به گزارش مانیبان، دهک جدید یارانه ها; به زودی اجرا می شود و طبق اخبار منتشر شده، این طبقه بندی دهک از مهرماه دستخوش تغییراتی خواهد شد. با این تغییرات قرار است یارانه نقدی برخی خانوارها حذف شود. با توجه به این موارد، شما عموم عزیز می توانید بلافاصله با کد ملی عشر فعلی خود را بررسی کنید.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز اطلاعات و مطالعات رفاهی ایران اعلام کرد که این به‌روزرسانی براساس داده‌های اقتصادی جدید از دستگاه‌های مختلف برای به‌روزرسانی اندازه خانوارها انجام می‌شود.

بر اساس بند «د» تبصره 17 قانون بودجه سال 1402، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است سالی دو بار اطلاعات اقتصادی خانوار را به روز کند و گروه های مشمول حمایت یارانه ای را شناسایی و افراد دارای درآمد بالا را حذف کند. گروه های این حمایت این روند در قانون بودجه سال 1403 مورد تاکید قرار گرفته است.

آخرین به روز رسانی در دی در سال 1402 انجام شد و مرحله بعدی قرار بود در شهریور 1403 انجام شود که البته به دلیل عدم ارسال اطلاعات توسط برخی موسسات مانند بانک مرکزی این به روز رسانی به تاخیر افتاده است. محمدی این آپدیت را در پایان اعلام کرد شهریور یا در مهرماه انجام می شود و پس از نهایی شدن آیین نامه اجرایی، عشر جدید اعمال می شود.

همانطور که می دانید یارانه ها به عنوان ابزار سیاست گذاری اقتصادی همواره مورد توجه دولت ها و اقتصاددانان بوده است. این ابزار مالی با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه، تنظیم بازار کالاها و خدمات ضروری و در برخی موارد حمایت از تولید ملی مورد استفاده قرار می گیرد. در ایران، پرداخت یارانه نقدی و کالایی، به یکی به یکی از مهم ترین سیاست های حمایتی دولت تبدیل شده است که تأثیرات گسترده ای بر اقتصاد و جامعه داشته است.

در نهایت، واریز یارانه می تواند ابزار مفیدی برای حمایت از اقشار کم درآمد باشد، اما کارشناسان معتقدند پرداخت یارانه باید با دقت و برنامه ریزی مناسب اجرا شود تا از مشکلات و چالش های آینده جلوگیری شود.

سرپرست هر خانوار می تواند عشر اقتصادی خانوار را در سایت hemayat.mcls.gov.ir و توضیحات دلیل دریافت یا عدم دریافت یارانه به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

اعشار فعلی خود را با کد ملی بررسی کنید

سرپرست خانوار برای استعلام دهک معیشت با کد ملی باید اظهارنامه کد ملی را به سایت سامانه پشتیبانی ارائه و استعلام دریافت کند.

برای انجام درخواست خود، طبق روش زیر عمل کنید:

1. وارد سامانه پشتیبانی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شوید

2. گزینه “log in to support system” را انتخاب کنید

3. پنجره ورود به سیستم پشتیبانی معیشتی را نشان دهید.

4. وارد گزینه وضعیت یارانه شوید

5. مشاوره دریافت کنید

مشاوره در مورد عشر خانگی

می توان با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 به اطلاعات خانوار با کد ملی مراجعه کرد و به سوالاتی از جمله اینکه چگونه بفهمیم در کدام دهک هستم پاسخ داد. سرپرست خانوار برای استعلام دهک یارانه ای کد ملی باید وارد سامانه پشتیبانی hemayat.mcls.gov.ir شده و پس از ورود به حساب کاربری خود گزینه وضعیت اقتصادی خانوار را انتخاب کند.

با توجه به اینکه رعایت عشر خانواده در دریافت یارانه و استفاده از برخی خدمات کمکی دولتی تأثیر دارد، لازم است فرد از عشر خود مطلع شده و در صورت لزوم نسبت به اصلاح و ثبت اعتراض خود اقدام کند. ده

از این رو دولت روش های الکترونیکی و غیر الکترونیکی را پیش بینی کرده است تا افرادی که می خواهند در مورد عشریه سوال کنند و به آن اعتراض کنند، بتوانند با روش های طراحی و اجرا شده و در صورت نیاز با ثبت درخواست تغییر آن اقدام کنند.

زیرا روش های درخواست عشریه خانوار و پاسخ به این سوال که من چند دهم هستم; پیچیدگی های خاص خود را دارد، در تفکر معاصر، روش ها، سایت و روش درخواست عشر خانواده با سه روش درخواست عشر با کد ملی، درخواست عشر خانواده با کد دستوری، درخواست عشر خانواده با تلفن گویا و توضیح ارائه شده است و علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند ادامه مقاله را دنبال کنند.

روش‌های تحقیق در مورد عشریه در خانه و سؤالاتی مانند چگونه می‌توانم بدانم چند دهم دهم اغلب توسط افرادی مطرح می‌شود که درخواست ثبت اعتراض به عشریه را دارند و درخواست تغییر آن را می‌دهند. از این رو در این عنوان از مقاله دینا به روش های درخواست عشر فامیلی اشاره شده و در عناوین مقاله بعدی جزئیات هر روش توضیح داده خواهد شد. این روش ها عبارتند از:

لازم به ذکر است در تمامی روش های ذکر شده متقاضی ثبت نام خانوار باید اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانوار را داشته باشد و برخی از این روش ها فقط از طریق شماره همراه سرپرست خانوار انجام شود. خانوار، به طوری که نتیجه پرس و جو را به فرد نشان می دهد.

سایت مشاوره در مورد عشر کمک هزینه خانواده

راه اندازی سامانه استعلام و نمایش آنلاین عشر خانوار یکی از مثبت ترین اقدامات دولت در ماه های اخیر است و همه متقاضیان دهک خانوار و مردم در این فکر هستند که چگونه می توانم بدانم متعلق به چه دهکی هستم؟ آنها به راحتی می توانند در کمترین زمان ممکن به صورت آنلاین در مورد دهک خانه خود چک کنند.

سامانه استعلام عشر که از طریق آدرس hemayat.mcls.gov.ir در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، سایت استعلام عشر کمک هزینه عائله مندی نام دارد و تنها افرادی که سرپرست خانوار هستند می توانند در این سایت ثبت نام و حساب کاربری ایجاد کنند. و احراز هویت در پنجره خدمات دولتی هوشمند ملی، می تواند در مورد عشر خانواده پرس و جو کند.

شایان ذکر است امکانات سامانه پشتیبانی hemayat.mcls.gov.ir یا سایت مشاوره یارانه ای تنها به مشاوره آنلاین و آنلاین عشریه محدود نمی شود و افراد می توانند اعتراض خود را نسبت به عشریه ارسال و تغییر خود را از طریق این سامانه اعمال کنند. . ثبت نام کنید بنابراین امکان استعلام یارانه با کد ملی ولی از طریق سامانه پشتیبانی عشریه امکان پذیر است و متقاضی می تواند از این طریق استعلام یارانه را دریافت کند و در صورت اعتراض می تواند در قسمت بررسی وضعیت اقدام کند. که در قسمت های بعدی برای ثبت نام توضیح داده خواهد شد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما