به گزارش ایسنا، والدین متولد شده در حدود دهه 1960 با رویکردهای نوآورانه و پیشگامانه معنای جدیدی از فرزندپروری را بازتعریف کردند. والدین در دهه 1960 به‌عنوان نسلی که به خاطر سازگاری‌اش شناخته می‌شوند، روش‌های جدیدی را برای تربیت و حمایت از فرزندان خود ایجاد کردند که با مدل‌های سنتی متفاوت بود. در اینجا هشت دلیل وجود دارد که چرا والدین دهه 1960 امروزه با موفقیت فرزندان خود را بزرگ می کنند:

روی هوش هیجانی تمرکز کنید

والدین دهه شصتی برای سلامت عاطفی فرزندان خود ارزش قائل بودند و به آنها احساسات و عواطف را آموزش می دادند. آنها از تکنیک هایی مانند والدین دوستانه، آموزش و تقویت مثبت برای تسهیل تعامل و ارتباط باز با کودک استفاده می کنند. این به کودکان کمک می کند تا افرادی همدل و در عین حال انعطاف پذیر شوند.

دارای دانش فنی و تخصص

این والدین از فناوری، برنامه ها و اطلاعات مفید آنلاین برای استفاده از نکات والدین و مطالعه منابع آموزشی و بهداشتی برای فرزندان خود استفاده می کنند. آنها به طور مداوم در مورد مسائل آموزشی روزانه مطلع هستند و فعالانه به دنبال راه حل هایی برای چالش های آموزشی هستند که باعث پیشرفت فرزندانشان می شود.

فراگیر و با دید باز

والدین متولد دهه شصت ذهنی باز دارند و برای یادگیری ارزش قائل هستند. آنها به فرزندان خود یاد دادند که تنوع را درک کنند و به تفاوت ها احترام بگذارند. آنها فرزندان خود را با فرهنگ ها، زبان ها و دیدگاه های مختلف آشنا می کنند تا آنها را تشویق کنند تا با ذهنیت جهانی رشد کنند و در عین حال اصالت خود را حفظ کنند.

تمرکز بر حفظ تعادل بین کار و زندگی است

این گروه از والدین فعالانه سعی می کنند بین کار و زندگی خانوادگی تعادل برقرار کنند و زمان زیادی را به فرزندان خود اختصاص دهند. بسیاری از این والدین مشاغل انعطاف پذیرتر، جریان سازی یا کارآفرینی را انتخاب می کنند تا در دسترس فرزندانشان بیشتر باشد و به آنها آرامش خاطر بدهند که مهم ترین لحظات و زمان های زندگی خود را از دست نمی دهند.

سلامت آگاه و سلامت محور

سلامت و تندرستی اولویت اصلی والدین در دهه 60 زندگی است. آنها بر ارائه یک رژیم غذایی مغذی، تشویق به فعالیت بدنی و ورزش ذهنی و فکری تمرکز می کنند. آنها با الگوبرداری از سبک زندگی سالم، عادات مثبت را از سنین پایین به فرزندان خود القا می کنند.

آگاهی و سازگاری محیطی

این والدین به اهمیت محیط زیست واقف هستند و این اهمیت را در سبک زندگی خود به فرزندان خود القا می کنند. از استفاده از پوشک های سازگار با محیط زیست و زیست تخریب پذیر گرفته تا محصولات ارگانیک، آنها به فرزندان خود اهمیت بازیافت و کاهش تولید زباله را می آموزند تا یاد بگیرند که از صمیم قلب نسبت به سیاره زمین احساس مسئولیت کنند.

آگاه به ارزش دادن به تجربیات

والدین در دهه 60 خود تمایل دارند به جای داشتن دارایی های مادی مانند سفرهای خانوادگی، ماجراجویی در فضای باز و فعالیت های خلاقانه، بر کسب تجربیات تمرکز کنند. آنها معتقدند که ارزش ایجاد خاطرات و یادگیری از طریق تجربه به الهام بخشیدن به کنجکاوی و استقلال فرزندانشان کمک می کند.

استقلال و تفکر انتقادی را ترویج دهید

این والدین از سنین پایین فرزندان خود را تشویق می کنند که خودشان فکر کنند و تصمیم بگیرند. آنها بر رشد فکری تمرکز می کنند و به فرزندان خود اجازه می دهند تا مشکلات را به تنهایی کشف و حل کنند زیرا این امر سازگاری و اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما