به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: خبر کوتاه اما تأسف بار درگذشت نویسنده باتجربه و پژوهشگر فروتن، استاد محمود حکیمی، تأثر فراوانی را برانگیخت.

راویی دلسوز، داستان نویسی بصیر و نویسنده ای چیره دست که بیش از نیم قرن با قلم توانمند خود زبان و ذائقه نسل معاصر خود را می شناخت و زوایای شیرین و دلنشینی از تاریخ و تمدن ایران زمین و آموزه های ایران زمین را بیان می کرد. اسلام و اهل بیت علیهم السلام کتاب هایی بود که در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه های پس از آن مبنای ایمان نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

بی‌تردید این نویسنده زبردست با بهره‌گیری از زبان امروزی، نقش بسزایی در تعمیق آموزه‌های دینی و معرفتی و شعور تاریخی نسل برآمده از انقلاب داشت و از این منظر نیز انصاف است. بگو ما او را مدیون علم و دانش هستیم.

ضایعه درگذشت این مرد شایسته، نویسنده و تاریخ نگار متعهد را به خانواده داغدار آن مرحوم و اهالی فرهنگ و فرهنگ تسلیت می گویم.

در آستانه سالروز میلاد انوار اعظم رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و بنیانگذار مذهب شیعه حضرت جعفر صادق علیه السلام که به یاد حکیمی که همیشه دلش به عشق این خاندان و معرفی و تبیین معارف آن دلبسته بود، برای معشوق رهسپار درگاه حق تعالی علو درجات و علو درجات را مسالت دارم. همنشینی با پدر و مادر الهی و برای محبت ایشان به همسر و فرزندان مهربانش و سایر بازماندگان صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، محمود حکیمی نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

محمود حکیمی یکی یکی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی که چند روز پیش به دلیل عفونت ریه، صبح امروز (جمعه 30) در بیمارستان شریعتی بستری شد. شهریوردارفانی را وداع گفت.

کریمی 9 شهریور در سال 1323 در تهران منتشر شد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه برای تحصیل زبان انگلیسی به دانشگاه تربیت معلم رفت و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران برای ادامه تحصیل در رشته آموزشی به انگلستان رفت و پس از اخذ مدرک فوق لیسانس بازگشت. به ایران و تدریس در مراکز تربیت معلم.

او از سال 1339 در مجله کیهان بچه ها شروع به نوشتن کرد که به مدت چهار سال ادامه یافت. اولین کتاب مذهبی حکیمی که در سال 1347 منتشر شد، درباره زندگی مصعب بن عمیر، صحابی دلاور پیامبر اسلام بود. وی سیر داستان نویسی خود را این گونه ادامه می دهد: در سال 1347 وارد گروه نویسندگی مجله «درس هایی از مکتب اسلام» شدم و از سال 1350 به نوشتن داستان های دینی در این مجله بزرگ حوزوی پرداختم. هر داستان گاهی بسیار طولانی بود. آخرین داستان سریالی من در این مجله اکنون «شکوفایی تشیع» نام دارد و تاکنون 18 قسمت از آن در 18 شماره منتشر شده است.

محمود حکیمی کتاب های متعددی در زمینه های ادبیات، تاریخ تمدن و تاریخ اسلام نوشته و ترجمه کرده است. داستان هایی از دوران ناصرالدین شاه، مجموعه چهار جلدی «هزار و یک قصه تاریخی»، رمان پرفروش «جوان نقاب پوشان»، مجموعه 22 جلدی «تاریخ تمدن» و ده ها اثر آثار دیگری نیز از جمله نوشته های این نویسنده با تجربه است.

5757

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما