اخبار روز

آتش بس موقت در غزه اعلام شد

آتش بس در غزه از ساعت 7 صبح به وقت فلسطین اجرا می شود و شامل تبادل اسرا نیز می شود.

به گزارش ایسنا؛ دقایقی قبل از اجرای آتش بس، رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را به مناطق مختلف نوار غزه انجام داد. قایق های اشغالگر همچنین ساحل رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه الخیام را نیز هدف قرار داد.

اجرای این توافق با یک روز تاخیر آغاز شد. قرارداد تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس ابتدا قرار بود از صبح پنجشنبه آغاز شود اما به روز جمعه موکول شد.

یک مقام صهیونیست گفت اختلافات مانع از آغاز آتش بس در غزه شد.

یک منبع سیاسی در رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه فاش کرد که اختلافاتی بین کابینه این رژیم و جنبش حماس وجود داشت که مانع از آغاز آتش بس در نوار غزه شد.

منابع رژیم صهیونیستی مدعی شدند که فهرستی از اسامی اسرای اسرائیلی که حماس قصد آزادسازی آنها را داشت دریافت نکرده اند.

جنبش حماس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات دشوار و پیچیده که چند روز به طول انجامید، با یاری خداوند و تلاش‌های گسترده قطر و مصر، بر سر آتش‌بس انسانی (آتش‌بس موقت) به مدت چهار روز به توافق رسیدیم. .

در همین راستا، گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که آتش بس به مدت چهار روز از صبح جمعه آغاز می شود و دشمن صهیونیستی در روزهای آتش بس متوقف می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه به طور کامل متوقف می شود و پرواز هواپیماهای رژیم صهیونیستی در شهر غزه و شمال نوار غزه از ساعت 10 صبح به مدت 6 ساعت در روز متوقف می شود. تا ساعت 4:00 بعد از ظهر

القسام تاکید کرد که به ازای هر اسیر صهیونیست، سه زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد.

شاخه نظامی حماس افزود: 50 اسیر صهیونیست از جمله زنان و کودکان زیر 19 سال در چهار روز آتش بس موقت آزاد خواهند شد.

القسام ادامه داد: روزانه 200 کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و چهار کامیون سوخت و LPG برای تمام مناطق نوار غزه وارد می شود.

رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین بامداد چهارشنبه پس از پذیرش شروط مقاومت از سوی تل آویو، بر سر شرایط آتش بس و تبادل اسرا به توافق رسیدند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز درباره اهمیت آتش بس در غزه گفت: مردم غزه و مقاومت توانستند رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش شروط مقاومت در آتش بس کنند.

این آتش بس پس از آن صورت گرفت که دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از 7 اکتبر به 14 هزار و 845 نفر رسیده است.

دفتر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که 6150 نفر از شهدای این حادثه کودک و 4000 نفر زن بودند. تعداد مجروحان بیش از 36000 نفر و 7000 نفر مفقود و زیر آوار هستند. تا امروز 1.5 میلیون نفر آواره و بی خانمان شده اند.

دفتر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که 234000 واحد مسکونی به طور جزئی آسیب دیده و 46000 واحد به طور کامل ویران شده است.

از سوی دیگر یک روزنامه عبری به نقل از وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نوشت که جنگ علیه غزه هزینه های بسیار زیادی را بر این رژیم تحمیل می کند و این رژیم برای چندین دهه کسری بودجه خواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا