به گزارش بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ آمارها نشان می دهد که بین سال های 2016 تا 2024، بیش از 200 نفر در مراکز دولتی پناهندگی در انگلیس جان خود را از دست داده اند.

با وجود اینکه قرار است مراکز اقامتی دولتی جزو امن‌ترین مکان‌ها برای پناهجویان باشند، اما همیشه اتفاقات وحشتناک و ناگواری برای پناهجویان و افراد آسیب‌پذیر در مراکز پناهندگی تحت کنترل دولت رخ داده است.

به تازگی روزنامه معتبر بریتانیایی گاردین بر اساس داده ها و تحقیقات اعلام کرده است که تعداد پناهجویانی که تحت مراقبت وزارت کشور بریتانیا جان خود را از دست داده اند، بیش از 2.5 برابر افزایش یافته است.

برخی از این مرگ‌ها در اثر بیماری یا کهولت سن گزارش شده است، اما اکثریت این مرگ‌ها در نتیجه خودکشی رخ داده است. سازمان های خیریه این نگرانی را مطرح کرده اند که رفتار با پناهجویان در بریتانیا بر سلامت گروه آسیب پذیری از مردم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در واقع، بسیاری از پناهجویان از آزار و شکنجه در کشورهای خود فرار کرده اند، جایی که برخی از آنها مورد تجاوز جنسی، شکنجه یا آزار توسط قاچاقچیان قرار گرفته اند و در نتیجه باید در کشوری که در آن زندگی می کنند از حداکثر راحتی برخوردار باشند پناه گرفته است.

28 مورد مرگ در 6 ماه اول سال 2024 آمار بسیار ترسناکی است. این داده ها مربوط به دوره ژانویه تا ژوئن 2024 است.دی 1402 ق خرداد 1403) بر اساس داده ها، در این مدت 28 پناهجو در مراکز تحت کنترل وزارت کشور بریتانیا جان باختند.

از جمله این موارد دردناک می توان به مرگ 2 نوزاد و یک پسر 15 ساله اشاره کرد.

انور سلیمان، مدیر اجرایی شورای پناهندگان بریتانیا گفت: «این واقعیت که افزایش شدید مرگ و میر در پناهگاه ها وجود داشته است، عمیقاً نگران کننده است.

گاردین همچنین گزارش داد که وزارت کشور بریتانیا اطلاعاتی در مورد مرگ پناهجویان تحت مراقبت خود منتشر نمی کند و به دست آوردن این اطلاعات از طریق درخواست های آزادی اطلاعات بسیار دشوار است.

داده های 6 ماهه اول سال 2024 نیز جزئیاتی از مرگ و میرها ارائه نمی دهد که فقط برخی از آنها تایید شده است.

داده های سال 2023 جزئیات بیشتری را ارائه می دهد که نشان می دهد زندگی برخی از پناهجویان در نتیجه شرایط وحشیانه در مراکزی که توسط وزارت کشور اداره می شود کوتاه شده است.

به عنوان مثال، پناهنده ای که سال گذشته در این مراکز جان باخت. پس از آتش سوزی در اتاقش، او مجبور شد از پنجره بپرد و جان باخت.

انور سلیمان، مدیر اجرایی شورای پناهندگان بریتانیا، گفت: “ما شاهد تاثیر منفی جدی بر مردان، زنان و کودکان هستیم که ماه ها و با حداقل حمایت مالی در مراکز بی کیفیت رها می شوند؛ فراموش نکنیم که این از مردم است. که از جنگ، خشونت و ترور گریخت و در جستجوی امنیت به انگلستان آمد.

این مقام افزود، این مسئولیت قانونی دولت است که اطمینان حاصل کند که این افراد به طور ایمن و مناسب برای جلوگیری از مرگ های غم انگیز اسکان داده می شوند.

صلیب سرخ بریتانیا، جلد. یکی این یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پناهندگی در بریتانیا است. او هشدار داده است که افرادی که به دنبال پناهندگی در کشور هستند با سیستم مراقبت بهداشتی فروپاشیده مواجه خواهند شد.

مشکل اصلی این است که وزارت کشور بریتانیا از اظهار نظر در مورد افزایش تعداد پناهجویان به طور کلی خودداری می کند.

فوتبال روزانه اینستاگرام
پایان پناهندگی در انگلستان

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما