اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

آذری جهرمی به سقوط زبان فارسی در وب واکنش نشان داد! /زبان فارسی در رتبه های پایین قرار گرفت!

مقاله “آیا زبان فارسی در حال ناپدید شدن از وب است؟” توسط آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات، نوشته شده است. او در این مقاله به گزارش W3tech و ماهنامه‌ی پیوست اشاره کرده و بیان می‌کند که سهم زبان فارسی در وب در طی یکسال اخیر با کاهش حدود ۳۹ درصد، از ۲/۶ درصد به ۱/۶ درصد کاهش یافته و رتبه آن از پنجم به دهم سقوط کرده است. او معتقد است که این کاهش تأثیر مستقیم محدودیت‌های گسترده اعمال شده بر اینترنت در سال گذشته را داشته است.

آیا زبان فارسی از وب محو خواهد شد؟

آذری جهرمی وزیر اسبق ارتباطات در مطلبی با عنوان “آیا زبان فارسی از فضای مجازی محو می شود؟” وی نوشت: بر اساس گزارش W3tech و ماهنامه ی پیوست از نسبت زبان‌های دنیا در وب، نسبت زبان فارسی در سال گذشته از 2.6 درصد کل محتوای وب، تقریباً 39 درصد کاهش یافته است. به 1.6 درصد و زبان فارسی در رتبه پنجم قرار دارد مرداد 1400 به رتبه دهم سقوط کرده است.

این افت شدید به احتمال زیاد اثر مستقیم محدودیت های گسترده اعمال شده بر اینترنت در سال گذشته است.

لازم است دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که متولی سیاست گذاری زبان و خط فارسی است این موضوع را به صورت تخصصی بررسی کند و برای جلوگیری از این روند نزولی چاره اندیشی کند.

به نقل از سایت انتخاب

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا