اخبار روز سینما

آخرین بازماندگان عملیات نرماندی با نشان موزه جنگ جهانی دوم لاهیجان

«کارن امیدی» مدیر موزه جنگ جهانی دوم ونگارد لاهیجان با برخی از آخرین بازماندگان جنگ جهانی دوم و جانبازان نبرد نرماندی دیدار و گفتگو کرد.

بازتاب آنلاین خرداد فرانسه امسال هشتادمین سالگرد نبرد نرماندی را با حضور بازماندگان جنگ جهانی دوم، مسئولان موزه، محققان و نویسندگان و همچنین برخی از شخصیت های مشهور جشن گرفت.

«کارن امیدی» مدیر موزه پیشتاز جنگ جهانی دوم لاهیجان که تنها موزه ایرانی با موضوع جنگ جهانی دوم در این مراسم بود، با برخی از آخرین بازماندگان جنگ جهانی دوم و جانبازان نبرد نرماندی دیدار و گفت‌وگو کرد. .

این افراد که نماد میهن پرستی و فداکاری در جامعه خود هستند، ضمن آشنایی با فعالیت های موزه جنگ جهانی دوم در ایران/لاهیجان، که بیانگر بخشی از تاریخ جنگ جهانی و اهمیت آن است، احترام ویژه ای از خود نشان خواهند داد. با تشکر از کارن امید، جوان گیلانی و موسسان موزه خصوصی جنگ جهانی دوم در لاهیجان که نشان این موزه را بر روی لباس و کلاه خود به نمایش گذاشتند.

در این جلسه کهنه کار لوئیس استول که در آزادسازی اردوگاه کار اجباری در آلمان شرکت کرد، یوجین کلیندل کهنه کار 102 ساله، دکتری که در نرماندی بود و بیل سائول کهنه کار از گردان توپخانه 734 متفقین که در آن جنگید حضور داشتند. شمال فرانسه و راینلند آلمان و به خاطر شجاعت خود در نبرد مدال های زیادی کسب کرد.

با این حال، کتاب ها و فیلم های زیادی برای معرفی و بزرگداشت نبرد نرماندی تولید شده است که اهمیت این روز تاریخی در جنگ جهانی دوم را برجسته می کند. روزی که بزرگترین تهاجم آبی خاکی در تاریخ رخ داد و بیش از 156000 سرباز متفقین در سواحل نرماندی فرانسه فرود آمدند و پایگاه آلمان نازی در اروپای غربی را ویران کردند و منجر به آزادسازی پاریس در اواخر اوت 1944 توسط آلمان نازی شد.

یادآور می شود، در موزه جنگ جهانی دوم پیشتاز لاهیجان اسناد، عکس ها، روزنامه ها و همچنین اقلام و لوازم مربوط به جنگ جهانی دوم به نمایش گذاشته شده است و علاوه بر این، بخش ویژه ای به تاریخ ایران در دوران جهانی دوم اختصاص دارد. جنگ – اتاق ها به طور جداگانه در مورد کشورهای متفقین و آلمان به طور کلی طراحی شده اند یکی یکی از جاذبه های فرهنگی شهرستان لاهیجان است.

همه ساله بازدیدکنندگان زیادی از سراسر کشور در کنار گردشگران خارجی از این موزه دیدن می کنند، به طوری که در سال های اخیر نیروهای نظامی کشورمان (دفوس) و شخصیت های مختلف سیاسی و فرهنگی از جمله سفرای چندین کشور اروپایی نیز از این موزه دیدن کرده اند. این موزه بازدید کرد.

موزه جنگ جهانی دوم لاهیجان از دوشنبه تا جمعه پذیرای علاقه مندان است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا