به گزارش مانیبان، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: بررسی دو فوریت مصوبه تعدیل حداقل دستمزد کارگران با بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت جدید تداخل داشت و کار ما به تاخیر افتاد. تامین اجتماعی خواستار این بود که در سطوح دیگر تصمیم گیری شود و کمترین تصمیم گیرنده باشند.

دهقان کیان در پاسخ به این سوال که دلیل پرداخت نشدن مابه التفاوت حقوق چیست؟ تیر و مرداد چیست گفت: مبلغ 3 میلیون تومان طبق دستور نهاد ریاست جمهوری به حساب تناسب واریز شد اما پس از آن حکم پرداخت نداریم و فقط دو فوریتی وجود دارد که مجلس باید به آن رسیدگی کند. در اسرع وقت.

بر اساس چارچوب تناسب بازنشستگی و آیین نامه 1403 «6 درصد به اضافه یک میلیون تومب مبلغ ثابت» بر اساس مستمری. اسفند (1402) مستمری بگیران صنعت نفت را 4 میلیون و 900 هزار تومان برآورد کرد.

تناسب مذکور حداقل مستمری ها را 10.5 درصد و میانگین مستمری ها را 10 درصد افزایش می دهد، بنابراین امسال شامل 20 درصد افزایش می شود. فروردین میزان افزایش مستمری ها در مجموع بیش از 30 درصد بوده است.

نسبت مستمری بازنشستگان صنعت نفت با در نظر گرفتن رقم ثابت در چارچوب رویکرد حمایتی تر از حداقل مستمری اجرا شده است. صندوق های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با رعایت مقررات بیمه ای و ارائه بار مالی تضمینی و بین نسلی، تعهدات را تعدیل و عملیاتی می کنند.

محمد کردی رئیس کانون سراسری بازنشستگان استان البرز با اشاره به اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه باید از ابتدای سال جاری همسان سازی حقوق بازنشستگان طبق فرمول 30-30-40 انجام شود، گفت: «متاسفانه تأخیر در تدوین آیین نامه اجرایی سه ماهه باعث بازنشستگان شده است فروردین، اردیبهشت ماه و خرداد او در مجموع سه میلیون تومبه به عنوان علی الحساب دریافت می کند. قرار بود مابقی حقوق با تدوین آیین نامه اجرایی و صدور احکام جدید به بازنشستگان پرداخت شود که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. گفتنی است برای برخی افراد نیز مبلغی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان واریز شده است. این مبلغ برای برخی تا سه میلیون تومان و برای برخی کمتر از سه میلیون تومان پرداخت شده است. از زمانی که خبر پرداخت مبلغ علی الحساب تناسب حقوق بازنشستگان کشوری مشخص شد، احساس ناامیدی در بین مستمری بگیران تامین اجتماعی به وجود آمد. اگرچه این مبلغ یک میلیون تومان است و نمی تواند مشکلات بازنشستگان را حل کند اما کارگران بازنشسته از دریافت این مبلغ بی بهره اند. از دهه 1980 یکسان سازی حقوق یا یکسان سازی درآمد بازنشستگان در بین گروه های مختلف مطرح شده است. هدف از اجرای این طرح کاهش تفاوت معنادار درآمد بازنشستگان و کارمندان و همسویی حقوق آنها با سطح شاغلان و تورم کشور است. آبان در ماه 1402 نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند (یک) الحاقی ماده 29 این لایحه در خصوص یکسان سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کردند. این بند با 202 رای موافق، 2 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

محمد اسدی رئیس کانون بازنشستگان اظهار داشت: بار دیگر بین مستمری بگیران تامین اجتماعی و مستمری بگیران ارتش و روستایی تبعیض قائل شدند. مبلغ یک میلیون تومان مربوط به همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز واریز نشده است در حالی که این مبلغ قبلا برای مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​پرداخت شده است. اسدی می افزاید: تامین اجتماعی امروز نمی تواند با حمایت صندوق هایی که بیمه شدگانش 30 سال به آن حق بیمه پرداخت کرده اند، مبلغ غرامت را پرداخت کند. تاکید می‌کند که ناتوانی سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مبالغ خسارت ناشی از کمبود منابع مالی است. اسدی افزود: ضعف مدیریت درآمد قبلی باعث شده است که بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور با چهار میلیون و 600 هزار بیمه شده نتواند ماهانه یک میلیون تومان خسارت پرداخت کند. رئیس کانون بازنشستگان گفت: این مبلغ اندک یک میلیون تومانی به بسیاری از مستمری بگیران داده نمی شود. چرا که در اجرای قانون همسان سازی بر اساس مصوبات مقرر شد میزان همسان سازی برای کسانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند اجرا شود. محمد اسدی رئیس کانون بازنشستگان از اصلاح این قانون خبر داد و گفت: با اجرای این قانون بسیاری از کارگرانی که حداقل حقوق دریافت نمی کنند انتقادهای زیادی را بر اساس تلاش های صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه مطرح کردند. با معرفی دو فوریت قانون با قانون تطبیق داده شده است که مستلزم مشارکت کارکنانی است که حداقل دستمزد را دریافت نمی کنند. این فعال بازنشسته ادامه داد: در خصوص جزئیات اجرای این قانون مقرر شد 10 درصد استحقاق پایه غیرحداقل بگیران در پرداخت غرامت لحاظ شود. وی با اشاره به اینکه تبعیض بین بازنشستگان لشکری ​​و تامین اجتماعی بسیار مشهود است، گفت: متاسفانه ما بازنشستگان نمی دانیم که وظیفه یکسان سازی تامین اجتماعی بر عهده کدام سازمان است، جز اینکه سازمان تامین اجتماعی مستقل نیست و صندوق نیز مستقل نیست. در اختیار شما.” اسدی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی موظف به پاسخگویی به مستمری بگیران و تاخیر در پرداخت است. صحبت های رئیس کانون بازنشستگان شاید نویدی باشد مبنی بر نزدیک شدن مرحله دوم یکسان سازی حقوق بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی. بهروز محبی نجم آبادی در خصوص علت تاخیر در اجرای روند یکسان سازی حقوق بازنشستگان با اشاره به تاخیر در اجرای روند یکسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: بر اساس برنامه هفتم توسعه یکسان سازی حقوق لشکری، مستمری بگیران کشوری و تامین اجتماعی، مجلس آن را در دستور کار خود قرار داد و تصویب کرد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه یکسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در شورای نگهبان تصویب و به قانون تبدیل شد، افزود: متاسفانه در زمان لایحه بودجه و بودجه در دستور کار قرار گرفت. 1403 متوجه شدیم که دولت به این موضوع توجه نکرده است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما