عمومی

پمپ بشکه کش

پمپ های درام ابزارهای مفیدی هستند که در بالای یک درام یا بشکه قرار می گیرند تا آنها را تخلیه کنند. آن‌ها فرآیند خسته‌کننده واژگون شدن دستی یک درام سنگین را برای حذف مایع داخل آن حذف می‌کنند. از آنجایی که صنایع به طور روزانه با مواد اولیه مایع، سوخت، روغن و سایر انواع سیالات در حجم زیادی سروکار دارند، پمپ های درام به تجهیزاتی ضروری برای آنها تبدیل شده است.

پمپ های درام به اشکال مختلف در دسترس هستند که آنها را بسیار قابل تنظیم می کند. انواع روتاری، سیفونی، برقی، اهرمی، هوا، دیافراگمی، برقی و پیستونی در میان بسیاری دیگر وجود دارد. به طور کلی، آنها حاوی یک شفت عمودی هستند که در داخل شکاف درام قرار می گیرد. موتور به بالاترین نقطه خارج از درام متصل می شود. جزء اصلی پمپ نیز در بالای درام قرار می گیرد. این پیکربندی امکان انتقال مایعات بدون نشت را فراهم می کند و از آسیب اپراتور جلوگیری می کند.

اصول عملکرد پمپ های درام

از آنجایی که پمپ های درام به اشکال مختلف در دسترس هستند، اصل کار آنها نیز متفاوت است، عمدتاً بین عملکرد پمپ گریز از مرکز و پمپ جابجایی مثبت .

اساساً یک پمپ بشکه ای از طریق لوله باریک خود که یک شفت عمودی را در خود جای داده است در دهانه بالایی درام قرار می گیرد. پمپ درام همچنین از یک موتور کوچک متصل به شفت تشکیل شده است که بر روی یک موتور الکتریکی AC یا DC کار می کند. پمپ از انتهای دیگر لوله غوطه وری با استفاده از یک شفت کشیده که توسط یک ستون مهر و موم شده محافظت می شود رانده می شود. مایع پمپ شده بین آستین و لوله به درگاه تخلیه در انتهای موتور لوله غوطه وری جریان می یابد.

پمپ های درام برای سیالات با ویسکوزیته کم یا متوسط ​​معمولاً از پمپ های گریز از مرکز توسعه یافته با پروانه های تک، دو یا چند پروانه استفاده می کنند. چرخش پروانه، مایع را به سمت لوله و از یک پورت در بالای لوله غوطه وری خارج می کند. برای سیالات با ویسکوزیته متوسط ​​و ویسکوزیته، پمپ های جابجایی مثبت مناسب تر هستند. اغلب از کمپرسورهای بالابر پیچی PTFE استفاده می شود. برای ویسکوزیته های بالاتر تا 100000 cP، طراحی حفره مترقی مناسب تر است.

برنامه های کاربردی پمپ بشکه کش

  • شیمیایی
  • تولید نفت و گاز
  • غذا و نوشیدنی
  • خودرو

پمپ بشکه کش

ویژگی ها و مزایای پمپ درام یا پمپ بشکه کش

  • بسیار قابل تنظیم برای مطابقت با نیازهای شما
  • راه حل کاربردی و مفید در تخلیه درام
  • جریان ثابت برای کاربردهایی که نیاز به فشار و ویسکوزیته بالا دارند
  • سازگار با اکثر انواع مایعات
  • قابل حمل و سبک
  • نه ریختن، نه ریختن

پمپ بشکه کش گراکو

All-Pumps دارای طیف گسترده ای از پمپ های درام از معتبرترین سازندگان جهان است. قطعات یدکی نیز برای موارد اضطراری موجود است. ما همچنین دارای کارکنان آموزش دیده و با تجربه ای هستیم که می توانند برای انجام خدمات سریع و موثر پمپ درام به میدان اعزام شوند.

بررسی اجمالی پمپ بشکه کش

این پمپ اهرمی محبوب که برای ظروف مختلف از 15 گالن (50 لیتر) تا 55 گالن (205 لیتر) طراحی شده است، برای استفاده حرفه ای طراحی شده است. ایده آل برای روغن و مایعات مبتنی بر روغن.

با مهر و موم غیر برگشتی Viton پمپ را می توان با ضد یخ، حلال ها، تینرها، افزودنی های خودرو، مواد شیمیایی صنعتی و سایر مایعات غیر خورنده استفاده کرد. برای سیالات مبتنی بر آب، بنزین و محیط های خورنده مناسب نیست.

امکانات پمپ بشکه کش

یک دسته اهرمی فولادی آبکاری شده با دستگیره لاستیکی برای راحتی.
ساخته شده در بند 1.5 اینچی و 2 اینچی برای استفاده در درام با هر دو باز.
بدنه پمپ فولادی با پوشش پودری ممتاز با سر پمپ آلومینیومی دایکاست با بخش آجدار برای حداکثر استحکام.
دهانه منحنی فلزی و لوله مکش تلسکوپی.

images_1690118081_64bd27c17aa0a.jpg

پمپ بشکه کش جسبرگر

Jessberger مایع شما را بدون توجه به خواص فیزیکی آن پمپ می کند. جسبرگر خواه خنثی باشد یا تهاجمی، قابل اشتعال یا غیر قابل احتراق، با یا بدون مواد جامد، نازک یا بسیار چسبناک باشد، Jessberger پمپی برای رفع نیازهای شما می سازد.

از میان مجموعه ای از پمپ های درام، پمپ های بشکه ای، پمپ های کانتینری، پمپ های دیافراگمی، پمپ های گریز از مرکز، پمپ های پیچی غیرعادی و پمپ های دستی متناسب با کاربرد خود انتخاب کنید. در پمپ های جهانی، ما توصیه های بسیار خوبی برای مطابقت محصول خود با نیازهای شما ارائه می دهیم.

پمپ های Jessberger تقریبا در هر صنعتی از جمله تامین و دفع آب، تصفیه فاضلاب، خودروسازی، بیوگاز، مواد شیمیایی، رنگ، مواد غذایی و آشامیدنی، سرامیک، کشاورزی، لوازم آرایشی، نفت و گاز، نساجی، تولید دریایی و همچنین انتقال سیال در سایر کارخانه های فرآوری عمومی استفاده می شود.

امروز با Global Pumps در مورد پیدا کردن پمپ Jessberger مناسب با توجه به پروژه خاص خود صحبت کنید.

پمپ بشکه ای اهرمی هیل – سری 950

پمپ بشکه ای اهرمی دستی سری 950 از ارنست هیل با مهر و موم نیتریل مناسب برای استفاده با روغن های روان کننده، دیزل، روغن های برش و غیره عرضه می شود. این پمپ به طور خاص برای انتقال سیالات مختلف از مخازن و درام ها طراحی شده است. این پمپ بشکه ای تقریباً 330 میلی لیتر در هر بار تخلیه می کند، بنابراین می تواند به سرعت حجم زیادی از مایع را به راحتی تخلیه کند. مایع همچنین هنگام تخلیه از یک فیلتر عبور می کند تا از تمیزی آن اطمینان حاصل شود.

پمپ بشکه ای اهرمی دستی Hills دارای یک اتصال BSP 2 اینچی، یک نازل ضد چکه و یک لوله جذب تلسکوپی است که از 400 میلی متر تا 915 میلی متر گسترش می یابد.

نحوه انتخاب پمپ درام مناسب

در حالی که انواع کارخانه های صنعتی شامل مدیریت مایعات هستند، این کار آسانی نیست. صرفاً نگه داشتن مقدار زیادی مایع (یعنی هر چیزی بیش از 50 پوند) می تواند برای طبل ها و بشکه ها سنگین باشد . اگرچه این ظروف به اندازه کافی قوی و جادار هستند تا مقادیر زیادی مایعات را ذخیره کنند، استفاده یا استخراج مایعات از بشکه ها کار تقریباً غیرممکنی است. حتی یک درام کوچک 55 گالن وزنی بیش از 450 پوند دارد. چیزی که سنگین است را نمی توان به راحتی واژگون کرد تا مایعی که در آن ذخیره می شود خارج شود. پمپ درام راه حل این مشکل است.

پمپ درام چیست؟

پمپ درام ابزاری است که روی دهانه بالایی درام یا بشکه قرار می گیرد و برای خارج کردن و انتقال مایع داخل آن استفاده می شود. این کار نیاز به چرخاندن یا نوک کردن یک درام سنگین برای خارج کردن مایع را از بین می‌برد. دو نوع عمده پمپ های درام وجود دارد و انواع فرعی آنها در طول لوله ها، مواد و مدل های مختلف موجود است.

پمپ درام چگونه کار می کند؟

  • یک پمپ درام از طریق لوله باریک آن که یک شفت عمودی را در خود جای داده است، در دهانه بالایی درام قرار می گیرد. پمپ درام همچنین از یک موتور کوچک متصل به شفت تشکیل شده است که بر روی یک موتور الکتریکی AC یا DC کار می کند.
  • موتور پمپ درام را از طریق کلید روشن می کند. هنگامی که پمپ درام فعال می شود، مکانیسم پمپاژ آن از پایه لوله می آید که محتویات را می مکد. پایه لوله به یک پروانه پمپ گریز از مرکز کوچک یا یک روتور متکی است.
  • برخی از پمپ های درام را می توان با دست و با استفاده از میل لنگ فعال کرد. چرخش دستی را می توان از طریق پمپ پیستونی نیز انجام داد. پمپ های درام را می توان به صورت قابل تعویض استفاده کرد، اگرچه برخی از آنها به سختی به یک درام یا بشکه متصل می شوند.

صنایعی که از پمپ های درام استفاده می کنند

از آنجایی که انواع مختلفی از مایعات وجود دارد که نیاز به پردازش، انتقال، حمل و نقل و جابجایی دارند، پمپ های درام به صنایع مبتنی بر آب محدود نمی شوند. در واقع، از آنجایی که مواد شیمیایی، روغن ها و سایر مایعات سنگین تر و چگال تر از آب هستند، این صنایع حتی بیشتر به استفاده از این ابزار وابسته هستند.

به عنوان مثال، صنعت داروسازی به لطف پمپ های درام به ارزش داخلی 770 میلیارد دلاری رسیده است. اینها چند صنعت و فضاهای رایج دیگر هستند که از پمپ های درام استفاده می کنند:

  • کارخانه های شیمیایی
  • کارخانه های تولیدی.
  • کارخانه های فرآوری مواد غذایی
  • کارخانه های فرآوری
  • مغازه های خودرو.
  • مشاغل نظافتی

انواع پمپ های درام

دو نوع عمده پمپ درام وجود دارد: پمپ های درام دستی و پمپ های درام برقی . این تیپ ها از نظر آرایش، کاربرد و مدل متفاوت هستند.

پمپ بشکه کش

درام پمپ های دستی

پمپ های درام دستی، همانطور که از نامشان پیداست، به جای موتور، با دست کار می کنند. آنها برای کاربردهای پمپاژ از راه دور و در مواردی که انرژی کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد ایده آل هستند. در ادامه به چند ویژگی دیگر این ساز اشاره می کنیم:

  • موجود در فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، پلاستیک، پلی استال، پلی فنیلن سولفید، PVC و غیره.
  • اندازه ورودی از ½ – 1-½ اینچ متغیر است
  • پمپاژ آسان، بدون نشتی و بدون جرقه را ارائه دهید.
  • دارای اشکال مختلف اهرم و طول اهرم.


پمپ های درام برقی

پمپ های درام برقی با برق کار می کنند تا پمپاژ را تامین کنند. آنها شبیه پمپ دستی هستند اما از نیروی الکتریکی استفاده می کنند. آنها برای کارهایی که شامل انتقال حجم بالاتر هستند عالی هستند. در ادامه به چند ویژگی دیگر این ساز اشاره می کنیم:

  • موجود در مدل های باطری و برقی.
  • ساخته شده با ولتاژهای مختلف
  • به طور کلی دستگاه های ضخیم تر و سنگین تر.
  • دارای اشکال مختلف اهرم و طول اهرم.
  • برای استفاده با مقادیر زیادی زهکشی درام خوب است.

درام پمپ های دستی در مقابل پمپ های برقی

درام پمپ های دستی پمپ های درام برقی
انواع سیالات روغن ها، گازوئیل، بنزین، ضد یخ، نفت سفید، محلول های صابون افزودنی ها، رنگ ها، مواد شیمیایی که نیاز به مخلوط کردن دارند، مایع اگزوز
انواع حجم کم-متوسط بالا
از فواصل استفاده کنید زهکشی متناوب درام ها زهکشی منظم درام ها
مکانیزم های کاری باید در نازل پیچ خورده باشد می تواند به برق وصل شود یا با باتری کار کند

هنگام انتخاب پمپ درام به چه نکاتی توجه کنیم

  1. نحوه استفاده از پمپ برای انتخاب سری پمپ مناسب، نوع موتور، لوازم جانبی و نوع پمپ اصلی را تعیین کنید.
  2. سازگاری برنامه خود را با سر و جریان پمپ درام، نوع شیمیایی، سیال، ویسکوزیته، اندازه و موتور بررسی کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که مواد لوله بیرونی از نظر شیمیایی در برابر مایع موجود در درام شما مقاوم است.
  4. اگر مایعی که پمپاژ می کنید قابل اشتعال یا قابل احتراق است، یک موتور ضد انفجار یا محرک هوا انتخاب کنید.
  5. ببینید آیا برای پروژه خود به لوازم جانبی نیاز دارید یا خیر. لوازم جانبی پمپ درام شامل کیت های حفاظت ساکن، آداپتورهای درام و دبی متر می باشد.

مزایای استفاده از پمپ درام

پمپ های درام گزینه ای کاربردی و مفید برای تخلیه و انتقال مایعات در درام ها هستند. علاوه بر این، مهمترین مزیت ظرافت های گسترده ای است که هم پمپ های درام دستی و هم پمپ های برقی دارند. هیچ دوتایی شبیه هم نیستند، چه در طول لوله، ولتاژ یا مواد مرطوب کننده. این به شما این امکان را می دهد که واقعاً عملیات جابجایی مایعات خود را سفارشی کنید. همچنین به پمپ درام اجازه می دهد تا با صنعت و محیط شما تا حد زیادی مطابقت داشته باشد.

از دیگر مزایای پمپ های درام می توان به قابلیت حمل و نقل، قابلیت اتصال سخت لوله به سیستم و اینکه در مواد متالورژیک و غیرفلزی موجود است تا در هنگام استفاده از پمپ با مایعات خورنده، خوردگی را به حداقل برساند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا