به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از یورونیوز، نظرسنجی از 9600 مسلمان از 13 کشور عضو نشان داد که نژادپرستی و تبعیض در بیشتر جنبه های زندگی آنها وجود دارد.

آنها گزارش دادند که فرزندانشان در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند یا در دسترسی به فرصت های شغلی و اجاره یا خرید خانه دچار نابرابری شده اند.

این نظرسنجی قبل از حملات حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر 2023 انجام شد و آژانس مستقر در وین می‌گوید که بر اساس گزارش‌های سازمان‌های جامعه مدنی و مقامات ملی، از آن زمان تعداد حوادث ضد مسلمانان نیز افزایش یافته است.

سیرپا رائوتی، مدیر آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا گفت: «ما شاهد افزایش نگران کننده رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز علیه مسلمانان در اروپا هستیم. این مشکل با درگیری ها در خاورمیانه تشدید شده و با لفاظی های ضد اسلامی غیرانسانی در سراسر این قاره تشدید شده است.

پس از حملات حماس به شهروندان اسرائیلی در 7 اکتبر، مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی تلاش کردند تا از افزایش جنایات علیه جوامع مسلمان و یهودی جلوگیری کنند. با این حال، جنایات متعددی از جمله تلاش برای آتش زدن کنیسه در برلین تا ارسال ده ها نامه حاوی تهدید و توهین به جوامع مسلمان و مساجد در فرانسه وجود داشت.

مکالمه با مسلمانان اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئد که در این نظرسنجی شرکت کردند نشان داد که 47 درصد از آنها در این پنج سال نژادپرستی را تجربه کرده‌اند. رفتار در سال 2022 این رقم قبلاً در سال 2016 39 درصد بود.

ویدا برسنوفچیوت، یکی از نویسندگان این نظرسنجی گفت: «ما متوجه شده‌ایم که وضعیت برای مسلمانان بدتر می‌شود و زندگی به عنوان یک مسلمان در اتحادیه اروپا پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

به نظر می رسد که سطح تبعیض گزارش شده ارتباط نزدیکی با افزایش گرایش های افراطی راست دارد.

در اتریش، کشوری که حزب بیگانه هراس آزادی (FPÖ) اخیراً بیشترین آرا را برای یک حزب به دست آورد، 71 درصد از مسلمانان مورد بررسی گفتند که اخیرا شاهد رفتارهای نژادپرستانه بوده اند.

در آلمان همسایه، جایی که حزب محافظه کار آلترناتیو برای آلمان در حال قدرت گرفتن است، 68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تبعیض را تجربه کرده اند.

در 13 کشور عضو مورد بررسی، 39 درصد از مسلمانان از «تبعیض در بازار کار» صحبت کردند و 41 درصد گفتند که در مشاغلی کار می کنند که برای آنها واجد شرایط بهتری هستند.

یک سوم از پاسخ دهندگان (35 درصد) گفتند که به دلیل تبعیض قادر به خرید یا اجاره خانه نیستند. این رقم در سال 2016 تنها 22 درصد بود.

عواقب این نژادپرستی نیز بسیار گسترده است. مسلمانان بیشتری در فقر زندگی می کنند، در خانه های شلوغ انباشته شده اند و 2.5 برابر بیشتر با قراردادهای کوتاه مدت کار می کنند.

مسلمانان در سراسر اتحادیه اروپا سه برابر بیشتر از جمعیت عادی مدرسه را زودتر ترک می کنند.

به گفته ویدا برسنسیوت، تجربیات جوانان مسلمان نیز بسیار ناراحت کننده است. بیش از نیمی از مسلمانان متولد اروپا (55 درصد) گفتند که در پنج سال گذشته هنگام جستجوی کار احساس تبعیض کرده‌اند، و این نشان می‌دهد که علیرغم داشتن مهارت‌ها و الزامات زبانی یکسان با آنها برخورد نمی‌شود.

بسیاری از مسلمانان همچنین از “همپوشانی” تبعیض صحبت کردند، که ویدا برسنوفچیوت گفت که “وحشتناک” است.

زنانی که لباس های مذهبی مانند حجاب می پوشند، نرخ تبعیض بیشتری را در بازار کار گزارش کرده اند و در میان زنان 16 تا 24 ساله که لباس مذهبی می پوشند، میزان تبعیض گزارش شده به 58 درصد افزایش یافته است.

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا سرانجام از کشورهای عضو می‌خواهد مجازات‌های سخت‌تری را برای جنایات تبعیض و نفرت در نظر بگیرند.

رفتار نژادپرستانه با سیاه پوستان و یهودیان

سال گذشته یک نظرسنجی نشان داد که تقریبا نیمی از سیاهپوستان مورد بررسی در سراسر اتحادیه اروپا تبعیض را تجربه کرده اند. در یک نظرسنجی که در ماه ژوئیه انجام شد، تقریباً همه پاسخ دهندگان یهودی تجربیات اخیر خود را در مورد یهودستیزی گزارش کردند.

به طور کلی، این گزارش‌ها نشان می‌دهد که «نژادپرستی و تبعیض نژادی به پدیده‌ای پایدار در سراسر اتحادیه اروپا تبدیل شده است که باید به آن رسیدگی شود» و این مشکل «بدون تلاش‌های روشن از بین نخواهد رفت».

310310

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما