موسو خان ​​نام یک پیکاپ دو چرخ متحرک کره ای از سانگ یانگ یا KGM است که توسط ایلیا خودرو به بازار عرضه شده است.

معرفی کامیون موسو خان

اگرچه بازار وانت دو دیفرانسیل کشورمان در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما نبود وانت دو دیفرانسیل غیر چینی همواره در بازار خودرو کشور احساس می شود. خوشبختانه شرکت ایلیا موتور از این فرصت استفاده کرده و یک پیکاپ کره ای به نام موسو خان ​​را در بازار ایران عرضه می کند. موسو خان ​​یک پیکاپ سایز متوسط ​​دو چرخ محرک است که توسط شرکت KGM یا سانگ یانگ سابق تولید شده است که بر اساس پلت فرم سانگ یانگ رکستون در سال 2018 طراحی و روانه بازار شد و KGM نسخه به روز شده آن را در سال 2023 معرفی کرد.

پیدایش وانت موسو خان ​​به کراس اووری به همین نام برمی گردد که تولید آن در سال 1372 آغاز شد و در بازار ایران نیز به فروش رسید.

پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

در ادامه به بررسی این کامیون جذاب خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه پیکاپ موسو خان

در مجموع نمی توان گفت سانگ یانگ موسو خان ​​طراحی مدرنی دارد، اما در مورد طراحی نسخه فیس لیفت این خودرو، شرایط بهتری دارد و نسخه فیس لیفت آن در واقع یک نسخه پیکاپ محسوب می شود. از کراس اوور رکستون

چراغ های جلوی این خودرو در نمای جلو، به دلیل استفاده از گوشه های تیز، طراحی تهاجمی ایجاد کرده است و در جلو پنجره، KGM Muso Khan به دلیل استفاده از خطوط افقی موازی، چهره ای عضلانی به این خودرو بخشیده است. به طور کلی، سبک طراحی GO TOUGH این خودرو را جذاب می کند و به سختی می توان از آن ایراد گرفت.

موسو خان ​​پیکاپ; مشخصات فنی + مقدمه
پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

در نماهای جانبی نیز شاهد طراحی خوبی هستیم و نماهای جانبی KG Mobility Musu Khan به لطف شکل طراحی فلپ ها، گلگیرها و خطوط طراحی به کار رفته در این قسمت ها همچنان طراحی عضلانی خود را حفظ کرده است. ناگفته نماند طراحی چرخ آلومینیومی این خودرو نیز باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

نکته ای که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد طراحی کاملا جعبه ای شکل و بدون انحنای ردیف عقب این خودرو است که شاید برای همه جالب نباشد.

موسو خان ​​پیکاپ; مشخصات فنی + مقدمه
پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

اما سبک طراحی در قسمت عقب نسبت به سایر قسمت های این خودرو ساده تر است و المان های طراحی خاصی در این قسمت دیده نمی شود، با این حال گرافیک چراغ های عقب و سپر عقب وانت موسو خان ​​از سادگی این خودروها کاسته است. قطعات

در مجموع می توان گفت که وانت موسو خان ​​سبک طراحی نسبتا خوبی دارد و طراحی مشمئز کننده و رهایی را در این خودرو شاهد نیستیم.

مشخصات فنی وانت سانگ یانگ موسو خان

وانت موسو خان ​​با موتورهای مختلفی در بازارهای جهانی عرضه شده است اما نسخه ارائه شده توسط ایلیا خودرو در بازار ایران مجهز به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با فناوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) است که می تواند تا 225 قدرت بخار و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در نهایت نیروی تولید شده از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت Aisin به چرخ ها منتقل می شود.

طبق روال اکثر وانت های دو چرخ متحرک، سیستم تعلیق دوبل جناغی در محور جلوی سانگ یانگ موسو خان ​​استفاده می شود، اما در محور عقب این خودرو به دلیل قابلیت های آفرود و آفرود بالاتر. . ، شاهد استفاده از سیستم تعلیق چند لینک هستیم.

البته با در نظر گرفتن حجم موتور این خودرو و وزن آن نمی توان از KGM Musu Khan انتظار مصرف سوخت پایینی داشت و حتی میانگین مصرف سوخت آن می تواند از 10 لیتر در هر صد کیلومتر فراتر رود.

طراحی داخلی و امکانات کابین.

در داخل کابین کامیون موسو خان ​​با یک کامیون باکیفیت با آپشن های فراوان مواجه می شویم که جلوه بسیار خوبی دارد. اگرچه طراحی داخلی این خودرو چندان مدرن نیست، اما به لطف طراحی خوب و متریال با کیفیت می تواند هر بیننده ای را راضی کند.

از سوی دیگر توجه به جزئیات و کیفیت مونتاژ قطعات در کابین سانگ یانگ موسو خان ​​یکی دیگر از نکات مثبتی است که در کابین این خودرو به چشم می خورد.

موسو خان ​​پیکاپ; مشخصات فنی + مقدمه
پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

جدا از همه اینها در کابین وانت KGM Muso Khan می توان به صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا اشاره کرد که تاثیر بسزایی در طراحی کابین این خودرو دارد و تنظیمات زیادی از طریق این صفحه نمایش انجام می شود. . . یکی دیگر از نکات قابل ذکر استفاده از نورپردازی داخلی در کابین این خودرو است که باعث جذابیت بیشتر فضای داخلی پیکاپ KG Mobility می شود.

موسو خان ​​پیکاپ; مشخصات فنی + مقدمه
پیکاپ موسو خان ؛ مشخصات فنی + معرفی

در پایان باید بگوییم که وانت موسو خان ​​از نظر امکانات و آپشن بسیار راضی کننده به نظر می رسد و دارای ویژگی های بسیار خوب و کاربردی است که از جمله ویژگی های این خودرو می باشد; شش ایربگ ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، آمپلی فایر دیجیتال، نمایشگر چند رسانه ای، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرمکن و خنک کننده صندلی چراغ های جلو، سربالایی سیستم شروع حرکت، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، رادار نقطه کور و غیره.

رقبای کامیون موسو خان

متاسفانه وانت کره ای در بازار خودروی کشور زیاد نیست و در حال حاضر وانت سانگ یانگ موسوخان تنها وانت کره ای موجود در بازار ایران است. با این حال برای یافتن رقیبی برای این خودرو می توان به پیکاپ های ژاپنی مانند تویوتا هایلوکس مراجعه کرد که متأسفانه به سختی در بازار یافت می شوند.

اما اگر بخواهیم این خودرو را با کامیون های مونتاژ مقایسه کنیم، می توانیم از کامیون هایی مانند; Maxus Star H، KMC T9، Photon G7 و Changan Hunter رقبای KGM Musu Khan هستند.

سوالات متداول

مشخصات پیکاپ موسو خان ​​چیست؟

این خودرو مجهز به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با فناوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) است که در نهایت می تواند 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند و قدرت تولید شده در نهایت از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک Aisin به آن منتقل می شود. به چرخ ها

کامیون موسو خان ​​چه ویژگی هایی دارد؟

از جمله ویژگی های این خودرو می توان به؛ شش ایربگ ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، تقویت کننده دیجیتال، نمایشگر چند رسانه ای، دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، گرم کن و خنک کننده صندلی، چراغ های جلو ، سیستم استارت، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، گرمکن صندلی، رادار نقطه کور و غیره.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما