به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، الکساندر روفوس آیزاکس، وکیل پولانسکی به خبرگزاری فرانسه گفت: پرونده پولانسکی که اخیراً در آمریکا مطرح شده بود، با رضایت طرفین حل و فصل شد و اکنون دادگاه او در آگوست 2025 رسما لغو شده است.

به گزارش مهرگلوریا آلرد، وکیل شاکی نیز تایید کرد که طرفین دعوی را با توافق طرفین حل و فصل کردند.

در این دادخواست که در ژوئن 2023 ارائه شد، ادعا شد که پولانسکی به یک دختر جوان در سال 1973 هنگامی که او زیر سن قانونی بود تجاوز کرد. گفته می‌شود که شاکی ماه‌ها قبل در یک مهمانی با پولانسکی ملاقات کرده و برای شام به خانه‌اش دعوت شده و با نوشیدنی از حال رفته است.

پولانسکی از طریق وکیل خود این ادعا را رد کرد و در زمان طرح این ادعا اعلام کرد که به شدت این اتهامات را رد می کند و معتقد است محل مناسب رسیدگی به این پرونده دادگاه است.

پولانسکی از سال 1978 از آمریکا فراری بود و به همین دلیل نتوانست شخصاً در دادگاه حضور یابد و مجبور شد از طریق ویدئو در دادگاه شرکت کند. او در آن زمان و در آستانه صدور رای دادگاه به اتهام تجاوز به دختر 13 ساله از کشور متواری شد و از آن زمان تاکنون بدون ترس از دستگیری نتوانسته به کشور بازگردد. در دهه‌های بعد، تلاش‌ها برای حل پرونده جنایی و استرداد او بی‌نتیجه بوده است.

این کارگردان اخیراً در پاریس توسط شارلوت لوئیس، بازیگری که مدعی شد کارگردان به او تجاوز کرده است، در پاریس روبرو شد. در مصاحبه ای در سال 2019 با مجله فرانسوی پاریس مچ، پولانسکی ادعای لوئیس را دروغی ظالمانه خواند و لوئیس از او شکایت کرد. برای افترا در ماه می، پولانسکی از این اتهامات تبرئه شد.

۲۴۵۲۴۵

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما