اخبار روز

قیمت دلار مجددا صعودی شد / تحلیل آخرین وضعیت دلار!

به نقل از شما نیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، قیمت دلار از 49 هزار و 300 تومان شروع شد و سپس وارد کانال 50 هزار تومان شد. این پایان کار نبود و قیمت دلار هرات پشت خط بیشتر شد و وارد کانال 51 هزار تومان شد و مقاومت 51 هزار و 200 تومانی را زد و نتوانست آن را بشکند و در نهایت روی 50 هزار و 700 تومان بسته شد.

معامله گران فارکس بر این باورند که این کاهش پایان روز از خط مقاومت 51200 تومانی پشت خط بوده است، در حالی که اخباری از ریاست جمهوری بلاروس حاکی از آن است که رئیس جمهور واگنر با توقف حرکت جنگنده های خود در سراسر روسیه و آرام کردن اوضاع موافقت کرده است. به شوخی می گویند پیشروی واگنرها به مسکو همان پیشروی قیمت دلار به سمت کانال 52 هزار تومانی است.

کارشناسان تحلیل تکنیکال معتقدند اگر قیمت دلار بالای 50 هزار و 200 تومان ثابت بماند، می توان انتظار داشت که محدوده نوسان از 48 هزار تا 49 هزار به 50 هزار تا 51 هزار تومان تغییر کند. به گفته آنها مقاومت مهم قیمت دلار در برابر افزایش 50 هزار و 800 تومانی است و در صورت شکسته شدن قیمت از این سطح، می توان تا 52 هزار تومان افزایش را شاهد بود.

به گفته کارشناسان تحلیل تکنیکال بازار ارز، افت قیمت از سقف بازارها در روز شنبه به دلیل اشباع بیش از حد بوده و بازار باید اصلاح می شد. به گفته آنها، پس از اصلاح قیمت، ممکن است بازار دوباره تلاش کند تا مقاومت را بشکند.

کاهشی‌های بازار ارز اما با توجه به اخبار مربوط به آزادی زندانیان و آزادسازی پول بلوکه شده از ایران، بر این باورند که در نهایت این اتفاق می‌افتد و بازار دوباره به کف خواهد رسید. کف قیمت دلار برای این دسته 46700 تومان است. اولین حمایت مهم بازار دلار 50 هزار و 300 تومان و مرز روانی 50 هزار تومان است و حمایت مهم بعدی که قیمت می تواند به آن واکنش نشان دهد، مظنه 49 هزار و 800 تومان خواهد بود.

در طرف مقابل، افزایشی‌های بازار معتقدند که قیمت دلار با خبر درمانی کاهش یافت و پس از تکراری شدن این خبر و محقق نشدن آن، قیمت دلار با یک خبر منفی افزایش یافت. این دسته می گوید بازار ارز روز شنبه بیش از 1500 تومان رشد داشته است و پس از اصلاح می توان انتظار افزایش را در روز یکشنبه داشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا