به گزارش بازتاب آنلاین، سعید اسلامی بیدگلی با بیان اینکه ریسک های سیاسی تعیین کننده بازار عمدتاً ناشی از موضوع سیاست بین الملل است، گفت: در دو سال اخیر شاهد تنش های زیادی در منطقه بوده ایم، این تنش ها به تدریج افزایش یافته است. بازار سرمایه، اما با روی کار آمدن دولت پزشکیان امید به حل برخی مشکلات در روابط خارجی و کاهش ریسک های سیاسی و بین المللی افزایش یافت، چرا که به نظر می رسد سیاست تیم مستقر در وزارت امور خارجه در جهت حل است. مشکلات بین المللی همسو شده است.

سنا در پیامی نوشت: این کارشناس ارشد بازار سرمایه با ارزیابی عملکرد بورس تا پایان سال جاری افزود: به نظر می رسد بورس در شش ماهه دوم سال شاهد رشد کندی باشد.

مسائل بازار سهام در خانوار

عضو هیأت مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری با اشاره به لزوم رفع موانع رشد بورس در چارچوب قانون بودجه سال 1404 خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به توسعه بازار سرمایه توجه کنند، باید وضعیت کشور را بررسی کنند. مشکلات کلان اقتصادی که بر معاملات این بازار در خانوار تأثیر می گذارد.

اسلامی تاکید کرد: مسائل مربوط به محاسبه حق مالکیت و نرخ عرضه صنایع مختلف به ویژه پتروشیمی از جمله موضوعات مهمی است که همه ساله در بودجه با آن مواجه هستیم. علاوه بر این، بهتر است به مواردی مانند حجم انتشار اوراق یا سایر مواردی مانند نرخ سود بانکی که بر بازار سرمایه تأثیر می گذارد توجه شود.

عضو سابق شورای عالی بورس اوراق بهادار با اعلام اینکه سازمان بورس باید نسبت به حفظ حقوق سرمایه گذاران عمومی (سهامداران شرکت های سهامی عام) در فرآیند بودجه ریزی مسئولیت داشته باشد، گفت: در این زمینه نظر سهامداران است. سازمان بورس باید تملک شود که این امر مستلزم همدلی با بازار است.

صدای فعالان بازار سرمایه را بشنوید

وی با بیان اینکه بحث بازار سرمایه در اولویت دولت قبل نبوده است، گفت: در دولت سیزدهم حجم مشکلات در برخی حوزه ها به قدری افزایش یافته که بازار سرمایه به طور کامل از اولویت سیاست گذاری خارج شده است هیچ اعتراضی در بخش بازار سرمایه ایجاد نکرد.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به تاکید وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همه باید سهمی داشته باشیم تا مسائل تاثیرگذار بر بازار سرمایه در بودجه گنجانده شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه داد: برخی از مشکلات بازار به حدی افزایش یافته و منافع حوزه های مختلف سیاستی را تحت تاثیر قرار داده است که لزوما نمی توان همه منافع بازار سرمایه را در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که تمامی عوامل موثر بر بازار سرمایه در بودجه لحاظ نشود اما با شنیدن صدای فعالان بازار سرمایه و در نظر گرفتن ملاحظات این بازار در دستورالعمل ها گام برداشته ایم. رو به جلو

اسلامی ادامه داد: وزیر اقتصاد به عنوان یکی از اعضای دولت مجبور است در تعامل با سایر اعضای دولت بحث بودجه را پیش ببرد اما سازمان بورس باید بر اساس منافع بازار عوامل موثر بر بازار را پیگیری کند. .

عضو سابق شورای عالی بورس اوراق بهادار خاطرنشان کرد: افراد منتخب در سازمان برنامه و بودجه از جمله افرادی هستند که اقتصاد ایران را به خوبی می شناسند و این تعامل موجود نشان دهنده پیشرفتی است که به سازمان برنامه و بودجه منتقل می شود. می تواند باشد. انجام داد

3 مانع اصلی رشد بازار سرمایه

وی با معرفی سه مشکل به عنوان ترمز رشد بازار، گفت: مشکل نرخ سود بورس را تهدید می کند و تا زمانی که دولت اوراقی با نرخ سود بالای 30 درصد منتشر نکند، حرکت صنعت با مشکل مواجه خواهد شد.

به گفته اسلامی، از بین رفتن اعتمادهای حوزه سیاسی و کاهش نقدینگی در بورس از دیگر مسائلی است که بورس را تهدید می کند.

217.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما