اخبار روز

یارانه یلدایی متفاوت با این رقم ها واریز می شود

​یارانه آذر ماهدر تاریخ بیستم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

در سال 2009 همزمان با اوج کرونا، دولت دو میلیون وام کرونا به مردم داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و حدود یلدا به حساب مردم واریز شد. از آن زمان به بعد خیلی ها فکر می کنند که پرداخت یارانه جدید یلدای هر سال ادامه دارد و امسال هم انتظار دارند یک میلیون یارانه دریافت کنند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا دولت برای شب یلدا امسال ودیعه ویژه ای دارد یا خیر؟

اگرچه سرنوشت یارانه یک میلیونی شب یلدا مشخص نیست، اما احتمالا تا پایان آن. آذر ماه Dou Wizi برای خانواده ها مهم است. مقرر شد سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب افراد واریز شود. پیش بینی می شود میزان این سود برای کسانی که 500 هزار تومان سهام سرمایه دارند 600 هزار تومان باشد. بر این اساس به یک خانواده 5 نفره 3 میلیون تن سود سهام تعلق می گیرد.

کمک هزینه آذر ماه چقدر است؟

مرحله 154 یارانه معیشتی بر اساس عشر اعلام شده از سوی وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی طبق روال ماه های گذشته روز دوشنبه 20 ام. آذر واریز به حساب سرپرستان خانوار و از ساعت 12 بامداد روز سه شنبه بیست و یکم آذر قابل جابجایی خواهد بود. در نتیجه اگر سرپرستان خانوار از دهک اول تا سوم باشند، مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر نفر و در صورتی که دهک چهارم تا نهم باشند به ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

با کد ملی دهک یارانه‌ای را پیدا کنید

مشاوره در مورد یارانه با کد ملی به شما این امکان را می دهد که تا حدودی از دهک درآمدی خود مطلع شوید.

در طرح جدید پرداخت یارانه نقدی، کل جمعیت کشور به 10 قسمت تقسیم شده و هر قسمت به عشر معروف است. اطلاعات درآمد این افراد از طریق بانک های اطلاعاتی دولتی دریافت و تحلیل شده است. سپس بسته به درآمد در 1 تا 10 دهک از پایین ترین به بالاترین قرار می گیرند.

این قسمت به معرفی سامانه مشاوره یارانه با کد ملی ناظر می پردازد. و نحوه ورود به آن را توضیح می دهیم. در ادامه به تحلیل روش استفاده از این سیستم می پردازیم.

سامانه تعیین شده به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir/، تلفن گویا و کد فرمان از مهمترین روش های پرس و جو هستند. در این بین استفاده از سامانه اطلاعات و جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از طبقه بندی درآمد خانواده خود مطلع شوید. در تفکر معاصر نحوه استعلام یارانه با کد ملی و سری شناسنامه از طریق هر یک از روش های ذکر شده را به طور کامل برای شما توضیح داده ایم.

مشاوره یارانه با کد ملی امکان اطلاع از وضعیت دریافت یا عدم یارانه افراد و خانوارهای مختلف کشور را فراهم می کند. طرح هدفمندسازی یارانه ها از چند سال پیش در کشور آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. این طرح که در ابتدا با هدف کمک اقتصادی به مردم و ارتقای کیفیت زندگی آنها در مواجهه با افزایش قیمت ها اجرا شد، به تدریج با رشد سریع تورم اثر خود را از دست داد.

دولت های مختلف تا سال گذشته میزان یارانه نقدی را افزایش ندادند. در نهایت در ابتدای دولت آقای رئیسی مبلغ یارانه نقدی با سایر یارانه ها مانند بنزین و معیشت تلفیق شد و برای گروه های مختلف بین 300 تا 400 هزار تومب رسید. مشاوره در مورد یارانه معیشتی با کد ملی به شما کمک می کند تا از گروه بندی خود در این شعبه مطلع شوید و بدانید در کدام یک از این گروه های 300 و 400 هزار تومانی یارانه ای قرار دارید.

البته پس از اجرای طرح جدید هدفمندسازی یارانه ها، یارانه بسیاری از افراد به طور کامل قطع شده و دیگر پولی به حساب آنها واریز نمی شود. همچنین برخی از خانوارها در ماه اول یا دوم پس از اجرای طرح یارانه دریافت کردند و پس از آن هیچ سپرده گذاری نکردند.

از این حیث می توان در مورد یارانه با کد ملی ناظر مشاوره کرد تا اقشار مختلف از شرایط مشورت کرده و از وضعیت دریافت یارانه خود مطلع شوند. افرادی که پس از بررسی های لازم متوجه عدم درج نام خود در لیست مشمولان یارانه می شوند، در صورت اعتراض می توانند درخواست ثبت یارانه در سامانه مربوطه را داشته باشند تا درخواست آنها مجددا بررسی شود. با توجه به اهمیت این موضوع برای بسیاری از خانوارهای ایرانی، در این مقاله به معرفی روش های مختلف استعلام یارانه با کد ملی و سری شناسنامه و توضیح نحوه انجام آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید

در طرح جدید پرداخت یارانه نقدی، کل جمعیت کشور به 10 قسمت تقسیم شده و هر قسمت به عشر معروف است. اطلاعات مربوط به درآمد این افراد از طریق بانک های اطلاعاتی دولتی دریافت و تحلیل شده است. سپس بسته به درآمد در 1 تا 10 دهک از پایین ترین به بالاترین قرار می گیرند. مشاوره در مورد یارانه با کد ملی به شما این امکان را می دهد که تا حدودی از دهک درآمدی خود مطلع شوید. به هر حال در طرح جدید 400 هزار تومان به دهک های 1 تا 3 و 300 هزار تومان به دهک های 4 تا 9 تعلق می گیرد. کسانی که در دهک آخر یعنی دهم هستند مشمول یارانه نمی شوند. در این قسمت به معرفی سامانه استعلام یارانه با کد ملی ناظر و توضیح نحوه درج آن می پردازیم. در ادامه به تحلیل روش استفاده از این سیستم می پردازیم.

مراحل گام به گام مشاوره یارانه های جدید

برای ورود به سایت در نظر گرفته شده برای اطلاع از وضعیت مشمولان یارانه، کافی است یک سری مراحل را که در اینجا به آن ها پرداخته ایم، قدم به قدم دنبال کنید. این مراحل لازم برای ورود به سامانه مذکور عبارتند از:

1- ابتدا باید آدرس اینترنتی آن hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود وارد کرده و جستجو کنید. برای دسترسی به این سایت و استفاده از آن برای استعلام یارانه می توانید از تلفن همراه یا سیستم های کامپیوتری استفاده کنید.

دریافت یارانه جدید یلدا با کد دستوری زیر / عشر یارانه را با این روش بررسی کنید. آدرس و عنوان “اقتصاد – وزارت تعاون” را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

3- سپس وارد صفحه اصلی این سیستم شده و موارد زیر نمایش داده می شود. اکنون شما این امکان را دارید که وضعیت یارانه خانواده خود را بررسی کنید و می توانید از عشر درآمد خود مطلع شوید. اگر این مراحل ساده را دنبال کنید، برای استعلام وضعیت یارانه خود به سایت منتقل می شوید. در زیر نحوه استعلام یارانه با کد ملی و شماره سریال شناسنامه را توضیح می دهیم تا در استفاده از این سامانه دچار مشکل نشوید.

مشاوره یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه.

اکنون که نحوه ورود به سایت استعلام یارانه را یاد گرفتید، می توانید در هر ساعت از شبانه روز به راحتی وارد سایت شوید و از وضعیت یارانه خود یا سایر افراد مطلع شوید. البته دقت داشته باشید که برای مشاوره در مورد یارانه با کد ملی در این سامانه حتما باید به رقم صحیح کد ملی خود توجه کنید. زیرا افرادی که آخرین رقم یا حق کد ملی آنها زوج است می توانند وارد این سامانه شده و در روزهای زوج از آن استفاده کنند. افرادی که در سمت راست کد ملی خود عدد فرد دارند می توانند در روزهای فرد وارد این سامانه شده و از وضعیت یارانه خود مطلع شوند. در هر صورت در این قسمت نحوه بررسی معیشت با کد ملی را توضیح می دهیم تا روش کلی را بدانید. به این ترتیب بر اساس آخرین رقم کد ملی خود می توانید در روزهای مربوطه وارد حساب کاربری خود شده و از خدمات سامانه بهره مند شوید.

برای اینکه از این سیستم برای بررسی وضعیت یارانه خود استفاده کنید، باید مراحلی را که در زیر توضیح داده ایم را دنبال کنید. این اقدامات لازم جهت اخذ یارانه در سامانه مذکور به شرح زیر است:

1- در مرحله اول باید وارد این سایت شوید همانطور که در قسمت قبل نحوه انجام آن را توضیح دادیم. بدین ترتیب برای ورود به سامانه مشاوره یارانه با کد ملی ناظر مشکلی نخواهید داشت.

2- پس از ورود به صفحه اصلی سایت مشاوره، شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. در گوشه سمت چپ بالای این صفحه، گزینه “ورود به سیستم/ثبت نام” وجود دارد. برای ورود به مراحل بعدی پرس و جو روی آن کلیک کنید.

3- سپس پنجره ای مانند شکل زیر به شما نمایش داده می شود که شامل گزینه های ورود و ثبت نام می باشد. اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید، می توانید به راحتی وارد شوید؛ اما اگر هنوز در این سایت ثبت نام نکرده اید، ابتدا باید این فرآیند را برای استعلام یارانه با کد ملی و شماره سریال شناسنامه تکمیل کنید. برای این کار کافی است شماره موبایل، کد ملی و تاریخ تولد خود را در کادرهای مربوطه قرار دهید و پس از تایید کد امنیتی، روی گزینه «ارسال کد اعتبارسنجی» کلیک کنید.

به این ترتیب می توانید مراحل ثبت نام را انجام دهید.

4- پس از تکمیل مراحل ثبت نام، می توانید وارد سایت مربوطه شوید. اکنون باید گزینه “log in” را در بالای پنجره انتخاب کنید. سپس شماره موبایل خود را در محل تعیین شده قرار داده و کد امنیتی را وارد نمایید. در نهایت بر روی گزینه «ارسال کد اعتبارسنجی» کلیک کنید تا این کد برای ورود به سامانه مشاوره یارانه با کد ملی به گوشی شما ارسال شود.

این کد را دریافت کرده و در کادر مشخص شده برای آن قرار دهید. سپس روی “ورود به سیستم” کلیک کنید تا به حساب شما در این سایت منتقل شود.

5- اگر کد اعتبار سنجی ارسالی را به درستی وارد کرده باشید وارد صفحه بعدی می شوید. در این صفحه، گزینه‌های مختلفی وجود دارد، از جمله «دهک»، «اطلاعات شناسایی اقتصادی»، «ایالت شما»، «اعضای خانوار» و «بررسی درخواست».


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا