احساس دوست داشتن نه تنها از نیاز ما به تعلق ناشی می شود، بلکه برای سلامت روان ما نیز ضروری است. حتی در زمان‌های دور، پذیرش یک گروه اجتماعی به عنوان مکانیزم بقا ناچیز بود. نبود.

به گزارش یورونیوز، دانستن اینکه در بین همسالان خود محبوب هستید، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، احساس ارزشمندی و در نهایت احساس رضایت را در شما افزایش می دهد. به یاد داشته باشید که ارزش شما با این موضوع تعیین نمی شود و به نظرات دیگران بستگی ندارد، بلکه به عنوان موجودات اجتماعی، وابسته بودن به دیگران جزء ضروری وجود ماست.

روانشناس و موسس کلینیک روانشناسی چلسی، دکتر. النا تورونی به ما توضیح می دهد که چگونه در چت خود با وب سایت مترو بریتانیا، علاقه دیگران را به ما تشخیص دهیم.

آنها شروع کننده تماس و ارتباط با شما هستند

دکتر تورونی توضیح می‌دهد: «وقتی کسی شما را دوست دارد، اغلب سعی می‌کند ارتباط برقرار کند و مکالمه را ادامه دهد. این رفتار نشان می دهد که شما علاقه و تمایل واقعی به برقراری رابطه دارید.

او خاطرنشان می کند که از منظر روانشناختی، “ارتباطات مداوم سرمایه گذاری فرد را در رابطه، چه دوستی، یک رابطه تجاری یا یک علاقه عاشقانه، نشان می دهد.”

آنها جزئیات شما را به یاد می آورند و به آنها توجه می کنند

هیچ احساسی بهتر از این نیست که کسی نکته خاصی از زندگی شما را به یاد بیاورد که سه‌شنبه به او گفتید.

دکتر می گوید توجه به جزئیات کوچک زندگی و یادآوری چیزهایی که به اشتراک گذاشته اید “نشان می دهد که آن شخص به شما اهمیت می دهد.” تورونی.

آنها کمک و پشتیبانی می کنند

دکتر می‌گوید: وقتی کسی شما را دوست دارد، معمولاً بدون اینکه شما آن را بخواهید کمک و حمایت می‌کند. تورونی. این می تواند کمک به یک پروژه کاری باشد، یا فقط استراق سمع، یا شاید دوستی باشد که حاضر است همه چیز را بدون تردید رها کند و در روز جمعه مراقب بچه های شما باشد تا بتوانید به کارهای دیگر رسیدگی کنید.

از نظر روانشناختی، این رفتار «ناشی از احساس همدلی است. این بدان معناست که او از احساسات و نیازهای شما آگاه است و می خواهد به شما کمک کند. این شخص به عنوان قابل اعتماد و دلسوز نیز شناخته می شود. این نشانه تعهد آنها به رفاه و سلامتی شماست.»

برای شما وقت می گذارند

دکتر به گفته تورونی، زمان در جامعه‌ای که سرعت بالایی دارد، منبع ارزشمندی است که همه ما درگیر کار، امور مالی، زندگی اجتماعی هستیم و سلامتی خود را در اولویت قرار می‌دهیم. بنابراین وقتی شخصی گذراندن وقت با شما را در اولویت قرار می دهد، به این معنی است که شما برای او مهم هستید.

این ممکن است شامل برنامه ریزی برای گردش، بیرون بردن شما برای ناهار، یا ترتیب دادن جلسات منظم باشد. همه اینها نشان می دهد که آنها از بودن با شما لذت می برند و می خواهند پیوند قوی تری ایجاد کنند.

آنها زبان بدن را مثبت نشان می دهند

عشق فقط با کلمات نیست. نشانه های غیرکلامی نیز بسیار چشمگیر هستند. دکتر توضیح می دهد: “کسی که شما را دوست دارد اغلب زبان بدن باز و مثبت از خود نشان می دهد، مانند برقراری تماس چشمی، خم شدن به سمت شما هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن مکرر.” تورونی.

این زبان بدن مثبت همچنین حس علاقه و راحتی را منتقل می کند. این بدان معنی است که فرد در کنار شما احساس راحتی می کند و واقعا از حضور شما لذت می برد. علاوه بر این، مطالعات روانشناختی نشان می دهد که زبان بدن مثبت باعث ایجاد ارتباط و اعتماد می شود.

از شما تعریف می کنند

دکتر تورونی می گوید: «تمجیدها و کلمات ستایش آمیز نشانه های مستقیم تحسین و محبت هستند.

وقتی کسی به طور خاص به دستاوردها، ظاهر یا ویژگی های شما اشاره می کند، نشان می دهد که شما را تحسین می کند و به شما احترام می گذارد.

از منظر روانشناختی، قرار ملاقات راهی برای “تقویت تعاملات مثبت و ایجاد یک رابطه قوی تر” است، چه اجتماعی، چه حرفه ای یا عاشقانه.

آنها اطلاعات شخصی خود را با شما به اشتراک می گذارند

به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی به این معنی نیست که یک شخص باید مشخصات بانکی یا شماره ملی خود را به شما بدهد تا ثابت کند شما را دوست دارد.

در واقع، به اشتراک گذاشتن داستان ها و روایت های شخصی در مورد زندگی خود است که نشان دهنده اعتماد و صداقت است.

دکتر در پایان می‌گوید: «وقتی کسی شما را دوست دارد، احتمالاً افکار، احساسات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارد و شما را به دنیای شخصی خود دعوت می‌کند. تورونی.

در واقع، این سطح از گشودگی نشان دهنده تمایل به تعمیق ارتباطات و ایجاد رابطه معنادارتر است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما