اخبار خودرو

آبروریزی بزرگ برای شیائومی ؛ SU7 پس از 39 کیلومتر کارکرد غیرقابل تعمیر شد!

مدت زیادی از ورود اولین خودروی شیائومی به بازار نمی گذرد. این خودرو که SU7 نام دارد به دلیل مشخصات و کیفیتی فراتر از حد انتظار مورد توجه قرار گرفته است. اما در کنار نقاط قوت فراوان، اخیراً اتفاق عجیبی برای SU7 رخ داده است که در صورت صحت، ممکن است برای شیائومی گران تمام شود.

طبق آخرین گزارش منتشر شده از این خودرو، طبق ادعای چندین نشریه چینی، یک دستگاه SU7 شیائومی پس از تنها 39 کیلومتر کارکرد به طور کامل خراب شده است. نکته عجیب اینجاست که ظاهرا این خودرو به هیچ وجه قابل تعمیر نبوده و نماینده فروش برای بررسی علت دقیق آن را برای شیائومی ارسال کرده است.

صاحب خودروی مورد نظر شخصی به نام آقای ون است. او ماشین خود را در 4 می خرید. یکی این توسط نمایندگان فروش شیائومی در استان فوجیان تحویل داده شده است. دو روز پس از تحویل خودرو، وی با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی مدعی شد که هنگام رانندگی با سرعت زیاد و زمانی که مسافت پیموده شده به 39 کیلومتر رسیده است، خودرویش خراب شده است. آقای وان در پست خود اضافه کرد که چون ماشین روشن نمی شود، آن را به نمایندگی منتقل کرده است.

ویدئویی که آقای وان منتشر کرده ماشینش را در کنار جاده نشان می دهد. در حالی که چراغ های چشمک زن روشن است، پیامی مبنی بر توقف قریب الوقوع خودرو و لزوم پارک آن در مکانی امن و تماس با مراکز خدمات آنلاین بر روی نمایشگر مرکزی نمایش داده می شود. کمی بعد، شیائومی SU7 آقای ون پیام دیگری در مورد مشکل در گیربکس نشان داد. نبود امکان تغییر حالت حرکت از جلو به عقب و بالعکس را اطلاع می دهد.

آژانس شیائومی در 7 می تایید کرد که شکایتی از آقای Wen دریافت کرده است. این آژانس همچنین اعتراف کرد که نتوانسته مشکل آقای وان را کشف کند. در خبر زیر به خودروی SU7 آقای وان برای بررسی دقیق اشاره شده است. یکی از کارخانه های اصلی شیائومی منتقل شده است.

آبروریزی بزرگ برای شیائومی ؛ SU7 پس از 39 کیلومتر کارکرد غیرقابل تعمیر شد!

شاید اگر این اتفاق برای شخص دیگری غیر از آقای ون رخ می داد، همه محصولاتی را که لوگوی شیائومی روی آنها وجود داشت را ممنوع می کرد و پول خود را از این شرکت پس می گرفت. اما آقای ون به جای دریافت وجه، از شیائومی خواست تا یک SU7 دیگر تحویل دهد! عجیب‌تر این است که شیائومی اعلام کرده است که تمام مدل‌های در حال تولید فروخته شده و مشتریان خاص خود را دارند، بنابراین نمی‌توانند خودروی جدیدی را به آقای ون تحویل دهند. همانطور که در اخبار گزارش شده است، بخش خدمات مشتریان شیائومی در حال مشورت با آقای ون است تا او را متقاعد کند که پول را به اضافه تمام خسارات و هزینه های مربوطه پس بگیرد.

خرابی خودروی آقای ون تنها مشکل شیائومی SU7 نیست. پیش از این در رسانه های مختلف گزارش هایی مبنی بر ناکارآمدی سیستم ترمز اضطراری خودکار، ضخامت ناهموار رنگ در قسمت های مختلف بدنه و همچنین فرسودگی غیرعادی و بیش از حد صندلی های خودروهای آزمایشی منتشر شده بود.

نیازی به گفتن نیست که فروش SU7 در پایان ماه مارس آغاز شد. شیائومی تا 5 می موفق شد 8500 دستگاه از این سدان برقی را به مشتریان تحویل دهد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا