به گزارش بازتاب آنلاین، سارا جلالی معاون اداره کل اعتبارات بانک مرکزی در برنامه میز اقتصاد عنوان می کند که بر اساس آمارهای به دست آمده از سامانه تسهیلات آماری بانک مرکزی، میزان پرداخت وام ازدواج و تولد در سال جاری افزایش یافته است. گفت: از ابتدای سال تاکنون 117 هزار میلیارد تومان از سوی شبکه بانکی به 353 هزار نفر پرداخت شده و 139 درصد سهمیه گزارش شده توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در پیامی نوشت: وی ادامه داد: 348 هزار متقاضی برای دریافت وام ازدواج در نوبت هستند و اکنون که شرایط پیش ثبت نام برای متقاضیان فراهم شده است، می توان آمار دقیق تری را ارائه کرد در صف ذخیره بانک هایی که پیش ثبت نام کرده و بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده اند.

وی افزود: 40 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند اما بانک عامل را انتخاب نکرده اند.

تسهیل و تسریع در فرآیند پرداخت وام ازدواج

معاون اعتبارات بانک مرکزی گفت: در گذشته متقاضی در زمان ها و روزهای خاصی ملزم به ثبت نام بود، اما با توجه به تغییرات سامانه، روند ثبت نام را تغییر دادیم و دیگر نیازی به ثبت نام نیست. بلکه متقاضی می تواند با پیش ثبت نام به صورت 24 ساعته با بانک واسطه تماس بگیرد.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند به صورت 24 ساعته نسبت به ثبت نام و پیش ثبت نام با انتخاب و ذخیره بانک اقدام کنند.

جلالی گفت که مشکلی با انتشار آمار متقاضی نداریم. یکی یکی از مهمترین اقدامات در حوزه بانک مرکزی، تسهیل و تسریع در روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ها است و طبق رایزنی های انجام شده، دو بانک قرض الحسنه دیگر به فهرست بانک ها اضافه شده است. بانک ها و مؤسسات مالی که وام می دهند

وی گفت: پس از جلسه کمیسیون 90 که با حضور مدیران بانک مرکزی تشکیل شد، شفاف سازی تمامی پرداخت های انجام شده توسط تسهیلات قرض الحسنه در دستور کار قرار گرفت و تمامی جلسات کارشناسی با نمایندگان در این رابطه

۲۱۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما