اخبار روز

آتش سوزی یکی از تهدیدات مناطق طبیعی در آغاز دوره گرمای تابستان است

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی گفت: اجرای تصمیمات و فعالیت های جهادگران برای حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: هرچه مردم نسبت به اهمیت حفظ منابع طبیعی آگاهی داشته باشند و نقش بیشتری در این حوزه به آنها داده شود، دستیابی به اهداف و ماموریت ها در حفاظت از این منابع طبیعی آسان تر خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی مستمر برای اقشار مختلف مردم با همکاری ادارات منابع طبیعی و سایر نهادها و سازمان های مرتبط باعث کاهش شکایت می شود و باید نسبت به گذشته تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: پس از بارندگی های امسال، امسال پوشش گیاهی سرسبزی خواهیم داشت، لذا تمامی تشکل های عضو ستاد بحران باید آمادگی لازم را برای آتش سوزی های احتمالی و تاثیرگذاری بر ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و سپاه پاسداران داشته باشند. ، هلال احمر و سایر اقشار جامعه باید به نحو احسن استفاده شود.
وی افزود: همواره قدردان زحمات جنگل بانان و همه همرزمان طبیعت و دوستداران منابع طبیعی کشور هستیم. و به عنوان متولیان منابع طبیعی استان از تمامی زحمات این عزیزان قدردانی می نماییم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین از مسئولان قضایی استان در حمایت از عرصه های منابع طبیعی و صدور احکام حیاتی قضایی در این استان تقدیر کرد. دادستان های مربوطه از انفال حفاظت می کنند و استان سمنان در سال های مختلف شاهد صدور احکام جامع و قاطع در این زمینه با حمایت رئیس قاضی استان و دادستان مرکز سمنان بوده است.

جعفر مرادی حقیقی افزود: مردم بدون شک اهمیت منابع طبیعی را درک می کنند. مشارکت همه ذینفعان و جوامع محلی برای حفظ منابع طبیعی ضروری است.»
جعفر مرادی حقیقی گفت: منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است به ویژه حفاظت از جنگل ها و مراتع خط قرمز از منابع طبیعی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حمیدرضا عبدوس معاون حفاظت از طبیعت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این نشست گفت: یکی یکی از عوامل تخریب و آسیب به منابع طبیعی آتش سوزی است که با گرم شدن هوا افزایش می یابد.
وی از اجرای اقدامات پیشگیری از آتش سوزی در تمامی مناطق بحرانی، کوهستانی و جنگل های دست کاشت خبر داد و افزود: در سال گذشته 8 حادثه آتش سوزی داشتیم که مساحت کل آن 11 هکتار بوده و بیشترین فراوانی در منطقه بوده است. شهر شاهرود، شهر دامغان و دو شهر در آن شهر مهدیشهر بود.
حمیدرضا عبدوس ادامه می دهد: این آتش سوزی ها با بی احتیاطی توسط گردشگران و گله داران صورت می گیرد و آتش سوزی های تصادفی معمولاً در اثر رعد و برق، سقوط شیشه یا مواد پلاستیکی قابل اشتعال ایجاد می شود و البته در صورت وقوع آتش سوزی عمدی با متخلفان برخورد خواهد شد. قانون.” . .
عبدوس توصیه کرد: گردشگران و مسافران به هیچ وجه نباید در باد گرم آتش روشن کنند. در این صورت آن را خنک کرده و از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری کنید. و 1504 در استان آماده دریافت تماس در مورد گزارش آتش سوزی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا