به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دیمیتری کالتسف سفیر بلاروس در ایران با حضور در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان با احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفتگو کرد. صبح امروز (سه شنبه).

دنیامالی با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: از روابط بسیار خوبی که بین دو کشور وجود دارد خرسندیم و علاقه مندیم این روابط به ویژه در حوزه ورزش بیشتر شود.

وزیر ورزش و جوانان با تسلیت درگذشت الکساندر مدوید، قهرمان جهان و قهرمان کشتی بلاروس، تصریح کرد: وی در جامعه ورزش ایران به ویژه جامعه کشتی بسیار شناخته شده بود و دلیل این امر اوست. رقابت و دوستی با غلامرضا تختی. یکی او یکی از قهرمانان ما بود.

دنیامالی با بیان اینکه روابط ورزشی بین دو کشور بسیار سازنده است، اما می تواند بسیار بهتر باشد، توضیح داد: من 15 سال در فدراسیون جهانی قایقرانی بودم و برای بازی های المپیک برزیل سوال روسیه و بلاروس بود. این اتفاق هم افتاد که گفتم اگر این دو کشور به دادگاه جهانی ورزش شکایت کنند می توانند به بازی ها برگردند که این اتفاق افتاد و برگشتند و حتی دو ورزشکار از بلاروس و روسیه در این بازی ها مدال گرفتند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت های بالای بلاروس در عرصه ورزش افزود: به عنوان وزیر ورزش ایران علاقه مندم روابط خود را در این زمینه گسترش دهیم. بلاروس در برخی مناطق شرایط خوبی در سطح جهان دارد و ما علاقه زیادی به استفاده از این ظرفیت ها داریم. علاوه بر این، ایران در برخی زمینه ها شرایط خوبی دارد تا این ظرفیت ها و تجربیات را در اختیار بلاروس قرار دهد.

دنیامالی با بیان اینکه کشتی، فوتبال، بوکس و شنا می توانند بستر مناسبی برای تعامل ورزشی دو کشور باشند، تصریح کرد: بلاروس نیز مربیان بسیار خوبی در رشته تیراندازی دارد و ما علاقه مندیم مربیانی به نام شما را انتخاب کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با پیشنهاد برگزاری نشست دوستانه بین تیم های ملی فوتبال دو کشور، اظهار کرد: برای شروع توسعه این همکاری ها در فیفا پیشنهاد می کنم. دی» تیم ملی فوتبال ایران و بلاروس باید یک بازی دوستانه برگزار کند.

وی همچنین بر ایجاد ارتباط بین رسانه های ورزشی دو کشور تاکید کرد و افزود: این ارتباط بین رسانه های ورزشی باعث می شود تا مردم از توانمندی های دو کشور اطلاعات بیشتری کسب کنند و ما آمادگی ایجاد ارتباط بین ورزش را داریم. رسانه ها و گسترش رسانه های ورزشی و ایجاد شرایط برای همکاری

وزیر ورزش و جوانان همچنین با انتقاد از رفتارهای دوگانه برخی فدراسیون های بین المللی ورزشی در قبال بلاروس و روسیه، افزود: معتقدیم ورزش باید از سیاست جدا شود و با رفتارهای دوگانه برخی فدراسیون های بین المللی مخالفیم.

دنیامالی درباره خاطره مسابقات قایقرانی زیر 23 سال جهان در بلاروس گفت: برای من خاطره بسیار خوبی است که در این مسابقات در بلاروس شرکت کردم. یکی یکی از ورزشکاران ما به نام محسن شادی در این مسابقات به مقام قهرمانی دست یافت.

سفیر بلاروس نیز در این دیدار انتصاب وی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان ایران تبریک گفت و افزود: من ایران را از هر نظر بسیار دوست دارم و مروارید ایران مردم خوب و خونگرم آن است. ورزش قطعا نقش بسیار مهمی در نزدیک‌تر کردن مردم دو کشور ایفا می‌کند.

وی همچنین از تسلیت دنیای مالی برای الکساندر مدوید تشکر کرد و افزود: مدوید و تختی اسطوره ورزش دو کشور نه تنها رقیب بلکه دوستان بسیار خوبی هم بودند. متأسفانه مردم جوان نمی مانند، اما وقتی می روند در قلب ما می مانند.

سفیر بلاروس با بیان اینکه ورزش نقش بسیار زیادی در روابط دو کشور ایفا می کند، تصریح کرد: ما مدت هاست که در این زمینه روابط بسیار خوبی با ایران داشته ایم، اخیراً تیم ملی هندبال بانوان کشورمان مسابقاتی را برگزار کرد ایران که بخش کوچکی از روابط ورزشی ما را نشان می دهد.

وی با استقبال از پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه فوتبال ایران و بلاروس گفت: ما واقعا پتانسیل خوبی برای گسترش روابط در عرصه ورزش داریم و بر این اساس دعوت وزیر ورزش و گردشگری بلاروس را برای شرکت در مسابقات کاراته ماه آینده در بلاروس

دیمیتری کالتسوف از علاقمندی خود به برگزاری مسابقات دوستانه در رشته های مختلف ورزشی بین دو کشور خبر داد و افزود: همچنین علاقه مندیم ورزشکاران خود و ایران به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

وی به دانشگاه فرهنگ و ورزش بلاروس اشاره کرد و افزود: ورزشکاران، مربیان و پزشکان بسیار حرفه ای از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و به آنها آموزش های علمی و تخصصی می دهند و در این زمینه می توانیم تجربیات خود را با ایران در میان بگذاریم و حتی شرایطی ایجاد کنیم. برای تحصیل ایرانیان در این دانشگاه.

سفیر بلاروس با بیان اینکه توسعه ورزش امروز بدون علم امکان پذیر نیست، تصریح کرد: ما هم مثل شما بر این عقیده هستیم که ورزش جایی نیست که در آن سیاست دخالت کند و از حمایت شما سپاسگزاریم و منتظریم. پذیرای هیئتی از وزارت ورزش و جوانان ایران در بلاروس برای حفظ و تقویت روابط ورزشی.

258258

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما