اخبار روز

پرداخت فوری وام با بازپرداخت یک ساله به همه

به گزارش پایگاه خبری گشتنی نیوز: وام قرض الحسنه یکی از کمک های بلاعوض است که بانک ها با سود بسیار پایین و با شرایط ویژه به مشمولان واجد شرایط اعطا می کنند. وام قرض الحسنه بسیار پرطرفدار است زیرا همانطور که از نام آن پیداست وام با سود کمتر نسبت به سایر وام ها می باشد. به طور معمول، نرخ سود وام بین صفر تا 4 درصد است. در ادامه آخرین اخبار قرض الحسنه را بخوانید.

شرایط تورمی اقتصاد ایران و سرکوب نرخ سود باعث شده تا مدت ها نرخ سود واقعی در اقتصاد کشور منفی باشد. در این شرایط، گرفتن وام برای فعالان اقتصادی سود زیادی دارد. زیرا مردم نه تنها با گرفتن وام و خرید دارایی می توانند خود را از تورم در امان نگه دارند، بلکه از آن نیز بهره مند شوند. این وام ها زمانی جذاب تر می شوند که نرخ بهره کمتر از حد معمول داشته باشند. مثلاً وام قرض الحسنه، وام ازدواج، وام فرزند و… که معمولاً حدود دو تا چهار درصد سود دارند.

از سوی دیگر، برخی از افراد به این وام ها دسترسی دارند اما به دلایل مختلف مانند نداشتن ضامن، اقدام به فروش فرنچایز خود می کنند. این عرضه و تقاضا بازاری را ایجاد می کند که به بازار خرید و فروش اعتباری معروف است. بازار اگرچه مورد تایید نهادهای نظارتی از جمله بانک مرکزی نیست، اما در سال های اخیر داغ شده و خریداران و فروشندگان تسهیلات با گشایش کامل در این بازار فعالیت می کنند.

تنها با چند دقیقه جستجو در اینترنت و فضای مجازی، می‌توانید وب‌سایت‌ها و صفحاتی را بیابید که متقاضیان وام را با دریافت وجه به صورت حق اشتراک، کارمزد یا حق ارجاع با فروشندگان خود مرتبط می‌کنند. البته فعالیت این افراد فقط محدود به فضای مجازی نیست و فضاهای خرده فروشی با وام بلاعوض در سطح شهر قابل مشاهده است.

با نگاهی به شرایط خرید اشتراک ویژه یکی از این سایت ها، قیمت اشتراک سه ماهه 139000 تومان، دو ماهه 109000 تومان و ماهیانه 88000 تومان است. متقاضیان وام با پرداخت این شماره ها می توانند اطلاعات تماس فروشندگان وام را در سایت مربوطه دریافت کرده و با آنها در ارتباط باشند.

هزینه خرید وام 600 میلیونی چقدر است؟

شرایط و ضوابط متفاوتی برای فروش اعتبار از طریق تبلیغات اعمال می شود. یکی از این آگهی ها وام 100 میلیون تومانی بانک رسالت تهران با سود 2 درصد و بازپرداخت 12 ماهه است. فروشنده به ازای هر میلیون تومان وام، 165 هزار تومان از خریدار دریافت می کند.

به عبارت دیگر فردی که این وام را 100 میلیون خریداری می کند برای خرید وام و پرداخت اقساط آن در مجموع باید 118 میلیون و 500 هزار تومان بپردازد.

یکی دیگر از این آگهی ها مربوط به وام بانک قرض الحسنه به بانک رسالت است که مبلغ آن 100 میلیون تومان، نرخ سود 4 درصد و مدت بازپرداخت 10 ماهه است. فروشنده برای کارمزد وام خود نیز 20 میلیون تومان قیمت تعیین کرده است. به این ترتیب خرید این وام و پرداخت اقساط آن حدود 124 میلیون تومان برای خریدار هزینه خواهد داشت.

فرد دیگری در استان کرمان 600 میلیون تومان کارمزد وام بانک رسالت فروخته است. وام با مدت 12 ماه و سود دو درصد. قیمت تعیین شده برای این وام به ازای هر میلیون تومان وام 175000 تومان است. به این ترتیب کل مبلغ پرداختی خریدار وام 600 میلیون تومانی به فروشنده و بانک به 717 میلیون تومان می رسد.

این وام‌ها با شرایط کاملاً عمومی صادر می‌شوند و حتی برخی از سایت‌های خرید و فروش وام نیز ادعا می‌کنند که دارای مجوز از نهادهای مربوطه هستند. اما پیگیری های تجارت نیوز حاکی از آن است که بانک مرکزی به عنوان نهادی که بر تمامی فعالیت های موسسات مالی نظارت دارد، مجوز خرید و فروش وام صادر نکرده است.

این باعث می شود این سایت ها سوء استفاده از مشتریان را آسان تر کنند. یعنی ممکن است پس از دریافت این حق امضا، عده ای ناپدید شوند و در این شرایط دست خریدار اعتباری به جایی بسته نشود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا