اخبار روز سینما

آخرین خبر قتل داریوش مهرجویی

به گزارش خبر پی ام آپ به نقل از بازتاب آنلاین و اکنون بر اساس اطلاعات رسیده به «گوون»؛ دیوان عالی کشور با قبول ایرادات وکیل خانواده مهرجویی، رسیدگی را ناقص اعلام کرد و در خصوص ایرادات مطرح شده تصمیم به تکمیل تحقیقات گرفت و پرونده برای رفع این ایرادات مجدداً به دادگاه فردیس ارسال شد. عیوبی که «احتمال شخص دیگری یا چاقو را پیش بینی می کند»…

روزنامه اعتماد نوشت: ۲۸ دی در سال 1402 دومین و آخرین جلسه دادگاه چهار متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش برگزار شد. بر اساس اعلام مسئولان و مراجع قضایی؛ کریم (متهم رده اول)، میر ویس (متهم رده دوم) و داوود و اسکندر (متهمان رتبه سوم و چهارم) در این پرونده. اگرچه کریم از سوی دادگاه به عنوان متهم ردیف اول این پرونده معرفی شد، اما مشرق در گفت و گو با چهار متهم این پرونده درباره آنها نوشت: کریم عامل قتل داریوش مهرجویی و همسرش و میر ویسی قاتل است. مرحوم مهرجویی». این در حالی است که کریم متهم ردیف اول بارها چه با وکیل اولیای دم و چه در دادگاه منکر قتل شده و اعلام کرده که خودش هم همین را گفته است. پلیس از او خواست تا این کار را انجام دهد.

خبرهای مربوط به قتل مهرجویی و همسرش با تناقض همراه بود و اکثر رسانه ها شنیده های خود را منتشر کردند تا اینکه وکیل والدین در گفت و گو با «اعتماد» مدعی شد برخی رسانه ها برای توجیه قتل 30 میلیون تومان مطالبه کرده اند. . متهم این موضوع را دروغ تلقی کرد.

در نهایت علیرغم تمامی تناقضات و ابهامات موجود در خصوص رسیدگی به این پرونده پس از جلسه رسیدگی؛ متهم ردیف اول در قتل عمد مهرجویی و محمدی فر به قصاص و در سایر جرایم به حبس، شلاق و دیه محکوم شد. در این تصمیم، متهمان ردیف دوم و سوم هر کدام به ۳۶ سال حبس، شلاق و قیمت عروس محکوم شدند. همچنین متهم ردیف چهارم به اتهام ارتکاب قتل و معاونت در سرقت به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.

اما ایرادات اساسی و قابل توجهی در پرونده وجود دارد و دادگاه کیفری شهرستان البرز به این ایرادات توجهی نکرده و به گفته وکیل پدر و مادر دم مهرجویی و همسرش، دادگاه در تصمیم گیری عجله کرده است. اگرچه دیوان عالی کشور دستور تکمیل تحقیقات را صادر کرده است، اما باید دید آیا دادگاه کیفری فردیس در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد یا به اعتراض وکیل اولیای دم بی توجهی می کند.

نگاهی به برخی از ایرادات موجود در پرونده

«تراست» با تاکید بر ایرادات موجود در پرونده، در شماره ۵۶۸۵ خود گزارشی با عنوان «معمای نامشخص قتل مهرجویی و همسرش» منتشر کرد و در گفت و گو با «مانوش منوچهری» وکیل اولیای دم به این موضوع پرداخت. خانواده. برخی از ایرادات از جمله این ایرادات؛ 1) شهرک محل سکونت مرحوم مهرجویی دارای ورودی و نگهبان بوده و مجهز به دوربین مداربسته بوده اما این دوربین ها بررسی نشده و در صورت وجود در پرونده موجود نمی باشد. 2) ماشین های کشتار نزدیک محل کار یکی با راهنمایی شخص متهم از متهم مطلع شد. یکی خون دیگری پاک بود و در آزمایشات پلیس آگاهی فراجا و پزشکی قانونی هیچ یک از خون متوفی مهرجویی مشاهده نشد و فقط خون خانم محمدی فر باقی مانده بود. با توجه به تئوری همان قسمت ها، احتمال چاقوی دیگری نیز پیش بینی می شود. 3) معلوم نیست چرا اسلحه خون آلود زیر زمین ناپدید شده، دستکش های پلاستیکی که متهمان گفته اند به گفته خودشان سوخته و چرا اسلحه منهدم نشده است. 4) طبق شهادت متهمان تنها سه نفر از متهمان دستکش به دست داشتند و یکی از آنها که بنا به ادعای خودش به دلیل اغتشاشات قبلی به قصد قتل به منزل مهرجویی آمده بود، دستکش نداشت. . 5) چیزی که از لحظه ورود مونا مهرجویی به محل فوت پدر و مادرش توجه او را به خود جلب کرد، لباسی بود که پدرش بر تن داشت، این لباس رسمی بود و او آن را نمی پوشید، چه برسد به اینکه مجبور شود. خانه خودش عصر 6) عدم پاسخگویی کارگران لانه خانه جنب مهرجویی پس از بررسی گفتند که بین ساعت 9 تا 10 شب خوابیده اند و متوجه چیزی نشده اند. 7) طبق محتویات پرونده، اپلیکیشن تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام خانم محمدی فر بلافاصله پس از جنایت حذف شده است، هرچند ایشان تا آخرین ساعات عمر از آن ها استفاده می کرده و برای مونا یا دوستان دیگر پیام ارسال کرده و حتی برخی پیام ها را ارسال کرده است. ارسال مونا در آستانه ورود به ویلا همچنین از طریق وسیله نقلیه قتاله اگرچه تلفن همراه نیز پیدا شد، اما بررسی کافی برای بازیابی این اپلیکیشن ها و بررسی اطلاعات صورت نگرفت. 8) دزدی جاروبرقی یا مطالبه 30 میلیون تومان هیچکدام با پرونده منطبق نیست و در مورد انگیزه متهم از ارتکاب جرم کذب محض است. 9) عجله در رای دادن و…

شروع به تشکیل پرونده کنید

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی یک هفته قبل از این جنایت با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از تهدید یک فرد ناشناس با چاقو و سرقت منزلشان خبر داد. پس از انتشار این مقاله، «گوون» با وی مصاحبه ای انجام داد. وی در این مصاحبه گفت: 9 ماه در اروپا بودیم و تازه برگشتیم، با کسی ارتباط نداریم اما باغبانی داشتیم که از ما دزدی می کرد، بعداً متوجه شدیم که هم باغبان ما بوده و هم باغ بعدی ما. باغبان همسایه او را به پلیس تحویل دادیم، اما همسایه همسایه باغبان را بخشید و او را رها کرد. برادر باغبان ما در این شهر کار می کند، چرا باید به این راحتی از دست این مردم آزاد شود، اما سنتور و سریالی که فقط یک هنرمند می تواند آن را درک کند ابزار مورد بحث است، باید گفت دزدی بوده و دزدی کار خودی بوده البته وکیل ما آقای سروری پیگیر موضوع است، اما تصمیم داریم از طرف سوال نپرسیم. به او.”

دو روز پس از سخنرانی محمدی فر در 22 مهر در سال 1402 مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی خود به قتل رسیدند. رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد: این حادثه حوالی ساعت 22:30 دقیقه توسط دختر متوفی به فوریت های پلیسی 110 اعلام شد. پلیس با حضور در محل متوجه شد که قربانیان با ضربات چاقو کشته شده اند. پلیس مدعی شد که پس از درگیری اولیه، مهرجویی متوفی روی زمین افتاد و همسر مهرجویی از اتاق نشیمن به اتاق خواب متواری شد و در آنجا توسط قاتل یا قاتلان کشته شد. دختر متوفی که آن شب در خانه نبود حوالی ساعت 14.30 از خانه خارج شد و به یک گالری رفت اما پس از بازگشت به خانه با صحنه جنایت مواجه شد. با گذشت یک هفته از این حادثه ناگوار، پلیس و مقامات قضایی چهار متهم را به عنوان عاملان این جنایت معرفی می کنند و با وجود اینکه این افراد به عنوان متهم شناخته می شوند، هیچکس نمی داند دقیقاً چاقو را در آن شب چه کسی در دست داشته است!

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا