اخبار روز

آجیل ارزان شد/ آجیل شب یلدا کیلویی چند است؟

با توجه به افزایش تولید و نرخ ارز ثابت، امسال ما در بازار آجیل با ثبات قیمت‌ها مواجه هستیم.


به گزارش ریمنیو، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در گفتگو با همشهری آنلاین درباره وضعیت بازار آجیل در روزهای نزدیک به شب یلدا، گفت: خوشبختانه امسال برداشت محصولات درختی بیشتر از سال گذشته . بر این اساس و با توجه به نزدیک بودن به فصل برداشت در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار نداریم و همه چیز تامین می شود.

علیرضا ارزانی ممقانی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید و از سوی دیگر تثبیت نرخ ارز، امسال در بازار خشکبار و حتی در برخی اقلام مانند پسته و خشکبار افزایش قیمت نداشته ایم. ، نسبت به سال گذشته کاهش قیمت ها را شاهد بوده ایم.

این رئیس اتحادیه درباره کاهش قیمت پسته و تخمه جابونی گفت: نسبت به سال گذشته نزدیک به 60 درصد کاهش قیمت در تخمه جابونی داریم و کاهش قیمت پسته حداقل 20 درصد است.

وی در خصوص قیمت پسته در بازار گفت: با توجه به اینکه قیمت جهانی پسته برای اولین بار از 10 به 12 دلار به 7.5 دلار رسیده است، قیمت ها در سطح کشور کاهش یافته و پیش بینی می شود که قیمت پسته بالا نرود.

ارزانی ممقانی با تاکید بر اینکه با وجود کاهش قیمت، کیفیت محصولات نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: در سایر اقلام نیز شاهد ثبات قیمت هستیم، هیچ افزایش قیمتی نداریم و 5 تا 10 درصد تخفیف قیمت داریم.

قیمت آجیل شب یلدا.

ارزانی ممقانی درباره قیمت آجیل در شب یلدا گفت: به طور معمول چون نوع و کیفیت محصولات متفاوت است نمی توان نرخ مشخص و ثابتی را برای قیمت آجیل اعلام کرد اما معمولا قیمت انواع آجیل را اعلام می کنیم. انواع آجیل چند روز مانده به شب یلدا. این کار را انجام می دهیم تا سیستم های نظارتی بتوانند بازار را رصد کنند و شاهد فروش بی رویه نباشیم.

وی درباره بازه قیمتی آجیل شب یلدا در بازار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا که از نوع آجیل شیرین است و شامل انجیر، توت خشک و بادام و پسته خام است بین 250 تا 800 هزار تومان است. در بازار 800 هزار تومان قیمت آجیل ممتاز است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد درباره وضعیت تقاضای خرید آجیل گفت: دو سه سالی است که به دلیل کاهش توان اقتصادی مردم کاهش تقاضای خرید آجیل داشتیم. امسال وضعیت بهتر از سال گذشته است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا