اخبار روز

پشت پرده تخصیص بودجه چند میلیاردی به دولت عراق چیست؟

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، به نقل از الجزیره، پارلمان عراق بودجه 153 میلیارد دلاری معادل 198.9 تریلیون دینار را برای سال 2023 تصویب کرده است که قرار است بخش اعظم آن، صرف افزایش حقوق کارمندان دولت و پروژه های توسعه ای، به منظور بهبود خدمات و بازسازی زیرساخت های این کشور که در جنگ آسیب دیده، شود.

این بودجه 153 میلیارد دلاری، بزرگترین بودجه ای است که عراق در تاریخ خود به خود دیده است و هزینه های این کشور را در دو سال آینده مشخص خواهند کرد. هدف دیگر دولت عراق از تامین چنین بودجه سنگینی، توسعه اشتغال در این کشور است.

عبدالله احمد، معاون شورای نمایندگان عراق در این باره گفت: باید از ارائه خدمات اساسی حمایت کرد و زیرساخت ها را بازسازی کرد. از سوی دیگر باید فرصت های شغلی ایجاد شود و به رنج آوارگان پایان داده شود.

با تصویب این بودجه، انتظار می رود ده ها هزار فرصت شغلی در بخش دولتی عراق ایجاد شود و دولت عراق می خواهد به دنبال آسیب های ناشی از اشغال عراق توسط ایالات متحده در سال 2023 و برای جبران خسارت و بازسازی تاسیسات آسیب دیده، ارائه خدمات دولتی را بهبود بخشد.

عراق، یکی از بالاترین نرخ‌های رشد جمعیت در جهان را دارد و انتظار می‌رود جمعیت این کشور تا سال 2050 از 43 میلیون نفر فعلی به 80 میلیون نفر افزایش یابد. در شرایط فعلی، بخش بزرگی از اقتصاد عراق تحت کنترل دولت است. نرخ بیکاری در این کشور نیز بالاست و به دلیل نبود شغل و ضعف خدمات دولتی بارها شاهد اعتراضات گسترده در این کشور بوده ایم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا