اخبار روز

آخرین قیمت مواد غذایی اعلام شد.


به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، در گزارش مرکز آمار ایران، میانگین تغییرات قیمت غذاهای منتخب برای گروه های مختلف غذایی در مناطق شهری کشور در شهریور ماه محاسبه و اعلام شده به شرح زیر است:

در گروه نان و غلات، اقلام برنج خارجی درجه یک با 2.4 درصد و شیرینی خشک با 1.9 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی مرغوب اول” یکی با -2.8 است.

در گروه «گوشت های قرمز و سفید و مشتقات آن»، «گوشت گاو» با ۷.۷ درصد، «ماهی قزل آلا» با ۶.۰ درصد و «بره» با ۵.۰ درصد بیشترین افزایش قیمت و «مرغ ماشینی» با -۵.۸ درصد افزایش قیمت را به خود اختصاص داده اند. بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ» با ۱۰.۰ درصد، «شیرخشک» با ۶.۰ درصد و «کره پاستوریزه» با ۳.۸ درصد است. بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن نباتی جامد» با 1.8- درصد و «روغن مایع» با 0.6- درصد است.

در گروه میوه و آجیل، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «موز» با 10.2 درصد، «پرتقال» با 7.4 درصد و «کشمش پایلوت» با 3.3 درصد است. ” با -9.8٪ و “هندوانه” با -2.7٪.

در گروه سبزی و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «قارچ» با 21.8 درصد، «خیار» با 11.1 درصد، «بادمجان» با 8.5 درصد و «کدو سبز» با 8 درصد بوده است. . ٪، و بیشترین کاهش قیمت مربوط به “گوجه فرنگی” با -6.7٪، “پیاز” با -5.0٪ و “سیب زمینی” با -3.9٪ است.

و در نهایت در گروه «شکر و شکر، نوشابه و سایر غذاها» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «شکر» با 4.6 درصد، «شکر» با 3.9 درصد، «چای خارجی بسته بندی شده» و سس گوجه فرنگی با 3.6 درصد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا