اخبار خودرو

آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

آئودی V8 که در اواخر دهه 1980 عرضه شد، جد آئودی A8 مدرن امروزی است.

در اواخر دهه 1980، زمانی که چشم‌انداز خودرو به سمت وسایل نقلیه پیشرفته‌تر و راحت‌تر در حال تکامل بود، آئودی اولین گام‌های جسورانه خود را در بخش لوکس با معرفی آئودی V8 برداشت. این شاهکار چهار در که در سال 1988 ارائه شد، نه تنها نشان دهنده ورود این برند به دنیای خودروهای رده بالا بود، بلکه فناوری جدید به کار رفته در داخل آن نیز اثری فراموش نشدنی در تاریخ خودرو به جای گذاشت.

آئودی
آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

چرا ما آئودی V8 را دوست داریم؟

ما آئودی V8 را به خاطر روحیه پیشگام آن دوست داریم. این تنها مدل پرچمدار شرکت مستقر در اینگولشتات است. نبود، اما پیشگامی بود که موتور V8 را با گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک معروف کواترو آئودی ترکیب کرد (این اولین بار بود که آئودی چنین ترکیبی را ارائه کرد). این ادغام راه را برای تکامل سدان های لوکس با کارایی بالا از آئودی هموار کرد که بعداً A8 را به عنوان جانشین و رقیب مرسدس بنز S کلاس و BMW سری 7 عرضه کرد.

آئودی V8 لوکس ترین خودرویی بود که آئودی تا آن زمان ساخته بود. تجهیزات استاندارد شامل صندلی‌های چرمی، کنترل آب و هوای خودکار، کروز کنترل، شیشه‌های برقی سرتاسر، سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، صندلی‌های جلو برقی و غیره بود. در حالی که اکثر (اگر نه همه) این ویژگی ها را می توان در خودروهای مقرون به صرفه و رایج امروزی یافت، در آن زمان در بازار جدید بودند.

ماشین آئودی v8
آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

آئودی V8 چه زمانی وارد بازار شد؟

آئودی V8 در اکتبر 1988 وارد بازار شد. این مدل به عنوان مدل پرچمدار این شرکت عرضه شد و همانطور که در بالا ذکر شد، قبل از A8 است که هنوز هم موجود است.

آئودی V8 چه موتورهایی داشت؟

اولین نسخه های آئودی V8 از یک موتور قدرتمند 3.6 لیتری V8 بهره می بردند. با این حال، همانطور که مدل تکامل یافت، نسخه های بعدی از یک موتور 4.2 لیتری V8 بزرگتر با 276 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور استفاده کردند. ترکیب یک موتور V8 با سیستم چهار چرخ متحرک کواترو تجربه رانندگی قدرتمند و هیجان انگیزی را فراهم کرد و جایگاه آئودی V8 را در میان بهترین سدان های لوکس آلمان مستحکم کرد. بسته به سال مدل و موتور، گیربکس های پنج و شش سرعته دستی به عنوان آپشن و همچنین گیربکس چهار سرعته اتوماتیک فروخته می شد.

موتور آئودی v8
آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

آیا آئودی V8 فروش خوبی داشت؟

آئودی V8 بین سال‌های 1989 تا 1993 در دسترس بود، اما این خودروساز تنها موفق به فروش حدود 4000 دستگاه شد. با این حال، بازار سدان های لوکس در حال حاضر بزرگ است. نبود و V8 اولین تلاش آئودی برای ایجاد یک وسیله نقلیه واقعاً ممتاز بود.

حقایق جالب در مورد آئودی V8

یکی یکی از جنبه های جالب آئودی V8 بدنه فولادی گالوانیزه آن است که دارای 10 سال گارانتی ضد خوردگی است. این تعهد به دوام و کیفیت نشان دهنده تعهد آئودی به ارائه نه تنها یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا، بلکه خودرویی است که برای ماندگاری ساخته شده است.

طراحی بدنه آئودی V8
آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

آئودی V8 یک نسخه بزرگ شده و بازطراحی شده از آئودی 100 و 200 بود که به نوبه خود بر پایه پلت فرم فولکس واگن C3 (همچنین به عنوان D1 یا D11 شناخته می شود) بود. این لیموزین لوکس دارای فاصله محوری بیشتر و بدنه پهن‌تری بود و در مقایسه با مدل کوچکتر 200/100 از کاپوت، سپر، چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و گلگیرهای متفاوتی استفاده می‌کرد. رینگ های آلیاژی بین 15 تا 17 اینچ بودند.

آئودی همچنین نسخه استیشن واگن این سدان بزرگ را ساخت. این خودرو توسط مدیر عامل سابق آئودی فردیناند پیچ ​​برای همسرش سفارش داده شد و بعداً در انجمن آئودی در اینگولشتات به نمایش درآمد.

نمای جانبی آئودی V8
آئودی V8 یک سوپر سدان پیشگام در زمان خود

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا