اخبار خودرو

آخرین کانسپت پونتیاک – بازتاب آنلاین

آخرین کانسپت پونتیاک - بازتاب آنلاین

جنرال موتورز تصاویری از جدیدترین خودروی مفهومی ساخته شده برای برند پونتیاک منتشر کرده است. این تصاویر که خودروی نمایشی پونتیاک G8 نامیده می شود، یک چهار در شیک و آینده نگرانه با خطوط تراش خورده و فضای داخلی شیک را نشان می دهد. خودروی نمایشی پونتیاک G8 در سال 2008 توسط استودیوی طراحی پیشرفته جنرال موتورز در کالیفرنیا تکمیل شد، اما هرگز در معرض دید عموم قرار نگرفت.

تیم طراحی جنرال موتورز تصاویر جدیدی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است، از جمله نمای بیرونی و داخلی که به عنوان یک خودرو مفهومی تمام عیار مونتاژ شده است.

آخرین مفهوم پونتیاک
آخرین کانسپت پونتیاک - بازتاب آنلاین

این طراحی دارای عناصر روشنایی عمودی و طولانی در جلو و همچنین جلوپنجره جلویی به شکل دو سوراخ بینی مجزا است که در بسیاری از مدل های دیگر پونتیاک دیده می شود. خط سقف کم است، با یک شبح عقب که بر شخصیت اسپرت خودرو تأکید می کند. قسمت عقب با خطوط و حجم نرم و روان طراحی شده است که به این مفهوم نوعی شکل هاچ بک می دهد. از نکات برجسته می توان به چرخ های بزرگ هفت پره، لوله های اگزوز یکپارچه، سقف شیشه ای و دستگیره درها اشاره کرد.

آخرین مفهوم پونتیاک
آخرین کانسپت پونتیاک - بازتاب آنلاین

کابین نیز کاملاً چشمگیر است، با طرح‌های صندلی‌های قالب‌گیری شده و طراحی نامتقارن زاویه‌دار و آینده‌نگر. کناره های کابین توسط یک کنسول مرکزی بزرگ تقسیم شده است که از جلوی خودرو تا عقب امتداد دارد. با نگاهی به داخل، یاد طراحی داشبورد کوروت C8 می افتیم.

آخرین مفهوم پونتیاک
آخرین کانسپت پونتیاک - بازتاب آنلاین

جنرال موتورز پس از ورشکستگی در سال 2009 و پس از آن کمک مالی دولتی، برند پونتیاک را متوقف کرد. از آن زمان، طرفداران این برند برای بازگشت آن فریاد زدند. یک اطلاعیه اخیر در رسانه های خودرویی گمانه زنی های زیادی را برانگیخت که جنرال موتورز بالاخره برند پونتیاک را احیا می کند، اما متأسفانه این اعلامیه نادرست بود. و این واقعا شرم آور است، به خصوص با توجه به تمام طراحی های جالب پونتیاک، از جمله خودروی نمایشی G8.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا