کمک هزینه زندگی

یادآور می شود، بر اساس اجرای بند مذکور، مستمری مشمولان کمیته امداد به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) و از طریق این سازمان به حساب مشمولان در گزارش گیری واریز می شود. ./بازتاب آنلاین

واریز کمک هزینه زندگی جدید برای مستمری بگیران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 122 هزار خانوار در این استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند.

کریم زارع ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل و تجلیل از خیران، مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی اظهار داشت: در استان اصفهان به حضور خیرین و خیرین بزرگواری که کمیته امداد را در راهگشایی کار کمک می کنند مفتخریم. مردم و بار سنگین آن بر دوش خیرین جهادگران است.

وی بر واگذاری امور خیریه به مراکز نیکوکاری و خیریه تاکید کرد و از کمیته امداد به عنوان پشتوانه آنها یاد کرد و ادامه داد: در استان اصفهان توانسته ایم به بیش از 122 هزار خانوار در حوزه سلامت کمک کنیم. به ویژه اینکه در سال گذشته و امسال با بیش از 83 موسسه خیریه و خیریه برای تامین کالاهای ضروری، درمان، جهیزیه و کمک به خانواده ها همکاری داشته ایم و بیش از 6000 نفر از این تعامل بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، اقدامات فرهنگی را از دیگر ظرفیت های موجود برای تعامل با خیران دانست و افزود: حدود 40 هزار دانش آموز توسط کمیته امداد خدمات رسانی می کنند که حداقل نیازهای آموزشی آنها از جمله علاوه بر با اعزام مشمولان به اردوهای مشهد و کربلا، تهیه لوازم التحریر و مشاوره خانواده ها گام های موثری برداشته شد.

این چیزی است که او گفت یکی وی گفت: یکی از ویژگی‌های خیریه در اصفهان وجود خیریه‌های تخصصی است که در حوزه‌های مختلف در سطح شهر و استان اصفهان از فعالیت آن‌ها بهره می‌بریم. یکی یکی از دغدغه های مهم در بحث خدمات مربوط به خدمات مسکن این است که این دغدغه در سراسر کشور وجود دارد و در این زمینه تلاش شده است از ظرفیت موجود استفاده شود. بسیاری از گروه های جهادی نیز به کمیته امداد کمک می کنند و در ساخت و تعمیر خانه ها کمک می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 50 درصد خدمات مسکن در قالب هم افزایی با گروه های جهادی ارائه شده است، افزود: در سال گذشته حدود 50 درصد از خدمات مسکن مهر ارائه شد. یکی یکی از دغدغه های کمیته امداد ایجاد اشتغال و استقلال مالی خانواده ها است.

به اعتقاد وی، خیریه ها و مراکز با عملکرد بالا در زمینه کاریابی، آموزش و مشاوره فعالیت می کنند و ما توانسته ایم از ظرفیت آنها استفاده نسبی کنیم و این ظرفیت یکی از مواردی است که باید بیشتر توسعه یابد.

زارع به کمک های قابل بازپرداخت و وام های قرض الحسنه در کمیته امداد استان اصفهان اشاره کرد و افزود: صندوق امداد استان در کمیته امداد امام خمینی (ره) فعال است، وام قرض الحسنه به کسانی که پرداخت می کنند. در سایه تفاهم و تعامل با موسسات خیریه و خیرین از افراد نیازمند کمک بگیرید.

وی افزود: در این راستا با بیش از 150 موسسه خیریه و موسسه همکاری و هم افزایی ایجاد کرده ایم و بیش از 44 میلیارد تومان وام قرض الحسنه در حوزه های مختلف از جمله اشتغال، مسکن و فعالیت های فرهنگی پرداخت شده است.

به گزارش مهر در این مراسم از 57 خیریه، کانون خیریه و گروه جهادی برگزیده تجلیل شد.

کمک هزینه زندگی

خبر خوب در مورد پرداخت کمک هزینه زندگی به بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه ای که برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی با رئیس سازمان بهزیستی و سازمان هدفمندی یارانه ها داشتند، مقرر شد استحقاق مددجویان اجتماعی که مستمری آنها لغو شده است، تعلق گیرد. در ماه اکتبر پرداخت شد.

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در خصوص جلسه فوق العاده خارج از دستور برخی از اعضای کمیسیون خود در خصوص عدم پرداخت مستمری های مددکاری اجتماعی گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس سازمان هدف یارانه ها به تشریح علت عدم پرداخت چک کمک گیرندگان کمک های اجتماعی پرداخت.

وی افزود: در این جلسه پس از استماع نظرات مدعوین مشخص شد که در خصوص تعداد محرومان از مددکاری اجتماعی، لیست ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی برای سازمان هدفمندی یارانه ها و همچنین تامین منابع بر اساس بحث های انجام شده. این سوء تفاهم ها برطرف شده است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد که در نهایت مقرر شد مستمری کسانی که مستمری آنها قطع شده است پرداخت شود. مهر ماه تعیین شده است.

بیگدلی در پاسخ به این سوال که آیا معوقه ای وجود دارد؟ مرداد و شهریور وی گفت: این موضوع نیز در حال بررسی است و از طریق کمیسیون اجتماعی برای تسویه این معوقات تلاش می کنیم.

مستمری 13000 دریافت کننده کمک اجتماعی مرداد ماه ذخیره نمی شود.مهر

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما