نزدیک به بیست سال از حضور حامد کمیلی در سینما، تلویزیون و شبکه های پخش داخلی می گذرد. بازیگری که در اواسط دهه هشتاد پا به تلویزیون گذاشت و با سریال «اغما» توانست توجه ها را به خود جلب کند، همچنان چالش های مهمی را پشت سر گذاشت و سرانجام توانست به جایگاه مهمی در عرصه بازیگری دست یابد. او سالهاست که بوده است یکی او یکی از بازیگران سرشناس سینماست و حضورش در فیلم ها و سریال های مختلف و همچنین روی صحنه تئاتر باعث خلق آثار موفقی می شود. کمیلی این روزها در نقش شخصیت اصلی فیلم آغوش باز روی پرده سینما ظاهر می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، حامد کمیلی از جمله بازیگرانی است که از بدو ورود به سینما با فیلم «تردید» می دانست چگونه با قرار دادن نام خود در لیست نامزدهای سیمرغ، شایستگی خود را ثابت کند. اکنون، پس از سال ها تجربه، در جای مناسبی هستید. به مناسبت اکران فیلم آغوش باز، مهمترین آثار کارنامه این بازیگر را مرور می کنیم.

آغوش باز بهروز شعیبی ۱۴۰۲

حامد کمیلی در نمایی از فیلم آغوش باز

حامد کمیلی این روزها در نقش شخصیت اصلی فیلم آغوش باز به کارگردانی بهروز شعیبی روی پرده سینما ظاهر می شود. او در این فیلم نقش خواننده معروفی را بازی می کرد که همه برای حضور در کنسرتش گردن می شکند و فکر می کنند با آخرین کنسرتش قرار است کار مهمی انجام دهد. درست زمانی که برای کنسرت آماده می شود، اتفاقات عجیبی در زندگی اش رخ می دهد و در غیاب همسرش به تنهایی نمی تواند مدیریت کند. این باعث می شود که دانش جدیدی در مورد افراد اطراف خود به دست آورید و دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید. کمیلی مسیر حرکت را از اوج به ناامیدی و در نهایت رسیدن به نقطه تجلی بسیار باورپذیر و قدرتمند نشان می دهد. به عنوان یک کمدی رمانتیک، «آغوش باز» تنها یک اثر سرگرم کننده نیست. شما می توانید شخصیت ها را به تنهایی به خصوص شخصیت اصلی معرفی کنید و احساسات مخاطب خود را درگیر کنید. کمیلی در این فیلم به عنوان خواننده روی سن می آید و نقش هایی را ایفا می کند. از این منظر این نقش برای او چالشی جدی محسوب می شود زیرا برای اولین بار خوانندگی را تجربه می کند. این سومین تجربه همکاری حامد کمیلی با بهروز شعیبی پس از بازی در فیلم «سیانور» و سریال «پردن نشین» است که با موفقیت به پایان رساند.

مرداب | برزو نیک نژاد ۱۴۰۲

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید به او داده نشده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
حامد کمیلی در نمایی از سریال مرداب

در سریال مرداب به کارگردانی برزو نیک نژاد اگرچه حامد کمیلی در مقایسه با شخصیت های اصلی سریال حضور پررنگی نداشت اما موفق شد چهره ای جدید و جذاب از یک پلیس متعهد به نمایش بگذارد. در ابتدای سریال او به عنوان یک چهره مرموز ظاهر شد و با او آشنا می شویم. نبود که بالاخره یک پلیس فاسد است یا با همکاری رئیسش عملیات بزرگی را آغاز کرده است. او تنها بود و پس از رفتن همسرش از تنها پسرش مراقبت کرد. برخورد با باند بزرگ سریال باعث جراحات زیادی برای او شد و غم و اندوه زیادی برای او به همراه داشت. کمیلی در این سریال نشان داد که در بازیگری به بلوغ رسیده است و حتی این توانایی را دارد که نقش های فرعی را قدرتمندانه بازی کند تا در ذهن مردم بماند.

خوب بد جلف 2: ارتش مخفی قاسمخانی پیمان 2018

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید به او داده نشده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
حامد کمیلی در کنار سام درخشانی و پژمان جمشیدی در نمایی از فیلم “خوب، بد، بچه گربه / ارتش مخفی”

یکی یکی از اتفاقات مهم کارنامه حامد کمیلی را در فیلم خوب، بد، جلف ۲: ارتش مخفی به کارگردانی پیمان قاسم خانی دیدیم. او در نقش مدیر یک گروه سینمایی ظاهر شد که به بهانه ساخت فیلم قصد دسترسی به امکانات امنیتی ایران را داشتند. کمیلی خیلی جدی بود و می خواست پژمان جمشیدی و سام درخشانی که بازیگران اصلی این فیلم بودند را متقاعد کند که در یک فیلم مهم و تاثیرگذار بازی می کنند و باید بیشتر توجه کنند. ملاقات این زوج طنز با جدیت و اصول کارگردان بخش مهمی از جذابیت فیلم است. کمیلی مدام حسادت می کرد و از رفتارهای عجیب او به تنگ آمده بود، اما مجبور بود جلوی خود را بگیرد و به کارش ادامه دهد. او بعدها در سریال «خوب، بد، جلف 3: رادیواکتیو» ایفای نقش کرد.

ایتالیا ایتالیا | کاوه صباغ زاده ۱۳۹۴

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید به او داده نشده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
حامد کمیلی در نمایی از فیلم ایتالیایی ایتالیا

فیلم «ایتالیا ایتالیا» یک کمدی عاشقانه متفکرانه بود که مخاطبش را سرگرم کرد و حرف های مهمی برای گفتن داشت. این فیلم با اقتباس از داستان کوتاه «یک دردسر موقت» نوشته جومپا لاهیری در فضایی نسبتاً موزیکال ساخته شده و کل داستان توسط دو بازیگر اصلی کارگردانی شده است. بنابراین آنچه در موفقیت آن بیشتر به چشم آمد، انتخاب بازیگران و بازی قابل قبول آنها بود. سارا بهرامی و حامد کمیلی پس از موفقیت سریال «پروانه» فعالیت های زیادی انجام دادند و دوباره در «ایتالیا ایتالیا» با هم بودند. کمیلی به خوبی با چالش های نقش مردی با انگیزه و متفکر اما تنها که اطرافیان او را درک نمی کند و نمی تواند به جایگاهی که لیاقتش را دارد برسد، کنار آمد و می دانست چطور باید امضای خوبی در این فیلم بگذارد.

سیانور بهروز شعیبی 1393

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید به او داده نشده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
حامد کمیلی به همراه بهنوش طباطبایی در صحنه ای از فیلم سیانور

حامد کمیلی در سال 1393 تجربه جدیدی را در فیلم سیانور ساخته بهروز شعیبی تجربه کرد و در نقش وحید افروخته ایفای نقش کرد. یکی او یکی از چهره های بلندپایه سازمان مجاهدین خلق شد. فردی که پس از بازداشت توسط ساواک، در اعترافات خود هویت واقعی بسیاری از چهره های مهم سازمان را افشا کرد. کمیلی در مصاحبه ای گفته بود که نقش وحید را بازی کرده است. یکی این یکی از سخت ترین نقش هایی است که تا به حال بازی کرده ام. چرا که تعریف تاریخی این شخصیت کاملا مشخص است و باید به طور کامل محقق می شد و از طرفی به عنوان یک بازیگر باید به او حق می داد. “سیانور” یکی یکی از مهم ترین فیلم های ساخته شده درباره مبارزات مجاهدین قبل از انقلاب و حامد کمیلی در کنار بازیگرانی چون بهروز شعیبی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی هانیه است. توسلی و پدرام شریفی یکی از عوامل موفقیت این فیلم بود.

پروانه | جلیل سامان | 1392

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید به او داده نشده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
حامد کمیلی در نمایی از سریال پروانه

پس از بازی حامد کمیلی در سریال «پروانه» ساخته جلیل سامان، او دوباره در کانون توجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفت. او در این سریال نقش امیر را بازی کرد. یکی عضو سازمان مجاهدین که با دختری ساده و احساسی به نام پروانه آشنا شد و زندگی خود را در مسیر تحولات اساسی قرار داد. کمیلی توانست برای اولین بار در این سریال در نقش یک مجاهد معتبر با گریمی متفاوت بازی کند و بعدها در فیلم سیانور دوباره در آن جایگاه قرار گرفت. سارا بهرامی با سریال «پروانه» به مخاطبان معرفی شد و کمیلی نقش مهمی در معرفی او به عنوان یک زوج داشت. «ماریپوزا» از جمله سریال هایی است که پس از یازده سال همچنان در بازپخش مخاطبان زیادی دارد و از جمله سریال هایی است که هرگز از مد نمی افتد.

نوسان واروژ کریم مسیحی 1387

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید به او داده نشده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
جمیل کمیلی در کنار بهرام رادان در نمایی از فیلم «تردید»

حامد کمیلی بازیگری در سریال های تلویزیونی را از اواسط دهه هشتاد آغاز کرد اما اولین حضور او در سینما با فیلم «تردید» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی در سال 1386 بود. او در این فیلم نقش دوست شخصیت اصلی و حضور او در کنار بهرام رادان و ترانه علیدوستی نسبتاً برجسته بود. «تردید» بر اساس نمایشنامه معروف «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر ساخته شد و کامیلی در نقش هوارشیو بازی کرد. نقشی بسیار جدی و تاثیرگذار که در آن زمان توجه بسیاری را به خود جلب کرد. پیش از این قرار بود محمدرضا فروتن این نقش را بازی کند که بنا به دلایلی نتوانست حضور یابد و کمیلی جایگزین وی شد. این حرکت کاملا به نفع کمیلی بود. او در این مرحله موفق شد نام خود را در فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در این فیلم ثبت کند.

پسر آدم دختر حوا بازتاب آنلاین 1387

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید دستمزد دریافت نکرده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
حامد کمیلی در کنار مهناز افشار در نمایی از فیلم «پسر آدم، دختر حوا»

کمیلی در سال ۱۳۹۶ در فیلم کمدی «پسر آدم، دختر حوا» نیز بازی کرد و با مهناز افشار یک کمدی مفرح را تشکیل داد. این فیلم به کارگردانی بازتاب آنلاین ساخته شد و ژانر کمدی آن تماشاگران را خشنود کرد. شیطنت های کمیلی و افشار به عنوان یک زوج وکیل، موقعیت های سرگرم کننده ای ایجاد می کند. از این نقطه بود که کمیلی توانست خود را در نقش های کمدی و همچنین نقش های جدی محک بزند. نکته جالب اینجاست که قرار بود شهاب حسینی نقش اول این فیلم را بازی کند و سپس مهران مدیری برای ایفای این نقش انتخاب شد اما در نهایت به دلیل طولانی شدن مراحل پیش تولید، این نقش به حامد کمیلی رسید. . «پسر آدم، دختر حوا» چهارمین فیلم پربیننده سال 2019 در سینماها بود.

خوردن | سیروس مقدم 1386

حامد کمیلی نقش های خوب زیادی در کارنامه دارد اما آنطور که باید به او داده نشده است. او در حال حاضر این فیلم را دارد
حامد کمیلی در گش الیاس در نمایی از سریال اغما

حامد کمیلی پیش از «اغما» در چند سریال بازی کرده بود اما شخصیت الیاس در این سریال بود که او را به شهرت رساند. داستان در مورد آزمایش ایمان یک متخصص مغز و اعصاب به نام دکتر پژوهان بود. پس از مرگ همسرش ایمان به خدا را از دست داد و با ورود فردی به نام ایلیا به زندگی اش کم کم از مسیر همیشگی خود دور شد. الیاس در «آقاما» دیو بود که بر خلاف تصور نه ترسناک بود و نه چهره عجیبی داشت. او مردی وارسته و با ریش بلند و لباس کاملاً سفید بود که هیچ کس نمی توانست شک کند که او حتی از دور شبیه شیطان است. در همان زمان به شکل دیگری ظاهر شد. او نقش پسری مدرن را بازی می کرد که به سراغ دختر پولداری به نام گلی با موهای بلند رفت تا او را مجبور به سرقت ثروت پدرش کند. در واقع جذابیت این شخصیت به دلیل تضاد رفتاری الیاس، همراه دکتر پژوهان، و الیاس، دوست گلی بود. از زمانی که دکتر پژوهان متوجه شد که الیاس مرده است، رفتار خود را تغییر داد و جنبه شیطانی خود را بیشتر نشان داد. کاملی هنوز خیلی ها را به یاد نقش الیاس می اندازد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما