی برای تبلیغ مجلات تناسب اندام دریافت می‌کرد، جلوگیری کند.

نمایندگان این بازیگر به درخواست فوربس برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

شوارتزنگر در یک مجموعه مستند نتفلیکس در سال 2023 درباره زندگی خود اعتراف کرد که رفتار او “اشتباه” بوده است. لس آنجلس تایمز برای اولین بار در سال 2003 گزارش های متعددی در مورد آزار جنسی این بازیگر منتشر کرد.

طلاق او از گزارشگر سابق ماریا شرایور در سال 2021 نهایی شد.

در حالی که شرایط طلاق آنها علنی نشده است، فوربس حدس می‌زند که این دو قرارداد پیش از ازدواج نداشتند و طبق قانون کالیفرنیا دارایی‌های خود را 50/50 تقسیم کردند.

اگر آنها یک قرارداد پیش از ازدواج منعقد می کردند، شوارتزنگر می توانست ثروت فعلی خود را تقریباً دو برابر کند.

آرنولد شوارتزنگر که یکی او یکی از پردرآمدترین و پرکارترین ستارگان هالیوودی است که در طول سه دهه 13 فیلم ساخته که هر کدام بیش از 200 میلیون دلار در باکس آفیس فروش داشته اند.

شوارتزنگر از همان ابتدا پول خود را به کار انداخت.

بلافاصله پس از ورود به کالیفرنیا در سال 1968، او از بدنسازی، همراه با درآمد اضافی از شلوغی های جانبی خود، برای خرید یک آپارتمان در سانتا مونیکا استفاده کرد.

شوارتزنگر ادعا می کند که قبل از بازی در نقش های بزرگ سینمایی در دهه 1970 یک میلیونر بوده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا